Twee kinderen op één kamer, kan dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Seth, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

gesproken over het gemiddelde, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...... maarja die heb je ook met 6 of 10 jaar....

Nouja... vandaar ook dit topic...
    omdat ik dus aan t twijfelen ben tussen een wand plaatsen... of groot laten....

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij zaten ook met dit probleem. Wij hebben nu in de slaapkamer een gipswandje met schuifdeur geplaatst. Nu zijn er twee kleine kamertjes. Wel erg klein hoor, maar het leek me beter dan dat mijn dochter zo bij de baby kan, dat vind ik dan weer eng.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hier delen ze samen 1 kamer. Gewoon ook praktisch, geen 2 babykamers hoeven te kopen, alleen een extra ledikant.
    De jongste heeft 1 weekje bij ons gelegen en daarna in z'n eigen bedje. Nooit problemen geweest...

Zelf heb ik 13-14 jaar een kamer met mijn zusje gedeeld. Was altijd gezellig hoor.

4. Seth

Seth Niet meer actief

hoeveel schelen jouw kindjes?

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    22 maanden.

ik heb wel 2 hele grote slaapkoppen... dus dat is natuurlijk al een groot voordeel

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hmmm, nou ik ben wel blij om te lezen dat zoveel mensen het niet gek vinden. Zit alleen wel te twijfelen welke 2 ik dus op 1 kamer moet leggen. Die van bijna 5 en 1,5 of straks die van dan hopelijk 2 en 6 maanden....
    Die van 5 is wel al zo lang gewend alleen te slapen en heeft al haar spulletjes in de kamer, vind het zo sneu om dat van haar af te nemen, ook slaapt die ander nog overdag met het gevolg dat zij niet meer in d'r kamertje kan komen.

Nou ik moet mijn hoofd nog breken merk ik al, denk toch dat het die 2 kleintjes gaat worden...

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    als ik jou was, zou ik kiezen voor Marcus en de baby op 1 kamer...

die 2 zullen voorlopig alleen nog maar slapen op de kamer en nog niet spelen.

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik denk dat de twee kleintjes het makkelijkst aan elkaar wennen..
    zoals je al zegt, die van 5 heeft al haar eigen dingetjes..

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nee precies, zo is het ook! En het zal vast ook wel loslopen, ze zullen inderdaad sneller aan elkaar gewend zijn dan ik misschien denk!

10. Seth

Seth Niet meer actief

En dan er eindelijk uit zijn.......
    en zwanger te blijken te zijn van een tweeling........!!!
    (zit bij ons in de familie... )

Dat zou wat zijn...... :D

11. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hehehehehehe, ja zal je net zien! Bij mij zit het ook in de familie, mijn moeder is namelijk van een tweeling, dus ik heb ook tot nu toe elke zwangerschap in de rats gezeten of het er geen 2 waren! Niet dat ik het heel erg zou vinden als het zo zou zijn, maar dat is toch wel even slikken geloof ik! Zeker deze laatste zwangerschap, te weinig ruimte hihi!

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja hoor, dat vind ik zelfs heel goed kunnen! Een paar maanden geleden hebben wij onze 2 kindjes voor het eerst op 1 kamer laten slapen ivm deze zwangerschap (baby krijgt straks kamertje van de jongste) en ze vinden het in 1 woord fantastisch! Het is iedere avond even een kwartiertje 'keten' maar daarna gaan ze gewoon braaf slapen.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het ook zeker kunnen. Maar ik kan me voorstellen dat als kinderen een jaar of 10 worden, het dan niet meer zo tof is. Dus ik zou er persoonlijk dan wel voor proberen te zorgen dat ze tegen die tijd wel een aparte kamer kunnen krijgen. Desnoods maak je van die grote kamer dan toch weer 2 kamers. Als puber zou ik denk ik liever een kleine kamer willen dan samen op 1 kamer te slapen. Maar goed, daar hebben de kinderen dan natuurlijk later een stem in ;)

Maar een ander ding: kan een baby met een peuter op 1 kamer slapen? Wij hebben maar 2 slaapkamers en ik denk dat we niet gaan verhuizen voordat nummer 2 zich hopelijk mag aandienen. De eerste paar weken kan nummer 2 bij ons op de kamer, maar bij mijn zoontje beviel dat niet zo goed. We hielden elkaar daarmee wakker namelijk. Toch vind ik het ergens eng om een klein kind van een jaar of 2 a 3 met een baby op een kamer te laten slapen. Wat nou als er door goede bedoelingen wat gebeurt? Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja helemaal mijn reden om ze niet bij elkaar te laten slapen, mijn zoontje houd enorm veel van zijn zus en klimt zo haar bedje in (met alle gevolgen van dien!!)

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    :D

aaahh gezellig joh beetje haren trekken, ogen uitkrabben, je kan zoveel lol met mij beleven :p

Ik moet meteen aan mij en mijn zusje denken, poehee water en vuur, ik zat toch zo vaak onder het bloed omdat ze mijn wangen uitkrabte en ik maar lief zitten omdat ik de oudste was en niets mocht doen (en nog luisterde ook) en opeens was ik het dan zat en gaf ik een stomp in haar gezicht en dan kreeg ik op mijn donder natuurlijk ;) maar goed we zijn nog steeds water en vuur maar toch als het erop aankomt zijn we er voor elkaar..

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn dochter en zoon slapen al heel lang op 1 kamer.
    Ze willen geeneens apart slapen meer.
    Als 1 van de 2 toevallig gaat logeren wil diegene die thuis slaapt bij de oudste dochter slapen.

Moet er sowieso wel 2 op 1 kamer,heb 4 slaapkamers
    Oudste van 14 heeft eigen kamer
    Ouders eigen kamer
    Jongste eigen kamer(die tijdelijk niet gebruikt word),want slaapt al 2 maanden in ons bed

En dan de 2 middelste op 1 kamer.

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn zoon en dochter sliepen eerst allebei in een eigen bed,maar ze zijn beide erg bang en lagen dus dikwijls bij elkaar in bed.

Daarna stapelbed,maar wederom zochten ze elkaar weer op door in 1 bed te liggen.

Inmiddels staat er een 2-persoonsbed en liggen ze lekker bij elkaar.

Dochter is 12 en zoon is 7.

Heb gevraagd aan dochter of ze straks mischien wilde ruilen met haar broertje dan de 2 jongens op 1 kamer gingen(als Justin wat ouder is),maar ze wil niet,ze is echt erg bang 's nachts.

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Merijn, hier zit er dus 22 maanden tussen onze 2 jongens. De oudste slaapt in een groter ledikantje, gewoon nog met spijltjes (maar formaat van een juniorbedje). Hij kan z'n bed niet uitkomen en kan dus ook niet bij z'n broertje komen.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vraag me dat ook af, als hier een 2e komt zal hij/zij ook bij Ties op de kamer moeten...

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die van mij kon met anderhalf al eruit komen en weer terug erin ik zou er niet zo vanuit gaan dat het niet "kan" eigenlijk maar daarnaast kunnen ze ook genoeg schade aanrichten van naast het bedje en je kan niet boos worden als er wat gebeurd want het is maar een kindje (van nog geen 2)

Deel Deze Pagina