Advies gevraagd over aanschaf enkelzijdige kolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sjakie22, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een handkolf waar je geen RSI van krijgt of een stille elektrische enkelzijdige kolf.

Op dit moment gebruik ik de Medela freestyle, dubbelzijdig. Ik vind dat de freestyle best luidruchtig is.
    Weet iemand ook waar je de gele membranen kan kopen, dus exclusief connectors?

Ik geef meestal de linker borst en dacht tegelijkertijd de rechter borst te kunnen afkolven.

Gisteren ben ik naar een lactatiekundige geweest en nu heb ik weer zin om de borst te geven:D

Groetjes,
    Sjakie

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb zelf de Avent Isis Iq Uno (enkel elektrisch). Kun je ook als handkolf gebruiken.
    Hij maakt wel geluid maar ik vind het erg meevallen. Heb verder geen vergelijkingsmateriaal.

3. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een kolf van avent, enkelzijdig elektrisch maar eventueel ook handmatig te gebruiken. Ik ben er tevreden over, maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal dus of hij luidruchtig is t.o.v andere borstkolven kan ik niet zeggen. Ik vind het wel meevallen

4. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.

5. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een difrax kolf, mij bevalt ie goed. Hij is handsfree, dus dat is wel makkelijk. Schijnt stiller te zijn dan de meeste andere kolven, maar geruisloos is ie toch ook niet bepaald. Ik heb ook een Avent handkolf en die vind ik ook makkelijk, krijg er geen RSI van, maar ik ben ook met max 10 min klaar ;)

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Onderdelen voor je kolf kun je kopen bij de thuiszorg. Bij ons zit dat in het gebouw van het consultatiebureau.

De isis vind ik als handkolf ook erg fijn, beter dan medela, maar de medela pisa gebruik ik liever al s ik elektrisch moet kolven. Isis is trouwens heel voordelig tweedehands te koop. Ik had de mijne voor 5 euro. 2x in de vaatwasser op intensiefprogramma, een keer lang uitkoken, niet meer aan denken dat 'ie van een ander is geweest en je hebt een prima kolf.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vergeet niet dat spruw lastig uitkookbaar is en je risico houdt van besmetting.
    Om die reden zou ik geen 2ehands kopen.

Avent als handkolf vond ik ook erg fijn. Alleen tijdens werk gebruikte ik liever elektrisch, had ik even een hand vrij om een boekje te lezen en kon ik beter mn rust vinden.

Deel Deze Pagina