Bewegingen baby onprettig

Discussion in 'Zwangerschap' started by Koraal82, Jun 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,282
    1,443
    113
    Mijn baby beweegt overdag niet echt veel maar in de avond gaat ie helemaal los. Ik zit nu al een paar uur tv te kijken en word er eigenlijk een beetje gek van. Het is eigenlijk een heel vervelend gevoel en lijkt een beetje op harde buiken. Dat komt denk ik omdat de baby niet veel plek heeft waardoor alle bewegingen intenser zijn. Heeft iemand tips?

2. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    zelf bewegen helpt wel, en wat warmte. verder helaas geen tips voor je, word er ook soms flink kriegel van. tuurlijk het is een goed teken enz, maar comfortabel is het niet altijd ;)

3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,022
    1,038
    113
    Ja ik herken het heel erg! Maar er is weinig aan te doen denk ik. Inderdaad, warmte helpt goed (bij mij vooral een heerlijke douche :)) maar verder zou ik het niet weten. Ben bang dat we het er maar gewoon mee moeten doen ;)

4. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Bij mij helpt het als m'n vriend z'n hand op m'n buik legt. Dan wordt ze opeens rustiger. En een warme kruik in m'n rug.

5. Samba

Samba Bekend lid

Dec 5, 2009
    659
    0
    0
    Ja heel herkenbaar. Ik werk vaak tot uurtje of twaalf voordat ik dan in bed lig en slaap duurt rustig nog twee uur omdat mevrouw nog even flink los gaat:D:$. Word er beetje zeeziek van...:)

Geen tips helaas.. Beetje gedeelte smart is halve smart zullen we maar zeggen:D

Ik laat mijn man ook zijn hand op mn buik leggen.. Maarja als hij zich omdraait begint het feestje weer.

6. broekkiej

broekkiej Actief lid

Feb 16, 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Ook hier heel herkenbaar. Meneer is vreselijk druk, ben pas 22 weken maar gewoon al beurse plekken van hem. En als die omdraaide word ik er gewoon onpasselijk van 😁. En kant ben ik natuurlijk heel erg blij dat ik het voel want dat is natuurlijk een goed teken maar fijn is anders..

7. MamaCeline

Jan 29, 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere dag een paar uur geschopt worden op dezelfde plek is niet fijn! En die billetjes die ze constant tegen mn ribben parkeerd ook niet.

Maargoed, we krijgen er iets moois voor terug. Dus valt er mee te leven.

8. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Hier eentje die constant karate klappen uitdeelt naar beneden. Blaas, vagina, anus, darmen. Het voelt best vreemd en onprettig en hoop dat hij snel omdraait :D

Aan de kant wel gezellig dat ie zo druk is.

Wat ik ook een vervelend gevoel vind is als hij zich afzet. Dan heb ik het gevoel alsof hij dwars door mijn buikwand probeert te komen. Zo'n enorme druk. Krijg dan een keiharde plek/bult ook.

9. Novy4

Novy4 Actief lid

Mar 21, 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    dat is het enige dat ik NOOIT gemist heb na de zwangerschappen het getrappel en bewegen ik werd er soms echt sjaggerijnig van vaak deed het op het laatst ook pijn , mijn zoon is voor hij indaalde een keer van zijn linkerzij op de rechterzij gedraaid dacht dat ie zo dwars door mijn buik kroop :p

nu vind ik het trouwens nog wel leuk en geeft het me een goed gevoel te weten dat hij toch af en toe beweegt :p maar als ie te grot is moet ie er gewoon mee kappen en stil liggen tot de geboorte whahah

10. Wisteria

Wisteria Lid

Apr 15, 2015
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, vooral als ik wil slapen kan het lastig zijn. En nu ik de 32 weken voorbij ben begint het ook regelmatig pijnlijk te worden en beurs te voelen. Soms gaat mijn hele buik heen en weer (tot schrik van mijn omgeving hihi). Als hij erg veel op dezelfde plek schopt of duwt helpt het bij soms nog wel eens om wat tegendruk te geven of hem (bij schoppen) onder zijn voetje te kietelen (hij trekt dan per direct zijn beentje in hihi).

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Probeer eens om je hand op je buik te leggen, dan zal je baby er heen zwemmen of er een tikje tegen aan geven, echt even contact maken met je baby :)

En als het pijn doet kan je terug duwen, vind ie niet fijn dus zal die vanzelf draaien.

12. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,282
    1,443
    113
    Ik denk dat ie geprobeerd heeft om te draaien. Sinds die ene avond voel ik hem namelijk op andere plekken schoppen. Met name onderaan en aan mijn zijkant. Geen idee hoe hij nu ligt.. Voor mijn gevoel ligt hij nu dwars.

13. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook herkenbaar. Vooral het draaien om zn as is een vervelend gevoel. Dan voel ik zn rug/billen van links naar recht langs mn buik draaien tegen de binnenkant van mn buik. Die van ons vind het dan leuk om halverweg te blijven liggen (mn zn rug tegen mn navel zeg maar) wat voor een vervelend gespannen gevoel geeft (waarschijnlijk door te weinig ruimte). Hier helpt het om dan heel zachtjs over die (harde) plek te aaien/kriebelen. Meestal draait ie dan weer verder of terug.

Share This Page