twee dekentjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bouchere, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bouchere

bouchere Niet meer actief

hoi dames ,
    wij wonen nogal klein behuist,dus de baby komt straks bij ons op zolder.
    wij hebben alleen geen verwarming daar.
    als ik het wiegje/ledikantje nu verwarm met kruiken en de kleine dan 2 dekentjes geef .
    zal dat dan genoeg wezen?
    groetjes :(:

2. augustus

augustus Niet meer actief

3. bouchere

dank je wel,
    groetjes

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    1 dekentje is voldoende, je moet het niet te warm maken voor de kleine.
    ik gebruik 1 dekentje en esmee heeft er 1 kruik bij.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    In het begin als je nog met kruiken werkt dan is 1 dekentje en eventueel een slaapzakje echt warm genoeg. Als de kleine ouder is kan het zijn dat je twee dekentjes nodig hebt. Maar dat is nog tijd zat om dan bij te halen.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zorgen voor een thermometer, de temp moet tussen de 16 en 18 graden zijn voor je kindje. Wij hebben wel verwarming op de slaapkamer maar die staat nooit aan en het raam staat altijd op een kier. Meestal is het tussen de 16-18 graden ... prima dus. Een dekentje en een kruik is genoeg, maar dit wordt ook allemaal verteld door de kraamzorg.

7. bouchere

dames ,bedankt voor jullie antwoorden.

tussen de 16 en 18 is warm zat en 1 kruik en 1 dekentje ook.
    oke ,heb het genoteerd(ben nogal vergeetachtig geworden)
    en fijn idee dat raam gewoon op kiertje kan blijven staan.
    bedankt
    groetjes
    diana :D

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Als je kindje zichzelf op temperatuur kan houden, meestal na een weekje, heb je geen kruiken meer nodig.
    Wij hebben alleen de eerste 2 weken 's nachts een kruikje in zijn wiegje gelegd, maar daarna niet meer.
    Wij hebben overdag een dubbelgevouwen deken en 's nachts leggen we daar nog een enkelgevouwen deken bovenop. Bij ons is het ongeveer 17 graden op de babykamer.

Groetjes Saskia

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het ligt er ook een beetje aan hoe kouwelijk je baby is... Jelle vond 18 graden toch echt niet warm genoeg.. Wij verwarmen nu 's nachts bij tot ongeveer 19/20 graden, en hij slaapt een stuk beter..

Hij heeft al 2 dekentjes op zijn bed, maar die schopt hij er steeds af. Hij ligt nu nog ingewikkeld in een doek, dus alles bij elkaar zijn het zo'n 4 laagjes... En een pyama.. (nou ik het zo opschrijf is het wel erg veel, ik zou mijn bed uit zweten.. :)) Maar goed, minder pikt hij niet, en dan jengelt hij de halve nacht... Ook merk ik dat als hij het koud heeft, hij sneller honger heeft en dus een nachtvoeding wil..

10. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    In onze babykamer ligt vloerverwarming, maar is met gesloten ramen echt niet warmer dan 14 graden te krijgen... Ik zou een thermometer kopen zodat je in de gaten kan houden hoe warm het is op de kamer. In ons geval is alleen een dekentje met een kruik niet voldoende.

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    1 x was wel genoeg :)

Deel Deze Pagina