Vraag over kinderzitje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kari, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hey,

Mijn dochtertje zit momenteel nog vast in zo'n kinderzitje achterop de fiets, van Babybike. Ze is inmiddels al best groot geworden en amper te tillen dus vraag ik me af tot wat voor leeftijd ze daar eigenlijk in moeten. Ze is nu 1.10 cm.

Ik heb al zo'n zitje klaarliggen voor op de bagagedrager, met zo'n zacht kussentje en zo'n stangetje voor haar rug.

Wie weet het?

Bedankt,
    Kari

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is, kijken of je kindje ook goed op dat andere zitje wil blijven zitten en zichzelf goed vasthoudt. Ik kan me voorstellen dat dat heel erg per kindje verschilt.

3. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik weet niet precies hoe een babybike zitje eruit ziet maar zou ze er niet zelf in kunnen klimmen? Ik ben dit met mijn oudste nu namelijk aan het oefenen. Het lukt hem al aardig maar tis wel een uk va 92 cm ;)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik weet wel dat je ook goed naar de voetsteunen moet kijken, vaak hebben die stoeltjes waar jij het over hebt alleen zo`n steuntje en de kans is daarop groot dat ze tussen de spaken komen met hun voeten.

Zou het zelf nog een tijdje houden op het echte stoeltje die zijn meestal tot 6 jaar. En dan misschien met de tip van theangels om haar zelf te laten klimmen.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Die van mij is 2,5 en zat met 2 jaar achterop in een Yepp-stoel. Ze is ca. 92 cm

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoontje is net 4 jaar en is toch echt te groot en te zwaar voor de achterstoeltje van maxi+ bobike,
    hij is ook ruim 1m22 en ik kan niet lekker fietsen omdat zijn benen echt in de weg zitten.

Ben bij de halfords informatie gaan vragen ze zeiden kindjes kunnen op zo'n achterzitje vaak tot de 22 kilo of tot ze 1m16 zijn.

Maar weet je wat het is,ze vergeten dat kindjes ook nog eens lange benen kunnen hebben.

Gewoon zo'n vervolg zitje proberen meid,wij stappen er ook op over(is ook echt nodig zeiden ze omdat hij wel erg lang is voor de bobike maxi+.)

Ik ben 22 weken zwanger en ik ga echt geen kind van de 22 a 23 kilo meer tillen hoor ;)

En het ligt ook echt aan de lengte van een kindje,
    ze kunnen wel zeggen een stoeltje is tot 6 jaar,maar bij mijn kids gaat dat niet op ;)zijn te snel lange lutten lol:D

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    hebben jullie al een verlengstukje geprobeerd? Verlengstukjes (maxi, maxi+ en junior) - BOBIKE

Rick zit nog achterop en dat gaat prima, hij klimt vaak zelf. Hij is nu zo'n 20 kilo en 1m05 (stoeltje zonder verlengstukjes)

Zo'n zitje met stang en steuntjes is vanaf 5 jaar volgens bobike. Ik zou het ook niet eerder doen, omdat ze zich toch wat minder goed vast kunnen houden.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Yep al geprobeerd en zelfs dan is mijn mannetje te lang,mij is dus wel aangeraden hem op het vervolg stoeltje te zetten,daar zit ook een gordeltje aan zag ik,dus je hebt ze met en zonder gordeltje die stoeltjes.

Ik neem dus met gordeltje.

Mijn mannetje is kwa kledingmaat net zo als een kindje van 7 a 8 dus helaas echt te lang voor de bobike maxi+ met verlengstuk.

Helaas want die andere stoeltjes zijn niet zo beschermt vind ik.

9. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Ok, weet ik een beetje hoe of wat... dank voor jullie reacties!

Share This Page