Wanneer stoppen met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door julia1984, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik slik nu ongeveer 9 jaar de pil en wij willen graag rond de zomer voor een kindje gaan. Nu is mijn vraag, wanneer kan ik dan het beste stoppen met de pil? Wat is jullie ervaring hierbij?
    Welke voorbehoedsmiddelen gebruikte jullie nog tijdens de periode van ontpillen, ze zeggen namelijk dat je eerst je menstruatie moet afwachten?

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Als je niet eerder dan deze zomer de kans wil wagen om zwanger te worden kun je naar mijn mening 2 dingen doen:

1: nu stoppen en ontpillen, tot de zomer met condooms en/of pessarium ter voorbehoeding.

2: in de zomer pas stoppen met de pil.

Wat de pil doet met je lijf en wanneer je weer voor het eerst echt ongi wordt is per vrouw verschillend. Ik was 18 dagen na mijn onttrekkingsbloeding (nog van de pil) alweer ongi en uiteindelijk binnen 4 maand (en 5 rondes) zwanger.

Succes met je keuze.

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik zou nu stoppen met de pil! Dan dan maar veilig doen.
    Waarom wil je perse pas in de zomer beginnen?
    Godweet ben je nog een jaar bezig...
    MAar goed als jullie die keuze gemaakt hebben, zou ik zo snel mogelijk stoppen met de pil om je lijf te laten wennen en de cyclus normaal te laten worden!

4. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Waarom zou je wachten? Beter om te stoppen met de pil zodra jullie echt klaar zijn om een kindje te krijgen. Zwangerschap is niet te plannen. Een kind neem je niet, die krijg je :)

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heeft niks te zeggen hoor, hier al in de 2de tonde zwanger.
    Eerste ronde even last gehad van het ontpillen.
    Maar goed,bij iedereen is het natuurlijk anders.
    Succes met het maken van je keuze.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou al wel stoppen. Misschien heb jij net pech dat je er lang over doet eer je menstruatie op gang komt. Hebben wij ook gedaan. Wij deden voor het zingen de kerk uit. Was het eerder raak per ongeluk dan hadden we dat niet erg gevonden. Nu voor de derde ronde bezig voor het echie

7. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik zou nu ook al stoppen. en dan dus evt een condoom gebruiken.ik baal als een stekker dat ik me niet eerder op dit forum heb aangemeld en dus niet wist van het ontpillen. ik zit inmiddels al 86 dagen vandaag op mijn menstruatie te wachten.

8. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Vanuit mijn eigen ervaring kan ik je aanbevelen om nu te stoppen met de pil, dan kun je tot die tijd condooms gebruiken. Misschien niet heel fijn en praktisch, maar je weet nooit hoelang je erover doet daadwerkelijk zwanger te mogen raken. Succes met je keuze!

9. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier een beetje hetzelfde dilemma. Mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje, maar we trouwen in juni.. We twijfelen of we nu al zouden stoppen met de pil.. Je weet helaas van te voren niet hoe je je voelt als de hormonen uit je lijf zijn..
    Lastig!!

10. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ctje: Inderdaad een dilemma, daarnaast weet je ook niet hoelang het duurd voor je daadwerkelijk zwanger bent. Ik denk dat ik na deze pilstrip stop en het dan maar tijdelijk met condooms moet doen...tja niet het fijnst, maarja dan kunnen die hormonen wel mijn lichaam uit en kan mijn cyclus weer normaliseren.
    Jij ook succes met je beslissing!

11. leanne2

leanne2 Niet meer actief

hoi hoi!

mijn mening is, nu stoppen en tot die tijd met condooms.
    toen wij besloten dat ik ging stoppen met de pil was ik even een weekje uit mn doen. wilde het zooo graag, maar tegelijkertijd vond ik het mega spannend! in mijn geval moest ik bijna 3 maand wachten op mn eerste ongesteldheid! (zie handtekening

nu dus pas in de tweede ronde!

Deel Deze Pagina