Twee kinderen in snikhete auto

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 30 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Kind van 13 kan prima op een kind van 1,5 jaar letten.

Dus als dat het geval was is het bericht behoorlijk overdreven lijkt mij.

Maar een kind van 1,5 en 4 jaar is een ander verhaal. Beide kun je nog niet alleen laten. Ook thuis niet. En dus al helemaal niet in een auto. Wat voor weer het ook is.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Waarschijnlijk riooljournalistiek en ophitsing door mensen uit een 'naburige kroeg'.
    Mensen zien wat ze willen zien hé?

En maxi cosi maakt autostoelen voor verschillende leeftijden. Veel mensen noemen alle autostoelen een maxi cosi (ook al is het nr 3 stoel van een andere merk ;))

3. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Pas stond ik op de parkeerplaats bij een winkelcentrum in de buurt. Toen ik terugkwam van boodschappen doen hoorde ik gehuil uit de auto naast mijn auto. Ik ging kijken en zag 2 kinderen alleen in de auto zitten. De jongste van zo'n 2,5 jaar oud was compleet overstuur. Hij was heel erg aan het huilen en zijn gezicht was knalrood. Zijn broertje van ongeveer 4 jaar zat ernaast en wist zich geen raad met de situatie. Ik was naar het jongetje aan het roepen dat zijn moeder er zo weer aan zou komen en probeerde hem wat gerust te stellen.
    Er kwamen meer mensen heel verontwaardigd bij staan.
    Ongeveer een kwartier later kwam zijn moeder de winkel uitlopen. Wat oudere dames die erbij stonden begonnen haar aan te spreken maar ze stapte de auto in en reed weg. Niet haar kind even troosten of iets maar gewoon hup weg van de situatie. Dat brak echt mijn hard.
    Het was zo'n 18 graden buiten dus niet enorm heet gelukkig maar toch heftig genoeg. Heel naar.

4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik ben misschien een vreselijk ontaarde moeder, maar ik zie echt het hartverscheurense van deze situatie niet? Die kinderen waren totaal niet in gevaar en je hebt geen idee wat de situatie was. Misschien lag de jongste te slapen, hadden ze ruzie of was er een speentje gevallen en moest.de jongste daarom huilen. En ook al huilde hij om mama: ze heeft ze geen uren alleen gelaten. Ik snap heel goed dat ze wegreed, in een meute verontwaardigde mensen die je meteen beschuldigen zou ik ook geen zin hebben.

Athina vindt dit leuk.
  5. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Als je iets doms doet met kinderen zoals alleen laten in een auto dan kan je dat wel verwachten. Ik had zelfs niet op een ouder gewacht maar de politie gebeld. Kinderen laat je niet alleen en al helemaal niet in een auto waarvan iedereen weet dat de temparatuur in een auto zo snel oploopt zodra het in de zon staat dat dat ernstige gevolgen voor de gezondheid van het kind kan geven.

suus1983 en Zara75 vinden dit leuk.
  6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Een 4-jarige kan je niet de verantwoordelijkheid geven voor een 2,5 jarige, je kan de vierjarige niet eens alleen laten zo. Op deze manier kan je misschien net je winkelwagentje terugzetten, niet een half uur uit beeld verdwijnen. Er kan nog steeds van alles gebeuren. Het kan al behoorlijk warm worden in die tijd, en stel dat ze hun mama gaan zoeken?

Dit is in geen enkele situatie goed, en de kinderen hadden er duidelijk onder te lijden. De verontwaardigde meute heeft helemaal gelijk.

suus1983, Zara75 en Jackie87 vinden dit leuk.
  7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou ik weet niet van jou, maar als ik pas mijn auto instap en wacht tot de airco genoeg z’n werk doet (oudere auto) dan ga ik al van m’n stokje als ik een minuut bij het stoplicht moet wachten.
    Het is gewoon onverantwoord, ook al is het een kwartier. Dat je als ouder je kind alleen in de auto (uit het zicht) durft te laten vind ik raar, ook in de winter.

suus1983 en Zara75 vinden dit leuk.
  8. momwithcamera

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Sorry hoor maar als het buiten 18 graden is sterven je kinderen echt niet van een kwartier in de auto zitten :rolleyes:

Uiteraard kun je je kinderen niet met 30 graden in de auto laten (of je huisdier of wat dan ook) of.ze heel lang laten zitten. Maar ik vind dat er echt overdreven hysterisch gereageerd word op dit soort verhalen, en mensen vergeten even rustig te kijken of er daadwerkelijk nou iets aan de hand is.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    18 graden buiten zegt niks. Zelfs met 15 graden en zon kan een auto heel heet worden van binnen.

10. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Bij 21 graden buiten is het in een auto al gauw 40 graden. Bij 18 graden zou dit iets lager liggen maar nog steeds geen temparatuur waarbij je graag een kind die afhankelijk is van jou zorg in achterlaat. Dus er is niks overdreven aan. Als ik kinderen alleen in een auto zie bel ik de politie en als dat te lang gaat duren sla ik zelf wel een ruit in om te zorgen dat de kinderen geen hitteberoerte krijgen.( als dat niet al zo ver is)

11. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik heb nog niet vaak een kindje zo overstuur gezien. Het jochie was zo enorm uit zijn doen dat zijn gezichtje knalrood was en hij heeft het kwartier dat ik ernaast stond enorm hard gehuild. Geen idee hoe lang de moeder toen al weg was. Maar het was duidelijk dat het hartverscheurende gehuil al even bezig was voordat ik bij de auto was.
    Ik was er zelf helemaal van uit m'n doen.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Eigenlijk word ik er best pissig van dat ‘wij’ als hysterisch worden bestempeld.
    In welke omstandigheid dan ook, je laat je kleine kinderen gewoon niet alleen achter. En dan heb ik het niet over tanken of een winkelwagentje terugzetten. Maar echt doelbewust je kind achterlaten, of het nou 30 graden is of 10 kan gewoon niet. Wat als je kind uitstapt en weg is??
    Ik begin te denken dat het een grap is of om iedereen op te hitsen. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand echt zo simpel denkt.

suus1983, Liedx, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. momwithcamera

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Nee iemand simpel noemen is lekker aardig ;)

Ik zie er echt geen probleem bij om mn kinderen in de auto te laten als ik even een pakketje weg breng bij de bouwmarkt oid. Of nog snel die vergeten cadeaubon halen in de supermarkt als ik de kinderen en boodschappen al heb ingeladen. En ja dan zijn mn kinderen even uit zicht voor een paar minuten. Ik vind dat echt prima, en zij ook

14. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    @momwithcamera

Dit geldt uiteraard voor kinderen, baby's, ouderen, zwangeren, gehandicapten etc,

FB_IMG_1559469782305.jpg

15. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Niet dat het ook maar iets zal uitmaken wat ik ervan vindt, maar ik wil me graag even aansluiten bij de mama’s die vinden dat je je kinderen niet alleen laat in de auto. Of t nou warm is of koud, dat hoort gewoon niet. Breng ze dan lekker bij oma of trek ze uit de auto, zo moeilijk is dat toch allemaal niet?

Louise11110 en littlemunchkin vinden dit leuk.
  16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Ze zegt dat je simpel denkt, niet dat je dat bent.
    En een auto is geen oppas. Dat jij geen probleem ziet wanneer je je kinderen zonder toezicht achterlaat, wil niet zeggen dat er geen probleem is...

littlemunchkin en Jackie87 vinden dit leuk.
  17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar toch wel grappig hoe alleen híér al iets heel snel opgeblazen wordt: 18 graden wordt veranderd in 'snikheet' - een kwartier wordt een half uur...

En zélfs al wéét je als ouder dat het misschien fout was- dan zou ik ook niet blijven staan om me uit te laten foeteren want daar schiet niemand op dat moment wat mee op. Je wil je kind misschien wel troosten, maar ondertussen staan er veroordelende mensen - ik geloof niet dat je je kindje dan rustig kan troosten. Buiten dat, misschien weet ze ook wel dat honger ook meespeelt - dus hup - gelijk naar huis - rustig vertrouwd voor iedereen. En dat wil écht niet zeggen dat ze het volgende keer weer zo doet. Dat weet je gewoon niet.

En niets wat ik hierboven zeg- maakt het gedrag van de moeder in de basis misschien goed- maar het stuk waar het in eerste instantie over ging - is dus misschien door de verhalen en het zelf invullen van mensen veel heftiger geworden dan het in de basis was.

momwithcamera vindt dit leuk.
  18. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Buiten de auto is het 18 graden. Erin is het dan wel snel snikheet.en als je dan weet dat (kleine)kinderen nog niet goed hun temparatuur kunnen regelen waardoor ze sneller oververhit raken is minstens een kwartier al te lang
    (dat is waarschijnlijk ook langer aangezien je niet zeker weet hoelang de auto er al stond voordat de kinderen werden opgemerkt)

Strandbal vindt dit leuk.
  19. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wow, met verbazing heb ik alle reacties gelezen.

Ik besef hierdoor weer dat veel mensen helemaal niet weten wat er gebeurd als je een kind in een hete (en ik zeg bewust niet TE hete) auto laat zitten.

Misschien voor iedereen (en vooral de mamma's die nog even snel een boodschap doen of een bosje bloemen halen of een cadeaubon kopen) even de onderstaande link goed doorlezen. Vooral het stukje over wat er gebeurt in het lichaam van je kind!!

https://www.oudersvannu.nl/video/video-dit-gebeurt-er-als-je-een-kind-achterlaat-in-een-snikhete-auto/

Deel Deze Pagina