twee kwaden tegen elkaar afwegen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Uk2011, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Dit!

En over kind naar opvang: de meeste kindjes varen er wel bij en hebben het juist enorm naar hun zin! Lekker spelen en leren omgaan met andere kindjes: wat is er nou leuker? :) En helemaal als je kiest voor kleinschalig, dan is het voor je kind net of ie thuis is...

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@master: stuur maar een pb'tje als je wilt weten wat ik heb gedaan. ga het hier niet openbaar op t forum zetten ;)

@promoveren: ik wou dat die optie er was!! maarja, de faculteit waar ik heb gestudeerd heeft al jaren een vacaturestop, dus het zit er helaas niet in. toch kijk ik regelmatig op de website - je weet immers maar nooit, maar helaas :(

@loopbaanbegeleiding: hoe regel je dat? het uwv bijvoorbeeld doet vrij weinig voor me (lees: alleen uitkering betalen). krijg er bijv. ook geen afspraak omdat ik maar 3 maanden recht op ww heb. heb het idee dat ze er dan geen tijd aan gaan besteden om mij weer aan het werk te krijgen omdat ik toch maar zo kort een uitkering ontvang.

@oplossing: ik ga hoe dan ook werken, thuis wegstoffen is gewoon niks voor mij, simpel. dus misschien weer naar de callcenters, wat centjes verdienen en ondertussen doorleren.
    vond gister eindelijk een leuke vacature, staat er bij "op maximaal 5km vanaf X", tsjah :(
    Maar ik ben inmiddels al aan het uitzoeken hoe ik qua studie alles aan ga pakken, en de eerste schets ligt op tafel :)

Bedankt voor het meedenken!
    Ik zag/zie er heel erg tegenop om mijn kindje naar de opvang te moeten brengen. denk dat het voor de mama's erger is dan voor de kindjes?

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Uk2011: kijk je ook op academictransfer? Je kan natuurlijk ook naar een andere universiteit om te promoveren. Voordeel van promoveren is dat het behoorlijk flexibel is en je (heel) veel thuis kunt werken.

@loopbaanbegeleiding: ik weet niet aan welke universiteit je gestudeerd hebt? Maar aan de UvA dacht ik dat je als alumnus gratis deel kan nemen aan cursussen (tot op een bepaalde hoogte dan). En anders wordt het helaas al snel particulier, en dat is idd duur...

Heel veel succes in ieder geval!

En inderdaad: de opvang is voor kinderen bijna alleen maar leuk. Ikzelf heb er daarom ook niet zo'n moeite mee, want mijn zoontje geniet met volle teugen. Het moet natuurlijk wel een beetje klikken. Wij hebben bij twee verschillende kdv's gezeten en de eerste was rommelig en oud (en er waren om de haverklap andere leidsters): daar vond ik het best moeilijk om hem achter te laten. Maar bij die waar we nu zitten had ik meteen een heel erg goed gevoel. En daar zorgen ze echt goed voor hem. Dat scheelt dus heel erg veel!

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Lindangel: Ik kende de site nog niet, dank je, maar vrees dat ik er weinig aan heb. Mijn opleiding wordt maar aan 2 uni's in NL gegeven, en de ander is me net iets te ver weg. Daarnaast ook daar helaas geen plek, maar zal het in de gaten houden.
    Over de loopbaanbegeleiding, zal eens gaan kijken of mijn uni ook zoiets heeft - waarschijnlijk wel - maar het is al weer een paar jaar terug dat ik afgestudeerd ben, dus ik weet niet of ik daar nog voor in aanmerking kom. Bedankt voor de tips!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Kinderopvang is volgens mij inderdaad moeilijker voor de ouder dan voor het kind. :) Ik vond het bij beide kinderen in het begin lastig, maar nu niet meer. Ik vind het alleen moeilijk om te horen als ze een slechte dag hebben gehad. Gelukkig komt dat bij de oudste praktisch niet meer voor. Bij de jongste nog wel af en toe, maar hij is dan ook een jongetje die duidelijk ups en downs heeft. Ook thuis, dus bij ons had hij het in dat geval niet leuker gehad. ;) Hij heeft onwijs lieve leidsters dus hij is in goede handen daar. :)

Succes met het zoeken naar een leuke baan!

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Je hoeft niet per se aan je eigen faculteit te promoveren. Ook bij andere, verwante faculteiten kun je op een promotieplaats solliciteren. Of bijvoorbeeld in het buitenland, kan zelfs soms op afstand. Vooral breed zoeken en eens contact leggen met je alumnivereniging ja!

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Contact met de alumnivereniging probeer ik al een jaar maar krijg geen respons :p Kleine faculteit (max 10 studenten per jaar op mijn opleiding) en volgens mij zijn ze niet zo actief bij de vereniging. Ik ga nog een keer een poging doen.
    Ik heb al wel gezien dat er heel veel op afstand mogelijk is, ook in het buitenland. Qua promoveren ga ik mij daar op richten. Op mijn vakgebied is er weinig mogelijk in Nederland, maar deste meer in het buitenland.

En wat betreft werk, ik heb voor 2011 geen rekening gehouden met het feit dat ik nog niet heb gewerkt dit jaar, maar alleen zw. uitkering/ww heb ontvangen. Qua bruto jaarsalaris kom ik sowieso onder de 33% schaal uit dit jaar, dus als ik nu tot het eind van het jaar een 'laag betaald' baantje aanneem, houd ik toch nog zo'n 550,- per maand over.
    Ben inmiddels ook weer druk aan het solliciteren, want over 2 maand loopt mijn WW weer af. Als het meezit kan ik nog 5 maanden werken en met 10,- per uur red ik het prima om onder de grens te blijven.
    Voor 2012 wordt het een ander verhaal, dan moet ik wel een 'goede' baan (lees: 15-20,- per uur minimaal) hebben gevonden. Zo niet, dan richt ik me op een nieuwe studie.

Ik heb net contact opgenomen met een kinderdagverblijf hier in de buurt en ga daar deze week een kijkje nemen. Even zien wat de werkwijze is, en evt. mijn zoontje een dagdeel laten wennen. Zal moeilijk zijn, maar uiteraard voor hem het beste, wat ik hier zo lees.

8. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Ik moet echt aan het werk om rond te kunnen komen... Ik zou best een dag minder willen werken, maar voor ons is dat financieel absoluut niet aantrekkelijk.... Dus voor ons was de keus wel makkelijk. Als ik er zo weinig aan over zou houden, zou ik denk ik thuisblijven.... Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet ziet zitten! Je wereldje wordt dan wel erg klein. Ik zou zeggen: ga op je gevoel af!

Deel Deze Pagina