Flesweigeraar: welke tuitbeker naast borstvoeding? Of andere tips?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Myo, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Mijn zoontje weigert systematisch zowel alle soorten maten tutjes, als flessenspenen. Omdat het toch wel fijn is, dat af en toe iemand anders een voeding kan geven en ik even weg kan, zoek ik naar een andere oplossing. Ik had nog een oude tuitbeker staan (zachte tuit) en ook al ging het zeer rommelig, hij leek hier wel wat mee te willen! Zijn hier mensen die een bepaalde tuitbeker aanraden? Of een andere oplossing aanraden? Hij is natuurlijk nog wel wat jong.

2. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Oeh dit volg ik even! Precies het zelfde probleem hier

3. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
  4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Mijn dochter drinkt pas sinds 11 maanden uit een fles. Daarvoor weigerde ze alles! Ineens ging ze het doen. Maar daarvoor dus niet, wat we ook probeerden....

5. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ai....jammer, weinig tuitbeker ervaringen.
    De baby industrie doen goede zaken zo, met al dat uitgeprobeer! :p

Ja bedankt Ronja, dat had ik al gelezen. Mijn zoontje is gewoon erg gevoelig in zijn mondje, gaat snel kokhalzen en zo. Dat is met name het probleem.

Polkadotjes; als het me gaat lukken, laat ik wel even weten hoe of wat. Succes in ieder geval!

6. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Vreemd hè. Mijn dochter ook hoor, toen ze een stuk ouder was. Opeens dronk ze uit een fles, alsof ze nooit anders gedaan had..;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewone beker of mok, zonder speen of tuit, tegen onderlip aanhouden en zo laten drinken.

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ja bedankt. Ik ben daar inderdaad maar mee begonnen. Het is wel een wildebrasje, dus een hele uitdaging. :p

9. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Hier werkte de avent beker heel goed ( eerste grote mensen beker( daar drinken ze uit als een gewone beker maar ze kunnen t alleen itst een gewone beker .

10. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was ook een flesweigeraar. hij zat met een maand of vier ook aan een tuitbeker. Ik was weer aan het werk en kon niet continue heen en weer rijden om hem borstvoeding te geven. Alle tips van borstvoeding.com hielpen niet. Wij hebben toen een tuitbeker met zachte tuit gebruikt. Die was van het merk nuby. Officieel is die pas vanaf 6 maanden maar ons zoontje dronk er met 4 maanden al goed uit. Succes!

11. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ook een moeilijk mannetje met flessen. Na maanden de medela calma te hebben gebruikt duurde m dat te lang, alleen de nuby tuitbeker was goed genoeg voor meneer. Slobberde opeens zn melk veel sneller naar binnen 😄. Toen was ie al wel 8 maanden ofzo...

Deel Deze Pagina