We zijn aan het kijken om op huwelijksreis naar bulgarije te gaan. We zijn 2 jaar geleden naar mallorca geweest met de oudste en dat is super goed bevallen! Iemand tips voor een hotel oid in bulgarije? Is het eten goed te doen? Hoe zijn de mensen? Klopt het dat het 3 en een half uur vliegen is? Ben benieuwd naar evtuele ervaringen! We weten het nog niet zeker, zijn aan het rondkijken
Wij zijn ooit in Bulgarije geweest, weliswaar zonder kids! Maar ik zou het echt niet aanraden met zo'n jonge kinderen! Bv. met eten/drinken etc. erg riskant! Ik zou het niet doen.. Verder is Bulgarije echt in opkomst als vakantieoord en is er nog veel in aanbouw. Eten en dergelijk is goedkoop, maar er is veel last van diefstal (zo ook op de hotelkamers door personeel van het hotel) Ik denk als je het vergelijkt met Mallorca een tegenvaller zal zijn! Hoop dat je hier wat aan hebt tip: kijk ook eens op van die vakantie beoordelingsites, kan je vast ook wel verder helpen
Wij zijn 2 jaar geleden (zonder kids!) naar Bulgarije geweest. Ik vond het heel erg tegenvallen. Het eten vond ik gewoon ronduit slecht. We hadden wel een leuk hotel maar de airco deed het bijv. heel vaak niet. Ook zijn de wegen niet echt veilig. Opzich is het een leuk land maar met kinderen zou ik er nooit heengaan. Zou dan weer Mallorca kiezen.
Wij zijn 2,5 jaar geleden naar Bulgarije geweest en ik verbaas me over de negatieve reacties. Wij zaten in Goudkust in hotel Lilia, op basis van halfpension. Het ontbijt in het hotel was goed, met pannekoekjes, broodjes etc. Het diner was ook prima, niet wat wij gewend zijn maar ook niet ronduit slecht. Moet wel zeggen dat het afgelopen jaar in Tenerife stukken beter was. De bulgaren houden namelijk van lauw eten dus hebben weleens probleem je eten warm op te dienen. Verder in de restaurantjes kon je heerlijk eten. En super goedkoop, wij aten met vier volwassenen voor 60 euro incl goede fooi. Er was een mooi strand, mooi zwembad bij het hotel, leuke lange boulevard, leuke excursies en ook genoeg speeltuintjes, treintjes e.d. voor kinderen. Dus mijn ervaring is wel heel positief.
Wij zijn een aantal jaren terug ook in Bulgarije geweest, Sunnybeach, en nog met z'n tweeen. Op zich was het een prima vakantie. Toen was het inderdaad nog erg in aanbouw allemaal. Ik weet niet of dat nog zo is. Wij zaten in een splinternieuw hotel, toen nog heel mooi, maar wel heel 'goedkoop' gebouwd. Volgens mijn man zou het er na een paar jaar niet meer uitzien. Vergeleken met andere vakanties in Portugal, Malta, Mallorca en Turkije was dit toch wel de minste..... Kijk idd eens op zoover of zo voor beoordelingen. Succes met kiezen!
Wij hebben er niets van gemerkt dat het nog in aanbouw was, Ravi. En wij zijn in 2006 geweest. Wel Golden Beach. Inderdaad is het niet te vergelijken met de landen die Ravi noemt, maar daar is de prijs ook naar. Je reist gewoon voordelig naar Bulgarije en alles si daar voordelig. Hoewel ik wel begreep dat het steeds toeristischer wordt en dat dat de prijzen wel omhoog drijft natuurlijk. Vliegen: volgens mij hebben wij rond 2,5 uur in het vliegtuig gezeten. Misschien zelfs nog minder. Maar zeker geen 3 uur of langer.
Ik heb er 7 jaar gewoond, ben sinds bijna 2 jaar weer terug in NL. Kan er een boek over schrijven. Leuk plan! Heb je een idee waar je in Bulgarije heen zou gaan en in welke tijd van het jaar. Dat maakt het boek iets korter zeg maar