Uv bestendig swimsuit bij 3,5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miepje1983, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi dames,

Trekken jullie je 3/3,5 jarige nog een uv swimsuit aan of is dat not done op de leeftijd? Ik zie een leuke voor mijn zoontje voor volgend jaar, maar weet niet of hij em dan nog wil dragen ;)

2. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er zullen vast veel reacties komen, van mensen die het spuuglelijke pakjes vinden.

Maar.... Ieder moet het zelf weten toch? Mijn oudste van bijna 4, heeft ook uv pakjes aan. Inmiddels los shirt met zwembroek (met spiderman erop). Hij vind het zelf stoer en het scheelt mij veel insmeren/opletten met de zon!

3. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochtet van 4 heeft tijdens de vakantie dagelijkd een uvshirt aangehad met een zwembroekje. Zij vond het geen probleem en ze is niet verbrand. Dat is het belangrijkste. De jongste heeft trouwens ook een uv shirt aan.

4. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik heb zelf de indruk dat er steeds meer mensen gebruik maken van zo'n pakje. Ik weet alleen niet wanneer je ze gewone badkleding aantrekt.

Misschien inderdaad een los shirt (met rits) en een zwembroek. Dit jaar hadden we ook al een los shirt van de Hema, maar die krijg ik vreselijk slecht over zijn hoofd heen 😔, is steeds een gevecht

5. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL

Ja klopt hoor, zie ook steeds meer kindjes met die pakjes. Maar lees hier op het forum vaak dat mensen het overdreven en lelijk vinden.

Wij gebruiken normale zwemkleding voor een zwembad (binnen), voor buiten in de zon eigenlijk altijd de uvpakjes voor beide jongens. Ze zijn zonder rits inderdaad moeilijk aan te krijgen, maar zijn er vast ook met rits te vinden.

6. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik heb het nooit gebruikt. Ik vind het persoonlijk niet nodig. Mijn zoontje van 4 heeft echt een hele lichte huid, ik heb hem in Frankrijk meerdere keren per dag ingesmeerd met factor 50 en hij is niet verbrand, alleen licht verkleurd.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nooit swimsuit gedaan. Vind zo lelijk. Echt kan niet tegen...
    Soms zie je dat zelfs in binnemzwembad, bah. Vooral dat rits en half korte mouw en broek in lelijke kleuren..

Gewoon stoere uv longsleeve en korte normale zwembroek. Ben zelf fan van stoerekindjes en dat draagt mij dochter altijd zulk surf shirtjes en zelfs volwassene staat dat mooi;)
    Mijn dochter heeft ook gewoon ook uv tuniek zulk lande stoete katoen erg dun en zo snel weer in/uit indien nodig.

Ik vind dus must bij hele dag bij zee en veel zon een longsleeve de rest hoeft niet zoals benen dat verbrandt niet zo snel in water en toch insmeren minder 50% dan hele lichaam;)))

8. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik heb nu inderdaad een los shirtje (met rits) met broekje gekocht, ik vind een suit niet lelijk ofzo. Voor mijn babydochter heb ik wel een suit gekocht. Ik vind ze vooral erg makkelijk en veilig 😊. Ik vind er niets overdreven aan, verbranding is zo schadelijk voor de (kinder)huid!

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik vind ze ook stom en lelijk:D, maar in de Spaanse zo'n toch bijna dagelijks gebruikt. Eerste paar uur 'gewoon' in de zo'n, goed ingesmeerd en wel. Maar na een paar uur ging haar uv-shirt aan hoor (gewoon een t-shirt), altijd beter dan verbrande kindjes.
    Volgend jaar ga ik ook voor een shirt, maar dan inderdaad een met rits, een soort vestje dus.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik gebruik sinds ze een jaar of twee zijn die uv-shirts. Op vakantie veel gebruikt op het strand en bij het zwembad. Ook wel zo makkelijk als ze naar de w.c. moeten.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier gedaan afgelopen vakantie in Mallorca en dochter was bijna 4.
    Het boeit mij niet wat anderen er van vinden.
    Zij was goed beschermd en is niet 1 keer verbrand.
    En natuurlijk goed ingesmeerd op de armen, benen, nek,hals en gezicht.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier alleen voor oudste een heel pakje met rits op de rug maar dat was niet zo handig met de wc dus volgend jaar een 2 delige set

13. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Zo een swimsuit vind ik ook maar niets voor een ouder kindje (vind ik iets voor een baby).

Maar mijn dochter heeft bij het buiten zwemmen steeds een uv shirtje aan, met een leuk bikinibroekje erbij.

Vind ik erg leuk staan. En het scheelt veel insmeerwerk :D

Een bikini of badpak wordt hier inderdaad enkel gebruikt voor een binnenzwembad.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Voor mijn zoontjes die een heel lichte huid hebben (3,5 en 2) heb ik altijd een UV shirtje met een normale zwembroek, en dan nog goed smeren op alles wat onbeschermd is. In het binnenzwembad krijgen ze gewoon een normal zwembroekje aan zonder UV shirtje.

Ik heb nooit die hele swimsuits omdat ik ze onhandig vind met plassen e.d. Maar het maakt me niet zo uit of ze lelijk zijn of niet. Ik ben als kind zo ontzettend vaak verbrand dat ik dat mijn kinderen niet gun.

15. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Idd, iedereen moet het zelf weten. Maar ik vind die spidermanpakjes/shirtjes wel heel stoer!
    Mijn dochter van 3 had een shirtje van de zeeman. Voor de jongens kon ik ze niet meer vinden.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Haha jammer dan dat men uv kleding lelijk vindt en het daarom niet aantrekt...zegt meer over hen dan over jou. Zo'n pakje aan 1 stuk vind ik persoonlijk wel voor alleen kleintjes. Mijn zoontje heeft er nu 1, die is 2,5 en moet zeggen dat ik het al niet heel geweldig vond staan. Volgend jaar net zoals zijn zus een los shirt met broekje.

17. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn kinderen dragen zelf geen UV shirts/pakjes.
    Het zoontje van een vriendin is bijna 6 en die draagt zonder problemen een UV-Shirt. Ik denk dat het op die leeftijd nog wel meevalt met dat hij het niet meer aan zou willen doen.

18. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Fijn om te lezen dat nog zoveel kinderen op die leeftijd uv kleding dragen! ☺️ Zl is volgend jaar dan vast geen uitzondering in het zwembad!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste van bijna 7 ook hoor...en volgend jaar weer. En op de camping waar wij waren 10-16 jarigen ook. Geen pakjes uiteraard maar shirts.

Deel Deze Pagina