Kleine eter

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door SiepG, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SiepG

SiepG Lid

7 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter werd op 1 juni van dit jaar geboren, ze bleek dysmatuur. Ze woog 2580 gr. De eerste weken echter kwam ze goed aan en alles leek prima. Echter, ongeveer de eerste maand ging ze steeds minder eten en 's avonds steeds harder huilen. We dachten aan krampjes en kregen van het CB Nutrilon Omneo voorgeschreven. Infacol voorals dit geen effect had.
    Van het CB moest ik haar iedere week komen wegen, om haar gewicht in de gaten te houden. Aan het begin van haar tweede maand ging ze steeds slechter eten. Ze moest zo'n 70 cc drinken en dronk er nog maar 40 of 50. Dit heeft zo'n twee weken geduurd. Het CB had geen advies voor ons en stuurde ons door naar de kinderarts. Hier kregen we het advies verschillende speentjes uit te proberen. Een grotere speen leek even te werken.
    Nu drie weken geleden werden we door het CB doorverwezen naar de fysio in verband met een afgeplat achterhoofd. De fysio ontdekte het KISS-syndroom bij haar en begon meteen met wekelijkse massages.
    De eerste twee weken sliep ze overdag in eens veel beter. Ook huilde ze 's avonds niet meer. Ze jengelt nu een beetje als ze moe is, maar dat is het. Even leek ze ook veel beter te drinken. Ineens dronk ze, voor het eerst, de flessen leeg (inmiddels flessen van 100cc).
    Maar sinds een paar dagen lijkt ze weer terug te vallen in haar oude gewoonte. Ze moet nu minstens 80 cc drinken, maar vindt het vaak bij 50/60 al wel genoeg. Met veel geduld krijg je er na een uur misschien wel 70 cc in, maar meer ook echt niet.

Wat is er toch? Ze is altijd een hele vrolijke en alerte baby. Ze is nog geen moment duf of ontevreden geweest. Moet ik me zorgen maken, dat ze toch regelmatig zo weinig eet? Ze weegt nu, bij 10 weken, ongeveer 3650 g en is 53,5 cm lang. Tenger meisje dus.

Inmiddels moet ik weer aan het werk en kan ik niet de hele dag meer met haar voeding bezig zijn (wat sowieso niet de bedoeling kan zijn, denk ik). Ze gaat nu naar een gastouder. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat ze nu toch minder gaat drinken, omdat ze van mama niet steeds een fles in haar mond gestopt krijgt.

Advies is zeer welkom !

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    #2 Nestle, 20 aug 2013
    Laatst bewerkt: 20 aug 2013
    Beste SiepG,

Je kindje krijgt op dit moment te weinig binnen. Omdat het al een paar dagen niet lekker gaat met het drinken adviseer ik je weer even contact op te nemen met de arts voor het consultatie bureau. Je kindje heeft last gehad van het KISS sydroom (dit kan invloed hebben op het drinken) en het kan zijn dat dit weer meespeelt. Of wellicht is er iets anders aan de hand. Een arts kan je dochtertje verder onderzoeken.
    Veel sterkte in elk geval.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina