Twee keer blijven voeden; hoe lang?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Fay0407, Aug 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag mij het volgende af. Ik ben sinds eergisteren langzaam bv aan het afbouwen overdag en dit lijkt heel snel te gaan. Geef nu 2 dagen de fles tussen 12.00 en 18.00 en de rest nog bv. Ik heb nu, na 's nachts 10 lang niet voeden, of na 18.00, al geen harde plekken meer. Ik denk dus echt dat het snel gebeurd is.

Maar nu zou ik nog wel graag voor hij naar bed gaat om 20.00 blijven voeden, en wanneer hij 's ochtends vroeg wakker wordt (meestal tussen 5 en 7) Als ik die twee tijden alleen blijf voeden, kan dat dan? Of loopt het nu zo hard terug dat dit niet mogelijk is?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Waarschijnlijk gaat het heel snel terug lopen omdat je nog maar 2 maandjes borstvoeding geeft en je productie nog lang niet stabiel is dat gebeurd over het algemeen wanneer je kindje 9 á 10 maanden is. Voor zolang als het lukt is het mogelijk maar ik schat de kans klein omdat je al zo vroeg bent gaan afbouwen dat je lang deze voedingen volledig kan geven.

Groetjes Hanneke.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In principe kun je blijven aanleggen zolang je wilt.
    Maar je kind is wel erg jongen je hebt erg snel afgebouwd, en dan kun je met maar 2 voedingen wel snel droog komen te staan.
    Als je die twee momenten nog prettig vindt, dan zou ik zeggen: zorg dat je drie voedmomenten op een dag hebt. Kans dat je het dan wat langer volhoudt is groter.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Niet leuk misschien maar ik vrees dat je productie dat niet gaat trekken. Onze borsten zijn daar niet echt op gemaakt. Althans, dat zijn ze wel, maar pas als je baby veel groter is.
    Ik heb het in mijn omgeving gezien, het mislukte jammerlijk..mijn schoonzus kon een leger voeden, ging rond de 12 weken terug naar 2x per dag en helaas...in 2 weken was het over en uit. Ook bij baby 2 hetzelfde verhaal. Jammer! 3 voedingen zou je inderdaad kunnen proberen. Als je die momenten goed over de dag verspreid, is er iig meer kans dat de fabriek blijft draaien!;)

5. Smikkel

Smikkel Actief lid

Mar 25, 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Na een jaar trok mijn productie dat zelfs niet. Productie bij mij vanaf 3 maand altijd wat moeizaam geweest maargoed. Ik was zeker wel 4/5 voedingen nodig om het enigszins op peil te houden.

Met een kindje van twee maanden denk ik dat de kans klein is dat dat op de langere termijn werkt...

6. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm... Jammer... Maar bedankt voor jullie reacties. Dan ben ik er in ieder geval op voorbereid :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ken je dagindeling natuurlijk niet, maar vaak is het echt niet zo moeilijk om ietsje vaker aan te leggen en zodoende wat langer zelf te voeden.
    Bijvoorbeeld door 's nachts aan te leggen i.p.v. speen te geven, of door als je thuiskomt van werk eerst even te gaan zitten met je kind voor je je weer in de avonddrukte stort.

8. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg hem nu ook zeker nog 4x per dag aan hoor. Speen krijgt hij niet. Maar m'n productie is de afgelopen weken ontzettend terug gelopen, nadat ik met 7 weken alweer menstrueer.

Hij kreeg er elke keer maar ongeveer 60 uit en kwam daardoor overdag elk uur. Ik voelde me echt net een koe en werd er niet gelukkig van. Kwam ook 3 weken het huis niet meer uit, bang dat hij honger zou krijgen wanneer ik met hem weg was, of dat hij honger zou krijgen als mijn vriend thuis met hem was. Kolven ging ook niet meer na die 7 weken, terwijl het voor die tijd prima liep.

Ik vind bv een prachtig middel om de hechting te bevorderen tussen moeder en baby, maar wanneer het zo gaat, werkt het alleen maar contra. Sinds ik overdag de fles geef, heb ik binnen een halve week een kindje (en mezelf ook) die veel meer tevreden is. Ondanks dat ga ik bv geven echt wel missen en had ik wel een dubbel gevoel toen ik vanochtend de kolf heb opgeruimd.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt ook als je volledig kunstvoeding geeft, wanneer je maar wilt blijven aanleggen voor het gevoel he! Dat vergeten ze je vaak te vertellen, voordeel is dat je dat weet dat je kind de cc's binnenkrijgt en je toch nog dat contact samen hebt, zonder de druk van moeten produceren.

10. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Ik voed ook nog 2 x per dag , s'morgens en tussen de middag. Mijn zoon in wel bijna 10 maanden , wat natuurlijk een heel verschil is.

ging tot nu toe al wel een maand goed . Ben nu gisteren ongesteld geworden , en vanochtend bij het voeden had ik echt het gevoel dat zoonlief bijna geen melk binnen kreeg , als ik er in kneep kwam er wel bv uit . maar toch twijfel twijfel .. toch nog maar een flesje van 120 cc erbij gegeven en dat ging er lekker in !

kent iemand dit ??

Share This Page