Twee kruiken, echt nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door boogschuttertje, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    vand e kruiken zou ik niet weten. wat de thermometers betrefd. voor me kindje koop ik wel zo'n digitale die kosten toch niet veel. zoeen heb ik ook voor me hond...
    maar ze verplcihten mij dus echt niet om er nog een voor mij te kopen! daarbij heb ik een dure oorthermometer hier in huis liggen die ga ik gebruiken! geen flauwekul hoor! als je dagelijks temp met DEZELFDE thermometer maakt het geen zak uit! En daarbij rectaal vind ik niet plezierig en na een bevalling lijkt me dat gepluk daarbeneden met opok nog eens een thermometer niet lekker! Nope ben gek jetje niet! hier vind ik de oorprima voor mij dan he!

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    die termometers dat heeft met infecties e.d. te maken. Ik heb er gewoon 2 (digitale) gekocht. Waren 4 Euro per stuk bij DA. Voor dat geld ga ik verder niet onhandig liggen doen.
    Kruiken kun je ook heel goed lenen van anderen. Deze zijn wel erg duur om te kopen. Zeker 15 Euro per stuk. En dan nog een kruikenzak voor eromheen.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik had 1 kruik gekocht en 1 geleend, allebei ook gebruikt omdat Iman maar 2760 woog en zichzelf niet goed op temp kon houden, ondanks dat er buiten een hittegolf was!
    Ik ben in het ZH bevallen, maar dus toch 2 kruiken nodig gehad! (heb er ook nooit van gehoord dat het alleen voor een thuisbevalling nodig is...)

Hier ook 2 thermometers, maar dat is per toeval, omdat ik 1 kwijt was en die later weer gevonden heb!
    Toen ik in het ZH lag werd ik getempt met een oorthermometer, thuis met de gewone 2 x per dag, als de kv begon en als ze wegging. Zo kunnen ze idd een infectie sneller opsporen.

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    toen ik bevallen ben van mijn dochter toen had de kraamhulp haar eigen digitalen thermometer mee! (ze waren toen nog vrij nieuw)

maar wat betrefd koorts, dat kan je soms niet goed beoordelen zelf, omdat je ook vrij veel zweet na een bevalling.

maar ik zit nu wel te denken om een oorthermometer aan te schaffen, want ik heb geen zin in dat gedoe in mijn achterste. en ik maak zelf uit wat er voor mezelf gebruikt word. bij ons in de folder stond trouwens, dat een digitale werd aangeraden. niet dat het verplicht moet, en ik denk dat het voor de kleintjes mischien nog niet zo precies werkt omdat ze zo klein zijn.

van een kruik heb ik er zelf 1 en de andere leen ik van de buurvrouw. omdat mijn vorige bevallingen snel gingen, kan dat nodig zijn om alles snel op temperatuur te krijgen. en mijn dochter had vorige keer moeite omzichzelf warm te houden.

5. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Wij hebben 2 kruiken en die hebben we een hele tijd gebruikt. Mijn zoontje (2650gram) heeft in het begin problemen gehad met zijn temp. Dus ik weet niet meer zeker maar wel enkele weekjes (in januari) beide kruiken gebruikt.
    Wat temperatuurmeter betreft, doordat hij dus in het begin op een gegeven moment onder de 36 graden was dachten ze dat temp.meter niet goed was en hadden we nog een extra gekocht. Nu willen we weer een temp.meter bij hema kopen (die is lekker snel) Die andere duren soms meer dan een minuut lijkt het wel.
    Ik vind het trouwens niet echt zo als ik die temperatuurmeter van mijn kleintje gebruik. Omdat de een via de mond wordt getempt en de andere via de andere uiteinde. Dus voor mij de volgende keer idd een eigen temp.meter. Hebben nu toch meer dan 3.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb ze ook gekocht, omdat het op het lijstje stond, maar het was zomer dat Steven is geboren, en die kon zich heel goed zelf warm houden.Ik heb ze nog nooit gebruikt.
    Ik leen ze nu uit aan m'n schoonzus, en daarna bewaar ik ze zelf.
    Mocht ik ze over een paar jaar helemaal niet meer gebruiken, zet ik ze wel op marktplaats.

7. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hoi.......ik heb mijn eerste de 2 kruiken niet nodig gehad...hij kon zich zelf goed op tempratuur houden.hij is trouwens in feb 1995 geboren......maar bij mij jongste zoon heb ik ze wel allebei gebruikt.....hij had de eerste week veel moeite om zich zelf op tempratuur te houden.....bij hem heb ik de eerste 2 weken ook 1 kruik in zijn wandelwagen gehad als ik met hem naar buiten ging,en hij is geboren in okt 2002.......dus het ligt eraan of je kindje zich zelf goed warm kan houden...maar je moet je dus wel in huis hebben.....groejes tamara

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij mij was er ook een probleem met die kruiken, ik had namelijk 2! belly warmers, maar dat mocht niet van de kraamzorg het moesten echt 2 kruiken zijn, nu had ik die niet en waarschijnlijk is het voor de eerste dagen maar maar ik heb ze geleend van mijn schoonzusje, maar erg omslagtig is het wel.

9. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik had 2 kruiken in huis, en was blij toe... Isabelle werd geboren met een wat laag geboortegewicht en kon haar temperatuur moeilijk op peil houden (heeft ook 2 dagen in een warmtebed in het ziekenhuis moeten liggen).. Op zaterdag mocht ze naar huis, onder voorwaarde dat er kraamzorg was en minimaal 2 kruiken om het bedje en dus Isabelle warm te houden.. Ik heb ze dus wel degelijk gebruikt.. Anders had ik haar niet eens mee naar huis gekregen, dus ik was blij dat ik ze had liggen.. Isabelle is nu bijna 7 weken, maar 'snachts krijgt ze nog steeds een kruik, omdat anders haar temperatuur te ver zakt.. en dan heeft ze al vrij warme kleertjes aan dan..

Thermometers ook, al vond ik het wat onzin omdat ik voor mezelf een oorthermometer had liggen.. Voor haar vond ik het prima, de kraamzorg heeft mij braaf ook 1x per dag met de 'officiele' thermometer laten tempen, de rest van de dag mocht het van haar met de oorthermometer.. Maar dat is natuurlijk per kraamverzorgster ook verschillend, zoals je hier leest..

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Meestal gebruiken ze 1 kruik om alvast de kleertjes warm te maken en 1 voor in het bedje naar ik begreep

11. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Misschien denk ik een beetje raar ofzo, maar ik lees steeds over dat dingen wel of niet mogen of moeten van de kraamverzorgster.... maar ben je dan geen baas meer in je eigen huis? Als ik niet rectaal getempt wil worden dan gebeurt dat toch niet? Of als iemand een bellywarmer wil gebruiken ipv een kruik omdat je dat beter lijkt, dan is dat toch je eigen keuze?
    Of redeneer ik nou stom?
    Tuurlijk moet je niet eigenwijs gaan doen en advies aan willen nemen van de kraamverzorgster, maar over zulke kleine dingen kun je toch zelf wel bepalen hoe je hebt hebben wil, hoop ik?!?!

12. Tissy

Tissy Actief lid

3 jul 2006
    104
    0
    0
    Ik vind ook dat je daar zelf wel een zegje in hebt. Ik laat mijn temp. ook echt niet rectaal opnemen! het is eenrichtingsverkeer daarachter, alles gaat eruit, niks erin :)

Mijn kraamverzorgster mat mijn temperatuur onder mijn oksel... 1x per dag. Ik vond dat prima en zij ook. Voor de kleine had ik 1 thermometer. Maar de kraamverzorgster had haar eigen mee.
    Ik had ook 2 kruiken (moesten van die metalen zijn) en daar ben ik ook echt blij mee geweest. Lynn kon haar temperatuur niet goed op peil houden, dus lagen er 2 kruiken in haar bedje. Als ze 's nachts kwam voor een voeding verversten we de kruiken weer zodat ze weer lekker warm waren.

13. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik had bij beide kinderen 1 kruik. De oudste is midden in de winter geboren en de jongste in september. Maar goed, ze waren vrij zwaar van zichzelf en konden zichzelf al snel goed op temp. houden.

En inderdaad ben je baas in eigen huis. Een kraamverzorgster geeft richtlijnen en adviezen, maar ze dringt je niets op! (Als het goed is)

Ik heb een gewone thermometer en een digitale. De digitale gebruikte ze voor mij, en de gewone voor de baby.

14. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hier 1 digitale thermometer. Voor Lars was ie rectaal daarna schoongemaakt met alcohol en bij mij onder mijn oksel. Ik meen me te herinneren dat ze er wat graden steeds bij op telde.

Lars is in ene hittegolf geboren, mei 2005 maar zijn bedje werd toch met 2 kruiken voorverwarmd en 's nachts de eerste paar dagen 1 kruik in bed. Maar dit was omdat hij zelf niet goed op temp. bleef.

15. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik moest vanwege de bevalling in de winter van de kraamhulp twee kruiken in huis hebben. Die heb ik dus ook braaf aangeschaft. Een kruik is immers niet zo duur.

Gr. Suusje

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou vind ze best prijzig hoor die kruiken en dan nogwel 2 en dat voor eventjes!

Heb ze bij mijn eerste geleend, want echt lang gebruik je ze niet en bij Alyssa was het niet nodig, maar had ik wederom een geleende kruik in huis!

17. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Vind ze ook vrij prijzig, net als dekentjes, 1tje is nog te doen maar 2 vind ik toch wel veel geld.

18. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Zeker als het niet echt hoeft inderdaad.

19. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Vanmorgen was de kraamverzorgster hier op intake en ze gaf aan dat als je een 2e kruik nodig hebt en niet in huis hebt dat er bij de apotheek ook altijd wel een kruik te leen is, en bij sommige verloskundigen ook.

20. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Maar dames, het is toch ook heerlijk om als het kindje het niet meer nodig heeft, de kruik in je eigen bed te leggen 's winters, lekker bij je voeten? Je hebt er altijd nog wel wat aan!

Deel Deze Pagina