Twee 'foute' draagzakken in huis, welke nu aanschaffen???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miepske1980, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    He getsie elliebelly.. wat een nare manier van discussieren. Misschien moest je je eens verdiepen in forumetiquette voor je hier zo hoog van de toren komt blazen.

Verder helemaal eens met Danielle86. En ik nben een "gewone" geinteresseerde consument die haar kind altijd ergonomisch heeft gedragen zonder meteen een wetenschappelijk bewijs onder haar neus gewapperd hoeft te krijgen. Ik heb namelijk zelf ook nog hersens.

2. Username

Username Niet meer actief

Storchenwiege is een absolute aanrader! Hele fijne drager. Wij gebruiken hem sinds dochter een paar weken oud is. Hij is heel makkelijk te verstellen en erg goed aan te passen op de grootte van je baby.
    Ik heb in het begin dagelijks urenlang met dochter in de Storch gelopen. Zij zat heerlijk en ik had ondanks de uren die ik liep geen last van mijn lijf.
    Nu gebruiken we hem nog steeds bijna dagelijks. Op marktplaats worden ze ook wel aangeboden. Scheelt aanzienlijk ;)

3. Username

Username Niet meer actief

Geen idee waar je woont, maar als je wilt mag je hem komen proberen.

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje, wat een heftige reacties zeg.

Dragen is fijn, en met een ergonomische drager is het nog fijner.
    Ik heb nog nooit iemand gehoord die van een ergo-drager naar een niet-ergo-drager gaat, en andersom zie ik zo vaak mamas over stappen.
    Simpelweg omdat het veel fijner draagt.
    Of het nu beter is voor de heupjes ja of nee, als het voor jezelf beter voelt, en je daardoor heerlijk ontspannen bent (dat ben ik, als ik draag) is het voor het kleintje ook fijner.

Als je langere wandelingen wilt maken, zou ik zeker voor ergonomisch gaan, dat zal het draagplezier echt nog meer vergroten.
    Ikzelf heb enkel doeken, en een ringsling maar een rs zou ik niet aanraden voor langere afstanden (voor korte deur tot auto, supermarkt stukken etc is ie geweldig!)
    Dus kan je geen advies geven welke drager geschikt zou zijn.

Misschien is het iets om je op facebook aan te melden bij de groep "draagpraat" daar kan je veel info en advies vinden.

Succes!

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vraag ik me ook af.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    zooo der is er een op KT getrapt.

ik zou ook gaan voor een goede drager. mijn fysio maakt me af als ik de kinderen en een babybjorn zou doen hij vervloekt ze (even als loopwagentjes maar daar weet iedereen van dat ze slecht zijn)

7. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi Danielle, ik heb een vraag aan jou. Ik heb zelf de bondolino op het oog, maar jij zegt dat ie voor 0-8 mnd is, op de website staat tot peuterleeftijd... hoe kom jij bij tot 8 mnd??

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Heel leerzaam dit, ik wist dat helemaal niet vd babyborn!
    Bij mijn eerste heb ik hem wel gebruikt, en ook een tricot draagdoek. Zelf vond ik de draagdoek comfortabeler en merkte dat mijn kindje er ook rustig in werd als hij krampen oid had. Babyborn alleen voor kleine uitstapjes buiten gebruikt. Bij onze tweede eigenlijk beide niet gebruikt. Nu nr. 3 eraan komt, lijkt het me toch wel weer erg handig, vooral in huis.

Mijn vraag: is de tricot draagdoek ook geschikt/verantwoord?

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja hoor! Alleen is een geweven doek toch wat fijner, is draagkrachtiger.
    Maar tot een maand of 5 heb ik een tricot gebruikt.
    Echter wel even opletten dat je de goede knoop gebruikt, en niet in craddle position, maar enkel als een kikkertje tegen je aan :)

10. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    #30 Guapetona, 11 dec 2013
    Laatst bewerkt: 11 dec 2013
    Dankje voor je snelle reactie :). Volgens mij heb ik dat toen ook als kikkertje het meest gebruikt inderdaad, vond ik voor mijn eigen rug ook het fijnst, plus dat ik het fijn vond mijn kindje te kunnen zien om te weten hoe hij zich voelde.

11. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    @danielle86 Hoe zit het met een ByKay doek?

