Twee keer laten trakteren: doen of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door iMama, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste wordt binnenkort 4 jaar, dus mag hij begin juni weer trakteren op de crèche. Om praktische redenen blijft hij gedurende de zomervakantie nog bij de crèche en gaat hij pas in september starten op de basisschool.
    Zit een beetje in dubio of ik hem twee keer zal laten trakteren.
    Ik heb in die 4 jaar crèche nog niet voorbij zien komen dat er twee keer kort achter elkaar een (deel van een) traktatie van hetzelfde kindje mee naar huis kwam. Maar afscheid zonder een traktatie vind ik ook weer zo'n geruisloos afscheid.

Wat zouden jullie doen?

2. adi

adi Niet meer actief

Onze kinderen zijn 23 juli jarig, maar zullen hun 4de verjaardag iets later vieren, net voor de start van het schooljaar. Ze wachten namelijk met smart totdat ze 4 worden, en DUS naar school mogen. Ik vind het zielig om ze dan na hun 4de verjaardag nog weken te laten wachten.
    Wij hebben, mede om die reden, hun verjaardag ietsje opgeschoven.

3. prettymum

prettymum Niet meer actief

Hoeveel weken zitten er tussen de verjaardag en net afscheid? Als dat meer dan een maand is kun je denk ik best wel twee keer een feestje vieren. Evt doe je een eetbare traktatie bij de verjaardag en geen traktatie bij het afscheid. Of alleen een kaartje of een foto met een leuke tekst ofzo. Dan kunnen de groepsgenootjes dat evt in het schriftje van het KDV plakken als aandenken.

Als je echt maar een moment wil vieren zou ik dat bij het afscheid doen. Een afscheidsritueel is te belangrijk om over te slaan vind ik.

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij hebben ook dat "probleem" op kdv;
    Ze gaat eerst naar de volgende groep = trakteren!
    Dan is ze jarig op nieuwe groep = trakteren!
    En dan krijgt ze daar tussenin ook nog n broer of zus = trakteren!

Dus drie keer binnen 1 maand! Maar doe daarom dus 1 x uitdeelboekjes en 1x rozijntjes en 1x dikkie dik koekjes...

Vindt het ook niet leuk als ze niet mag trakteren als ze jarig is of bij afscheid of bij geboorte... Hoort er toch n btje bij vind ik!

5. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik ben 12 jaar kleuterjuf geweest en ik heb altijd afgeraden om de 4e verjaardag op school te vieren. Er komt heel veel op de kinderen af en vaak willen ze dan niet eens in de spotlights staan.
    Ieder kind is anders en jij kent je kind het beste maar ik zou het niet doen.
    Veel succes met je keuze.

6. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    gewoon vragen aan je kindje! :)
    hier gaven ze allebei aan het niet zo fijn te vinden, dus niet gedaan

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Misschien anders inderdaad de ene keer iets eetbaars en de andere keer iets om te spelen of lezen of iets. Hier de oudste alleen laten trakteren op de psz toen ze afscheid nam, maar die ging in de zomervakantie dus niet meer er heen en begon na de zomervakantie in groep 1. Daar werd ze 4, maar niet meer getrakteerd. Was de eerste week en vond het een beetje te.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier zat er twee weken tussen. Met haar vierde verjaardag heeft ze cakejes getrakteerd en met haar afscheid kleine kadootjes. Voor onze dochter was dat ook wel belangrijk, ze wilde het zelf graag..

9. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zit maar liefst 12 weken tussen zijn verjaardag en zijn daadwerkelijke afscheid. Hij wordt in de eerste week van juni 4. Hij mag nog wel 3 ochtenden voor de grote vakantie begint wennen op school, maar pas ná de grote vakantie begint ie in groep 1.

Ik denk dan toch maar gewoon 2x en dan voor z'n verjaardag iets van cakejes en bij het afscheid iets gezonders.
    Op de basisschool mag hij niet uitdelen, pas als hij 5 jaar wordt.

Deel Deze Pagina