Hoi, Er zijn natuurlijk al boeken vol geschreven over voeding tijdens je zwangerschap, maar ik ben erg opzoek naar voeding die het kunnen stimuleren om zwanger te worden. Geen alcohol, drugs en roken natuurlijk, lees ook veel over verkeerde koolhydraten en andere dingen, maar nergens wordt ook over hoeveelheid gesproken. Eten/drinken jullie nog extra of juist minder dingen?
Hi Nadine, Geen idee of er speciale kruiden / voeding is om een zwangerschap te bevorderen. Ik denk dat als je er een gezond eetpatroon op na houdt dat dit hoe dan ook in je voordeel zal werken. Dus veel groenten/fruit en geen bewerkte producten / witmeelproducten etc. Van voor jou foute voeding kan je lichaam gestressed raken. Wellicht zijn er mensen bij www.missnaturel.nl die je vragen concreet kunnen beantwoorden. Ik ben puur en alleen een enthousiasteling over gezonde voeding, maar echt achtergrondinformatie heb ik niet voor je.
Ik sport vaak en probeer zoveel mogelijk clean te eten.. lukt niet altijd even goed... maar ik let wel op wat ik eet.. Het beste is eigenlijk onbewerkt voedsel.. dus gewoon groenten, noten, fruit, eieren, vis etc etc.. waar geen E-nummers of allerlei toevoegingen inzitten. Maar of dat het zwanger worden ook bevorderd? geen idee..
Ik weet niet precies hoe het met eten zit maar ik weet dat vitamine D goed is, sowieso tijdens de zwangerschap maar volgens mij ook daarvoor. En verder gewoon gezond eten denk.. Verder heb ik vandaag Shatavari besteld (is gewoon te bestellen via bol.com). Dat zijn kruiden die goed zijn voor een regelmatige cyclus en schijnt ook voor de vruchtbaarheid. Daarnaast gebruiken vrouwen het als hun borstvoeding niet goed op gang komt. Tarwekiemolie schijnt ook te helpen. En sowieso foliumzuur slikken vanaf het moment dat je zwanger probeert te worden!!! Dat geeft niet een grotere kans om zwanger te worden maar als je eenmaal zwanger bent verkleint het de kans op een open ruggetje bij je baby.
Hey, Ik ben inderdaad nu al bijna een jaar aan de foliumzuur. Slik ook al langer visolie (ik eet nauwlijks vis) en begin vandaag aan de tarwekiemolie. Qua eten ben ik inderdaad erg bezig met E-nummers (er zijn er een hoop die slecht zijn voor een ongeboren baby, waar een hoop mensen niks vanaf weten) En zoveel mogelijk fruit en groente. Dus niemand heeft nog wonder voeding gevonden