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #32 Danielle86, 11 dec 2013
    Laatst bewerkt: 11 dec 2013
    Omdat rond de 6-7 maanden de bondolino niet meer van knieholte tot knieholte ondersteund en de drager eigenlijk niet lekker meer droeg. Nu is onze zoon lang, dus dat speelt wel mee. Ook al ondersteund hij niet meer van knieholte tot knieholte, als hij tot halverwege het bovenbeen komt is de houding nog steeds hetzelfde en het blijft een prima drager. Alleen kan het door een kindje toch wat onprettig aanvoelen. Ikzelf had hem ook gekocht omdat hij 'zo lekker lang mee kon', maar rond de 7 maanden was het niet echt prettig meer. maar dat kan ook goed aan mijn lichaams bouw liggen. Ik vond de Storchenwiege bijvoorbeeld ook niet fijn dragen terwijl mijn man die wel fijn vond zitten.
    Hangt van je lengte, je grootte, etc af wat je fijn vind en wat niet.

Overigs, als er een bepaald gewicht bij een drager staat (bij welke drager dan ook) dan betekend dat niet dat je je kindje tot dat gewicht er in kan dragen (qua lengte) maar alleen dat de stof goed gekeurd is en dus sterk genoeg is om dat gewicht te dragen.
    Als er staat tot de peuterleeftijd, dan kan dat waarschijnlijk wel, zonder de ondersteuning van knieholte tot knieholte

nog 1 bondolino dingetje, de banden zijn vrij breed, als je zelf heel smal en tenger bent kan dat onprettig dragen omdat ze dan 'te breed' zijn voor je. Je hebt nog wel een slim-fit model geloof ik, ik weet echter niet of de banden dan ook wat smaller zijn?

Wat je altijd kunt doen is op verschillende websites een drager huren die je fijn lijkt en die voor een eek of 2 uitproberen. Vaak krijg je korting als je er daarna één aanschaft en als het niet bevalt heb je die kosten niet gemaakt.

Een bykay is een rekbare doek (behalve de demin versie, die is geweven) en dat is een hele fijne manier van dragen voor pasgeboren baby's!! Echter moeten er drie lagen stof over je kindje heen om hem (vanwege het rekbare) stevig te houden en is de stof vrij dik, voor in de zomer is dat echt te warm.
    En na een maand of 5 gaat de doek toch wat doorhangen vanwege het gewicht van je kindje en dan wordt vaak een geweven doek fijner gevonden.
    Qua ergonomie zijn ze gewoon heel goed (mits je buik tegen buik draagt)

Een voordeel van een ergonomische drager is overigs ook dat ze aardig waardevast zijn en ze goed door te vekopen zijn, ook na intensief gebruik en een aantal jaar.

13. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Super Daniëlle, dankjewel voor de tips! Ik ga de verschillende opties die je noemt eens goed bekijken.

En ook de andere dames, bedankt voor jullie inbreng!

Ik denk overigens wel dat ik hier binnenkort 2 draagzakken in de aanbieding heb. Een ergonomische draagzak spreekt mij toch wel heel erg aan. Als je de foto's van Daniëlle goed bekijkt, dan krijg ik daar een heel goed gevoel bij...

14. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje Danielle86

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ miepske : er zijn winkels waar je je niet ergonomische drager in kan leveren tegen korting.. (Ooiebeest bijvoorbeeld)

16. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    :) Veel draagplezier gewenst!!

17. Verox

Verox Niet meer actief

Ook ik had twee "foute" draagdoeken in huis.
    De Babybjorn, en een Premaxx draagzak.
    Hoewel ik een draagdoek niet gebruiksvriendelijk vind (veel werk met omdoen) heb ik er toch een gekocht.
    Helaas vind mijn dochter het maar niets om zo stevig ingepakt te zitten. Ze wil graag om zich heen kijken, en word dus erg onrustig in de draagdoek.
    Is daar nog een oplossing voor?

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Misschein vind ze het op de rug fijner

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Heb ook een bb gehad maar ik kreeg enorm last van mijn rug en schouders. Bij de 2e overgestapt naar een doek, tricot slen maar zo wat een verschil. Nergens last van met dragen. Nu wil een geweven doek erbij super handig als je gaat winkelen of wandelen in de bossen of strand.

Super dat je naar het advies van danielle luisterd, Danielle succes met je opleiding verder maar zo te lezen gaat dat goed komen ;)

20. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    sorry dat ik nog even inbreek:D
    Ik ben ook een enthousiaste draagster geworden en als je opzoek bent naar een makkelijke, niet zo dure drager en wel ergonomisch en super fijn(mijn mening) kan je ook eens kijken voor de Marsupi.. Ik heb een zomerversie maar heerlijk ding, snel met klitteband en op de website ikbenmama.nl kost ie nu maar €50..
    Maar ook een doek kan ik je van harte aanbevelen als duurt knopen wel wat langer;)

Maar Danielle heeft t heel mooi uit een gezet voor je, succes met kiezen (er is zoveel) en vooral heel veel draag plezier want het is heerlijk!

Deel Deze Pagina