Is dit normaal? Baby van 3 maanden continu ziek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yasmine04, Mar 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik zit even met mijn handen in het haar, ik weet het gewoon niet meer en ik word er zo moe van .. Ik zou zo graag eens rust in de tent ( en bij mezelf) willen hebben .

Ons zoontje is met precies 37 weken geboren. Na de geboorte moest hij 24 uur aan de monitor vanwege medicatie gebruik van mij tijdens de zwangerschap. Die 24 uur werden 5 dagen omdat hij braddy's had ( hartalagdalingen)
    2 weken later werd hij opgenomen met het rsv virus hij heeft toen 11 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    3 weken later werd hij met benauwdheidsklachten opgenomen en heeft hij weer 6 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    Hij is nu goed een maand thuis maar heeft in maart nu al 3x koorts gehad en hij is morgen pas 3 maanden ..
    De 1e keer koorts zijn we naar de ha geweest die vertelde me dat hij wel een beetje koorts mocht hebben
    De 2e keer was vorige week net op het moment dat ik dacht ik ga maar de dokter knapte hij weer op.
    Hij is 3 dagen koorts vrij geweest en heeft nu dus weer koorts. . Dit keer niet slaperig maar juist heel onrustig
    De koorts is tot nu toe steeds rond de 38.5.
    Ik voel me inmiddels een zeur bij de dokter maar ik vind dit niet normaal?
    Ik heb ook het idee dat hij sinds zijn opname met het rsv virus in januari nooit beter is geweest of hij niest of hij hoest weer erg de ene keer met snot de andere keer weer een verstopte neus.

Ik ben heus wel wat gewend maar ons jochie van 3 maanden zo zien kwakkelen vind ik niet normaal.. toch twijfel ik stel ik me nu aan ?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ach wat sneu :( Ik denk dat zijn weerstand door rsv laag is, en hij daardoor andere virussen ook makkelijk oppikt. Mijn jongste was haar eerste half jaar ook veel ziek, en wijzelf die winter ook echt af en aan. In ons geval gewoon echt pech; virus op virus, nooit tijd om die weerstand weer op te bouwen.

Als je het niet vertrouwt, gewoon weer naar de huisarts. Je bent echt geen zeur :)

yasmine04 likes this.
  3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Hier heeft mijn dochter de weken na het rs virus ook flink wat verkoudheden en buikgriep gehad. Het is een verschrikkelijke winter qua virussen.

Bij terugkerende koorts is het advies wel overleg met huisarts dus dat zou ik even doen.

Hopelijk is het gauw klaar met het ziek zijn.

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ah wat sneu! Ik zou toch even de ha contacten. In ieder geval beterschap!

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Achh zo zielig als de kleintjes ziek zijn.
    38.5 is gelukkig verhoging en nog geen koorts. Maar ik zou het zeker wel even allemaal na laten kijken.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Onze jongste dame heeft begin december het RS virus gehad en is sindsdien bijna elke maand wel ziek geweest met luchtweginfecties. Volgens de ha volkomen normaal na het doormaken van RS, ze heeft nu preventief onderhoudskuur pufjes en sindsdien is het qua benauwdheid wel goed gebleven, alleen ze is vatbaar voor alles. Maar ze is natuurlijk wel al 10 maanden. Als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon steeds teruggaan naar de ha hoor!

yasmine04 likes this.
  7. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Klopt niet wat je zegt. Vanaf 38 is koorts! Ik zou echt even terug gaan naar ee huisarts. Ze zeggen dat ze onder de 3 maanden een koorts mogen hebben in principe...

Paardenbloem, Blijdorp and yasmine04 like this.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Het mag wel hoor, is niet verboden ;) Maar wel een teken om even te kijken wat er is - een jonge baby kan helaas ook griep krijgen en andere virussen.

9. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Ah oké, wat ik altijd dacht was dat wanneer een kleintje onder de 3 maanden koorts had je direct naar de huisarts moest gaan. Dit omdat dit vaak uitzondering is omdat ze voor de eerste 3 maanden vaak voldoende afweerstoffen meekrijgen vanuit de baarmoeder. Maar kan goed zijn dat ik dit verkeerd heb begrepen ! Ik zou dus vanuit deze gedachte wel altijd langs de huisarts zijn gegaan...

10. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Dit dacht ik dus ook en daarom de eerdsts keer met koorts ook direct naar de ha gegaan.

11. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Kreeg jou dochter na haar rsv opname nog controles v de kinderarts?
    Wij kregen geen vervolg afspraak ook niet na de 2e opname het was gewoon pure pech volgens het zh
    Maar als ik zie hoe het nu gaat had ik het wel fijn gevonden ..

12. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Kijk het vandaag even aan mocht hij echt minder gaan drinken suffer worden of de koorts loopt erg op dan neem ik dit weekend contact op met de hap.
    Ik merk dat ik ook gewoon bang en onzeker ben waarschijnlijk omdat hij vooral de 1e opname echt goed ziek was :(

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ze is uiteindelijk niet opgenomen dus geen ka gezien. Maar gewoon bellen hoor als je het niet vertrouwt!

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Dat is ook het advies hoor, zou ik dus ook zeker doen! Hier bleef ze kwakkelen en na die eerste keer koorts was het me de tweede en derde keer meteen duidelijk dat ze een virus had (snotneusje, kuchje). Dus toen niet gebeld, want we konden gewoon het eerdere advies volgen. Maar ze was bv gewoon alert, dronk goed etc, dus niks engs en we vertrouwden het gewoon. Als je twijfelt, gewoon bellen en even laten checken.

yasmine04 likes this.
  15. Bollie90

Bollie90 Lid

Jan 4, 2017
    47
    11
    8
    Jongste heeft ook rsv gehad op 2 maand. Kinderarts zei toen ook dat hij zeker het eerste halfjaar tot jaar vaker verkouden enzo ging zijn. Door het rsvirus zijn de longen sneller overgeprikkeld waardoor ze elk virus, verkoudheid,... oprapen.. Jongste loopt al heel de winter met een snotneus, ene keer beter dan de andere keer

yasmine04 likes this.
  16. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    De koorts is inmiddels gezakt gelukkig maar hij is ontzettend onrustig hij krijst alles bij elkaar als hij wakker is:(
    Ook drinken gaat erg onrustig zowel borst als fles paar slokken loslaten krijsen trappen en zo gaat het totdat hij van ellende in slaap valt:( hij is zo over de rooie dat hij bijna uit mijn armen vliegt..
    Ook slapen gaat erg onrustig hij word continu wakker vd pijn denken wij maarja wat en waar .. zo zielig hem zo te zien :(

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Dat hebben ze mij niet verteld.. zou idd heel wat verklaren.. zal het nog eens aankaarten bij de ha of cb

18. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier Ook geen alarm signalen nu behalve een super overstuur mannetje:( koorts is gelukkig gezakt ..

19. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Klinkt als oorontsteking. Ik zou met de hap overleggen. Drinken doet dan veel pijn en liggen ook.

20. jessiejz

jessiejz Actief lid

Apr 19, 2013
    294
    70
    28
    Female
    verzorgende ig
    Gelderland
    Bij twijfel altijd bellen. Onze huisarts zegt altijd, liever een keer te vaak dan een keer te laat.
    En ze zegt ook altijd, wij zijn er ook om een moeder gerust te stellen.

Share This Page