Mijn dreumes van zestien maanden heeft inmiddels twee dagen hoge koorts, ondanks de Paracetamol. Hij heeft drie dagen dunne ontlasting, maar at en dronk nog wel. Tot vandaag. Met moeite vocht er in gekregen. Helaas spuugt hij sinds vanavond alles er uit. Slapen lukt niet en hij blijft maar huilen. De huisarts zegt dat we het uit moeten zitten. Maar hoe doe ik dat het beste? Kunnen jullie even meedenken over hoe ik hem het beste kan laten slapen? En hoe ik er toch wat vocht in ga krijgen? Hoe laat ik hem ietsjes beter voelen zodat hij kan rusten?
En als hij ors niet wil: sportdrank. Zit hetzelfde in en smaakt beter. Daarbij zorgen dat WAT hij eet en drinkt, licht verteerbaar is (GEEN zuivel dan dus, is erg zwaar verteerbaar), en kleine hoeveelheden. Als hij echt bij elke slok gaat overgeven, dan niets geven, enkel elke 5 minuten even een theelepeltje water of sportdrank. Want als alles er uitgegooid wordt, moet de maag even tot rust komen. Theelepeltjes worden dan vaak in de mond al opgenomen.
Ja wat hierboven ook al gezegd wordt en goed de plasluiers in de gaten houden en of hij nog wel alert reageert. Zodra jij denkt dat hij wat suffig is aan de bel trekken. Niet lang mee wachten hoor! Uitdroging gaat snel bij die kleintjes.
En dan geen AA daar zitten veel suikers in wat weer laxerend werkt. Liever aquarius, daar zitten ook veel mineralen in.
Bedankt dames! Vooral van de sportdrank lijkt me een goede tip. Ors wou hij niet hebben. Dat was het eerste wat ik heb geprobeerd We zijn de nacht redelijk doorgekomen. Na nog een paar keer flink spugen was blijkbaar zijn maagje leeg en gekalmeerd. Hij heeft de hele nacht kleine beetjes melk gedronken. Iets anders wou hij niet. Uiteindelijk is er toch anderhalve fles in gegaan. Vandaag is de koorts iets gezakt.