Twee kindjes op 1 kamer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxyroxx, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier zit 17 mnd tussen mn 2 bengels, ons zoontje heeft tot 1 jr bij ons geslapen (ook makkelijk met bv) daarna zijn ze samen op 1 kamer gegaan, ze vinden het super, is ook altijd goed gegaan ook met nachtvoedingen/verschonen
    nu willen ze niet meer zonder elkaar :)

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    op een kinderdagverblijf slapen babies en dreumesen toch ook bijelkaar? Als je zo'n stapelledikantje koopt wat ze op kdv's gebruiken kan er qua veiligheid weinig mis gaan denk ik.

Mijn zoontje sliep pas door toen hij 2,5 was.. nr2 komt straks eerst een poosje op onze slaapkamer, maar als hij uit de wieg gegroeid is gaat hij bij zn broertje op de kamer. Ik hoop dat het meevalt, maar we hebben niet veel andere keuzes. Het is een flinke kamer, de ruimte is het probleem niet, maar ik hoop dat het doorslapen van nr2 sneller gaat als bij mijn oudste.

3. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    ik ben voorstander van baby en peuter/kleuter apart te laten slapen; Hier is oudste nu 4, jongste 2,5 (2 meiden) en ze hebben hetzelfde slaapritme. omdat e 3e kindje verwacht wrodt, en we geen slaapkamer over hebben, slapen de oudsten sinds 2 dagen samen en het gaat heel goed. Vorige nacht hebben ze zelfs met 2 in 1 bed geslapen. de nieuwe baby krijgt dan ook het leegstaande kamertje. Als ze groter zijn (10 of 12 j) komt er wel nog e extra kamer op zolder, omdat ik toch vind dat ze op e bepaalde leeftijd wel wat privacy mogen hebben... maar als ze klein zijn is het blijkbaar wel reuzegezellig :)

4. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hier slapen onze twee meiden vanaf dat de kleinste drie maanden is samen op de kamer.
    Eerst sliep de kleinste bij ons in een wiegje in de kamer en daarna bij haar grote zus. Gelukkig hebben zij totaal geen last van elkaar. Als er eentje wakker wordt slaapt de ander altijd gewoon door. Alleen met het in slapen is het een tijdje wat lastiger geweest.
    Elle ging toen net naar school en hierdoor rond 19:00 uur naar bed. Ise had nog een of soms twee slaapjes overdag en ging dus pas rond 20:00 uur naar bed. Daarbij lag Ise altijd wel even te kletsen en te jammeren, ruim een half uur.
    Toen hebben wij besloten om Elle bij ons in de slaapkamer in te laten slapen en wanneer Ise sliep, weer over te leggen. Dit gaat nu weer gewoon goed!
    Zometeen komt er nog een kleine bij en deze komt ook bij de meiden op de kamer te liggen. Wij zien het probleem niet zo en de kinderen vinden het tot nu toe juist heel fijn. Het wordt tegenwoordig allemaal maar zo belangrijk gevonden dat ieder kind een eigen kamer heeft terwijl het vroeger en in andere landen het nu nog steeds juist normaal is dat er meerdere kids op een kamer liggen.
    Je wilt niet weten wat voor opmerkingen ik soms krijg over het feit dat we zometeen drie kindjes op een kamer laten slapen...

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier liggen de meiden ook samen op een kamer en ze vinden het leuk en het gaat goed. Waarom niet ook is toch superleuk voor ze!

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd wat maakt het ook uit, wat is er nu zo slecht aan om samen op een kamer te liggen? Ik snap dat nooit zo.... Alleen omdat het in Nederland niet "hoort" kan het niet. Nou vooral doen wat je zelf belangrijk vindt toch :D

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Bedankt voor wederom alle reacties. Fijn om te lezen dat er meiden zijn die het zelf ook hebben gedaan en waarbij het goed is uitgepakt. Ik doe het ook gewoon echt voor de gezelligheid! Ik zou het zelf ook erg leuk vinden als ik een zus had waar maar zo kort tussen zat om dan samen op 1 kamer ;).

