Kindveilige sluitingen lades en kastjes

Discussion in 'Verzorging' started by Nonja, Nov 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Dames, wij hebben een keuken met veel kleine lades, heel spannend natuurlijk voor een kleine dreumes :D, maar ik word er gek van om elke dag alle inhoud weer terug te doen ;). Nu heb ik via google wel een soort magneetsluitingen gevonden om de lades kindveilig te maken. Hebben jullie hier ervaring mee of misschien nog andere tips? Ik hoor het graag!

2. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Geen ervaring met de magneetjes, maar misschien helpt het om 1 kast of 1 la (of van allebei 1) aan te wijzen waarin Ukkie kan rommelen. De rest is voor mama/papa.
    Hier heb ik goede ervaringen mee!

En het is gelukkig maar een fase; na een tijdje is het niet interessant meer en komen ze er niet zo vaak meer.

3. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Ik ken het, hier ook eentje die het geweldig vindt om alles uit de kastjes te trekken! Blijven zeggen dat het niet mag maar als ik me omdraaide was meneer alweer in de keuken en lagen de bakjes op de grond. We hebben een open keuken. Inmiddels hebben we op bijna alle lades en kastjes van die haakjes van de ikea. Die duw je zeg maar in om hem open te kunnen doen. Zodra ze doorhebben dat het niet lukt is het snel niet leuk meer om te proberen. Maar er zijn nog genoeg andere stoute dingen om te doen in huis ;) haha succes!

4. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Nonja, zie trouwens dat onze kleintjes 1 dagje schelen ;)

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Wij hebben die magneetsluitingen op de laden en deurtjes van het dressoir.
    Ik vind ze fantastisch!
    En twee vliegen in een klap... nu kan de kat er ook niet meer in ;)
    Die gooide juist alle spullen door de kamer.

Zorg wel dat je twee "sleutels" hebt.
    Ik maakte de la open, pakte wat ik nodig had, gooide de magneetsleutel erin en deed de la dicht :D
    Dan ben je zo blij dat je er nog 1 hebt om de la weer open te doen.

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben de sluitingen van IKEA, zijn super handig. 1 kastje in de keuken zit 'op slot' daar zitten de schoonmaakspullen etc. in. De andere kastjes/laatjes kan onze zoon gewoon open maken. Hij vindt het heel leuk om in de keuken te rommelen met de pannen en ander keukengerei. Nu kan het veilig, tot hij doorkrijgt hoe hij de sluiting open moet maken...:D

7. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Zou gewoon zoals vele hier al hebben gezegd bij ikea gaan kijken.

Wij hebben een hekje naar de keuken..als hij los staat en ze is in de keuken dan intresseerd haar de laatjes en kastjes niets..idem in de woonkamer;). Hebben wij geluk:D

8. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wij hebben van die plastic haakjes die je in de kast vastmaakt.
    De kastjes en laadjes gaan net een randje open, maar dan houdt het haakje het deurtje tegen!
    Zelf moet je dan bij het openen van de deurtjes/ laadjes het haakje naar achteren duwen en daat ie open....

9. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    wij hebben ook die met die magneetjes super handig!
    het magneetje kan je gewoon in een houdertje ophangen en als je m nodig hebt dan pak je hem en zet je hem op het desbetreffende kastje.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg (en krijgt) alle sluitingen open behalve de magneetsluitingen (zolang hij de sleutel niet in handen krijgt). Die dingen van IKEA vind ik ondingen.. je moet je eigen handen tussen de la en de kast steken en dat gaat je kind op een gegeven moment echt na doen. Mijn zoontje kreeg ze (bij mijn zus) met 23 maanden gewoon open. Ik vind ze ook nog eens onhandig voor mezelf.

Kinderveiligheidswinkel

(PS: inderdaad 2 sleutels is wel handig en oppassen met bakplaten e.d.. die kleven nogal :D)

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Kende die magneetjes helemaal niet, maar zien er wel praktischer uit dan die haakjes...

12. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Meiden bedankt voor al jullie reacties! Ik heb de magneetjes besteld, ben benieuwd!
    Thanks!

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar verzorging en veiligheid.
    Elmo

Share This Page