Weet iemand hoe snel eicel groeit?

Discussion in 'Zwanger worden' started by onzewonders, Jan 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Hey ladies,

Ik was net bij de gyn voor een echo ter controle na mijn MK.
    Ik vroeg meteen maar even om naar mijn eitjes te kijken. Er was er al weer 1 aan het rijpen, die was nu 13 bij 7. Over een paar dagen is het weer zover zei hij. Weet iemand hoe snel een eitje groeit en wanneer hij dan springt? Ik meen dat hij springt rond de 20...

Mijn eisprong was voor mijn MK altijd pas dag 20-30. Als het idd nu over een paar dagen zou springen, dan betekent het dat mijn ei deze keer vroeg is voor mijn doen.:D

Hoop van jullie te horen!

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    gemiddeld geloof ik 1 a 2 mm per dag. Ik had (heb) regelmatig follikelmetingen om de dag en meestal waren de eicellen 2 a 3 mm gegroeid. Ik meen dat een eicel springt als het tussen de 18 en 21 mm is, maar dat is voor iedereen anders. Heb er ook wel eens eentje van 25 mm gehad ... die deed wel pijn overigens

3. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Verschilt dat niet per vrouw? Aangezien de fase voor de eisprong per vrouw ook verschillend is. Bij mij scheelt dat zelfs per maand. Of zit dat verschil hem in wanneer het eitje begint met rijpen/groeien?

4. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    Het kan per vrouw zeker verschillen. Gemiddeld springt een ei (of barst het follikel met eicel uit de eierstok) als het 20-22mm is.

Echter zijn er natuurlijk áltijd uitzonderingen. Sinds ik clomid slik zijn mijn eitjes (in volgorde van rondes): 26 - 28 - 30 - 34mm! Clomid doet dus iets geks ermee (of ik doe het zelf en weet het niet :p), maar ze worden zo groot dat de gyn denkt dat het cystes zijn ipv eitjes.

maar goed, het kan dus verschillen, maar normaal groeien ze ongeveer 1-2mm per dag en zal je dus over 4 dagen waarschijnlijk een eisprong hebben. wel fijn dat je cyclus weer zo snel op gang is na de mk (wat erg :( is).

succes!

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Volgens mij is het gemiddelde 2 mm per dag.

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dank je wel meiden voor jullie snelle reactie!!

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het verschil zit inderdaad in het moment waarop een follikel begint te groeien. Als je een latere eisprong hebt, begin het groeien later in je cyclus. Het tempo van het groeien is over het algemeen hetzelfde.

In het begin zo'n 1 mm per dag of nog langzamer. Als je rond de 12-14 mm zit, krijg je een groeispurt en gaat het met 2 mm per dag of sneller.

Share This Page