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

En anders heb je ze zo uit elkaar gehaald:D

Hier kunnen ze al niet meer zonder elkaar..:D

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    dat kan prima hoor, hier 4 kids en ze liggen allemaal 2 aan 2 en vinden het super. de oudste ligt nu bij de jongste en mijn dochter en andere zoontje liggen dus ook samen. en ze worden echt niet wakker van elkaar de kleinste word snacht's nog wakker voor de fles,maar de oudste hoort dat echt niet hoor. en de andere worden ook niet wakker van elkaar. ik zou zeggen gewoon proberen en als het echt niet wil dan kun je ze altijd nog uit elkaar halen

10. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik vind het super dat je 3 kids op een kamer legt sliep vroeger ook altijd bij mijn zus en vond het heerlijk lekker vertrouwd,sinds onze kids samen slapen slapen ze veel beter en rutiger. en vroeg wakker zijn ze hier toch ook als ze appart slapen.

11. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook samen op 1 kamer omdat we maar twee slaapkamers hebben. Nu slaapt de jongste 's nachts nog bij ons ivm borstvoeding. Maar overdag liggen ze tijdens het middagdutje al wel bij elkaar op de kamer. Tot nu toe gaat dat hartstikke goed! Ze worden niet wakker van elkaar. Als de jongste straks doorslaapt 's nachts, dan gaan ze fulltime bij elkaar slapen :)

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier gaan ze zometeen ook op 1 kamer, er zal dan zo'n 14/15 maanden tussen zitten.
    Hopelijk gaat het goed, maar dat zal de tijd leren. De jongste zal eerst nog een tijdje bij ons liggen en met de dunne muren merken we snel genoeg of de oudste daar wakker van wordt.

Mijn man heeft ook altijd met z'n broer op een kamer geslapen van baby af aan. Daar zat ruim 3 jaar tussen.
    Bij mijn schoonzusje liggen de jongsten ook bij elkaar, en dat gaat prima!
    Jongste is 4 maanden en zit ook zo'n 13 maanden tussen.

13. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hier komt de tweede straks ook bij onze dochter op haar kamer.
    Haar kamer is groot en ze heeft grote babymeubels
    waardoor we voor beide kinderen alles goed kunnen opbergen.
    Daarbij slaapt de baby straks eerst in een wieg in onze kamer.
    Zodra hij/zij doorslaapt verhuizen we de baby bij zijn/haar zus op de
    kamer onze dochter slaapt goed door.de tijd zal leren of dat zo blijft.
    En mocht het niet gaan dan zoeken we tzt een andere oplossing.
    Zolang je iets niet probeert weet je ook niet hoe het is.

Veel succes bij het maken van je keuze.

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik denk dat ik de keuze heb gemaakt. Zoonlief heeft gewoon een vreselijk grote kamer waar met gemak 2 ledikantjes oppassen. De kamer is ook baby-proof in de zin van commode etc. Idee is nu als volgt: eerste weken/maanden op onze kamer in de wieg en op onze kamer zo'n opklap-commode van Ikea zodat we de baby ook gewoon op onze kamer kunnen verschonen. Na een tijdje eens een middagslaapje (als die op elkaar aansluiten natuurlijk) op kamer zoonlief. Op deze kamer gaan we ook op korte termijn het ledikantje neerzetten zodat hij er al aan kan wennen. De andere slaapkamer maken we wel gereed qua verven enzo maar gaan we vooralsnog niet inrichten als slaapkamer voor de baby. Mocht het zo zijn dat de tweede ook pas met 8,5 maand doorslaapt maken we van de andere slaapkamer alsnog een slaapkamer tot hij doorslaapt. Daarna vind ik het toch een gezellig idee als ze op 1 kamer slapen dus ik wil dat sowieso tzt gaan proberen, wanneer? Geen idee. Ligt er ook aan hoe het gaat met de tweede en zoonlief qua doorslapen. Misschien slaapt zoonlief wel gewoon door babygehuil heen? We zullen het gaan zien!!!

Deel Deze Pagina