hey meid van dat als jullie knuffelen en dat je dochtertje niet weet hoe snel ze er tussen moet komen herken ik heel erg dat was hier ook zo nu is dat al veel minder in het begin toen dice geboren was moest ze er altijd bij zijn bv als hij huilde en snachts de fles kreeg toen haalde ik haar er uit zodat ze mocht helpen en ging tegelijk weer naar bed met dice sinds dat hij doorslaapt komt ze ook niet meer nu helpt ze overdag nog wel met de fles
Bij ons zit er 15 maanden tussen en ondanks dat het best pittig is, zou ik het niet anders willen. De oudste snapte wel dat ik een baby in mijn buik had en gaf ook regelmatig kusjes op mijn buik. Nu De jongste er is is dat ook niet anders. Meerdere malen per dag wil hij zijn broertje vasthouden en kusjes geven. Nog geen spoortje van jalousie. De oudste is verhuisd van kamer toen ik nog 3 maanden moest. Hij kon ruimschoots wennen en vindt zijn nieuwe kamer prachtig. We hebben hem wel een ledikantje gedaan. Heel lang over getwijfeld, maar toen we hem in een beddenzaak in zo'n peuterbedje legde was ik er uit; hier was hij nog te klein voor. Dus bedje bij ikea gehaald! De jongste slaapt in de (beetje aangepaste) babykamer. Hij weet toch niet dat ie al eerder gebruikt is en het ziet er nog als nieuw uit. Is natuurlijk ook pas een paar maanden gebruikt. De eerste week was wel heel anders als de kraamweek van de oudste. Een uurtje na de bevalling stond ik al een verdieping hoger de oudste in bed te stoppen.......tja, de zorg voor de oudste gaat gewoon door. Omdat we hem ook veel 1 op 1 aandacht geven denk ik dat het heel goed gaat, maar het is ook gewoon een heerlijk mannetje en de tweede is veel rustiger en huilt bijna niet. Dat maakt het ook wel makkelijker. Geniet van je zwangerschap, want daar heb je aanzienlijk minder tijd voor en voor je het weet is die kleine er. Dat vond ik wel jammer. Heb van de eerst meer kunnen genieten. Je bent nu altijd druk, druk, druk. Hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt. Mocht je meer willen weten dan mag je best pb-en hoor.
Jody79; ik merk inderdaad dat ik er nu anders insta in de zwangerschap dan bij de eerste. Bij de eerste is alles nog nieuw en wil je er alles over weten en nu heb ik het te druk met mijn kindje; waardoor genieten er vooralsnog bij inschiet. De eerste weken zijn zwaar. Want je bent altijd moe. Zodra mijn kindje slaapt, slaap ik ook, maar huishouden gaat ook door en daar is dan weer amper tijd voor....lastig! Mijn man werkt veel, dus die kan ook niet veel helpen. Hopelijk gaat het na de 1e trimester beter (na 12 weken) en zodra een buikje te zien is, dat ik dan meer kan genieten en hulp krijg van (schoon)moeders. Ze weten op dit moment nog niet dat ik zwanger ben...dus kan ze nog geen hulp vragen. Helaas! Youngflower; bedankt voor de foto van het peuterbedje. Ik had een heel andere voorstelling bij een peuterbedje. Ik vind hem verdacht veel op een ledikant lijken, alleen dan zonder spijlen. Dacht dat een peuterbedje een bedje was, met een lage rand eromheen, zodat hij/zij bij draaien er niet uit valt, maar wel zelf kan uitklimmen. Maar zo'n bedje is waarschijnlijk niet aan te raden bij zo jong kindje lijkt mij. Wat jullie?
ja dat dacht ik eerst ook, maar schijnt toch wat anders te zijn. maar misschien heb je er ook wel verschillende uitvoeringen in hoor. dat weet ik niet