Helaas hebben wij maar 3 slaapkamers. Dus frummel nummer 3 komt bij grote zus op de kamer. We weten nu natuurlijk nog niet wat het wordt, de nieuwe baby, jongen of meisje. Dus het wordt of een jongens/meidenkamer, of een echte meiden kamer. Wie heeft er ervaring met 1 van de twee. Leuke dingen/ideeën. Ik zat eerst te denken aan een jongens en een meidenkant, als deze baby een jongen is. Nu zit ik meer te denken aan een neutrale kamer. Als t een meidenkamer wordt is het natuurlijk wat makkelijker. Verder zit ik na te denken over bedjes. Nieuwe baby in ledikant, dochter in peuterbed? Ze is tegen die tijd 2 en een half ongeveer. Vind het een beetje een twijfelgeval.
hier 2 meiden op 1 kamer. Oudste een peuterbed sinds ze 14 maand is. Jongste ledikant. Ze hebben een jungle kamer maar sinds kort leven er prinssesen in de jungle
Ik hou niet zo van de thema kamers etc, hier gewoon een kamer met laminaat, wit behang, winnie the pooh sticker boven het peuterbed van mn dochter, de sticker heeft ze zelf uitgezocht en praat ze elke avond over. Ze is met 18 maanden in het peuter bed gegaan en gaat hardstikke goed. Baby slaapt voorlopig nog lekker bij ons, maar hier dus geen specifieke roze/blauwe slaapkamer. Gewoon lekker neutraal, daar slaapt ze veel beter bij als bij een drukke kamer.
Mijn middelste is bij zijn zus op de kamer gaan slapen toen hij nog geen 2 was. Baby heeft eerst 3 maanden in zijn wiegje gelegen bij ons op de kamer en toen overgegaan naar de babykamer (oude kamer dus van de middelste). Middelste slaapt nu in een peuterbed . Mijn dochter had 1 muur met roze behang met glitters en dat hebben we maar zo gelaten, hij heeft wel echt jongensspulletjes en overtrek enzo aan 'zijn kant' van de kamer. We willen hier niet heel lang meer blijven wonen dus vandaar dat we er niet echt meer werk van maken.
hier momenteel een jongen en meisje samen op 1 kamer. Wij hebben alles in het thema van kikker van ikea. Vond ik lekker neutraal. Wat zachte kleuren niet heel vel. Verder hebben ze elk hun eigen schilderijtjes enz. Dochter een prinsessen en zoon een cars schilderij welke mama eigenlijk vreselijk vind haha maar het is hun kamer. Ze slapen in een kleuter stapelbedje. Erg gezellig.
kan baby niet en tijdje bij jullie op de kamer? Dan weet je ook beter hoe dochter met de baby omgaat, want hier was dochter best gevaarlijk met babybroer. Ze bedoelde het goed en lief, maar ik had ze nooit samen laten slapen. Zoon zou ik ook niet vertrouwen met een baby samen hoewel hij superlief is voor de oppasbaby. Qua bed zou ik dochter of een peuterbed geven of een eenpersoonsbed. Hangt ook van de ruimte af. Hier een peuterbed en een meegroeibed, omdat ik het niet kwijt kon anders op 1 kamer. Hier slapen ze ook samen sinds zoon ruim 1,5 is. Maar dat was geen noodzaak, ze wilden dat zelf heel graag. Het is dochters kamer duss broer slaapt nu tegen een roze muur en dochter heeft de pip behang muur. Was bang dat zoon behangsloper zou blijken te zijn.
Ja de nieuwe baby komt inderdaad eerst bij ons op de kamer. Ik heb nog een wieg en vorige keren is me dat ook prima bevallen, baby naast me in wiegje. Maar na een maand of 3 zal nieuwe spruit daar wel zo'n beetje uit gegroeid zijn verwacht ik. En ik wil niet pas bedden gaan ruilen als baby naar de eigen kamer gaat. Dan is het helemaal alsof dochterlief uit dr bed gezet wordt om plaats te maken voor nieuw brusje. Dus wil haar liever al in een nieuw bedje voor baby geboren wordt. Maar goed. Als ik hier lees al vanaf 18 maanden, 14 maanden in een peuterbed en dat dat goed ging. Dan moet dat wel lukken denk ik. Dan ga ik gewoon voor zo'n uitschuifbaar peuterbed. En kan nieuwe baby in haar ledikant. Hoef ik niet eens een nieuw matras te kopen want daar is nooit wat mee gebeurd. Ik ben ondertussen ook wel afgestapt van jongens/meiden kant van kamer. Zoals me man al zegt; dan kun je daarna ook niet meer omgooien qua indeling. Dus denk dat het een neutrale kamer wordt. Ik ben sowieso ook geen typ voor themakamers. Mijn huidige babykamer is ook n redelijk neutrale kamer met roze accenten. Ben alleen heel benieuwd hoe het gaat lopen met slapen. Middagdutjes etc. Op den duur zit je toch met 2 kinderen die in een ander ritme zitten, niet? Hoe ervaren jullie dat?
Hier gaan mijn meiden ook op een kamer maar nog geen ervaring omdat de baby nog bij ons slaapt. Ik ben dus ook wel heel benieuwd naar de ervaringen.