Hoi dames ik heb een vraag Ik heb een dochter van 5 en een zoon van 2 Nu ben ik 33 weken zwanger en het is de bedoeling dat ik thuis ga bevallen. Maar wat als ik met spoed toch naar het ziekenhuis toe moet gaan ? Ik woon ver van fam en kennissen af en waar ik nu woon ken ik nog niemand, want ik woon er net! Wij hebben geen auto dus vervoer is ook lastig! Hoe hebben jullie het opgelost ? Als mijn ouders hier moeten komen dan duurt het ongeveer 1.5 uur en mijn bevallingen gaan echt heel snel dus dat heeft geen zin. Ik pieker hier heel erg over! Ik hoop dat jullie nog tips hebben of iets weten Alvast bedankt
en je schoonouders? is dat een optie? of de buren die dan oppassen? ook al ken je ze misschien nog niet zo lang, maar is gelijk een goede reden om ze misschien wat beter te leren kennen
Dan kids,meenemen en je man die met se op de gang wacht of vaak overdag heb je in ziekenhuis een opvang. Snachts is,lastiger natuurlijk Ik ben nu ook 35 weken zwanger nummer vier en wil in ziekenhuis bevallen zitook te piekeren hoe ik het doen ga en als niemand bereikbaar zou zijn of niet in de buurt. Maar ja je kan het beter op jr af laten komen in ergste geval gaat iedereen mr mee haha
ja je hebt ook gelijk. Met mijn 2e sliep mijn dochter toevallig bij opa en oma toen woonde ik praktisch om de hoek haha maar nu wonen we 1.5 uur van elkaar af .. het komt ook vast wel goed, ik moet gewoon thuis bevallen haha maarja mijn dochter kwam met 36wk en zoontje met 34wk dus het wordt nu erg spannend
Jaa bij mij eerste met 41,5 weken en tweede met 41,3 weken,en derde precies 40. Dus ben nu ook benieuwd. Kaatse was,me man,niet op tijd bij omdat zo,snel ging had de kids,met me ma,mee gestuurd me man ff weg dacht ga lekker dagje uitrusten had die middag nog aan,ctg gelegen en waren geen weeen de baby,zou,nog minstens wel week duren Eenmaal,alleen begon het en ik dacht nee zal wrl overgaan tot ik echt druk voelde ben ik gaan bellen en me moeder is snel terug gekomen met me tante die bij de kleintjes bleef me man ook meteen gebeld helaas fille tijd was net 10 minuten te laat maar me moeder was erbij dus vond niet heel erg Zo zie je mr het komt onverwachts en ik beval heel snel als eenmaal begint
en als je je ouders belt zodra t begint? Dat zij dan naar jullie komen. dan blijven ze in de woonkamer met de andere kids terwijl jij boven met je man bevalt? of je ouders nemen de kinderen dan mee ergens in de buurt zodat jij in alle rust kunt bevallen? heb je misschien iets minder privacy maar is er wel al iemand in huis voor het geval je toch naar het ziekenhuis moet.
Man wel maar geen collega's We wonen hier net dus het is lastig dat we niemand echt goed kennen hier in de buurt
De wijk waar wij naar toe zijn verhuisd heeft zo'n fb pagina waar je allemaal dingen vragen en aanbieden. Misschien dat je wijk dat ook heeft? Anders misschien nog een zwangerschapscursusje doen en daar mensen ontmoeten? Of aan je vk vragen. Misschien dat zij wel goede ideeen hebben, mensen kennen etc. Ik hoop dat je er iets mee kan en natuurlijk dat je bevalling gewoon fijn en voorspoedig thuis verloopt!
Dank je wel ik moet gewoon even goed na denken hoe of wat. De 4e weer een afspraak bij de verloskundige dan leg ik het ook nog even voor bedankt in ieder geval
Dochter van vijf? Dan zit ze op school! Ik zou proberen afspraken met een vriendje zijn/haar ouders afspraken te maken. Of een gastouderbureau in de buurt in te schakelen.
Wat wil je met de kinderen doen als je wel thuis bevalt? Ik zou toch proberen iets achter de hand te hebben (via school oid). Of inderdaad gewoon je familie direct bellen, zodat ze in de buurt zijn. En anders moet je man op de kinderen passen.