PSZ keuze, hoe gebaseerd ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door BabyBergen, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ik heb nadat mijn dochter 1 is geworden haar meteen ingeschreven voor PSZ
    dit is 1 site met wel 12 verschillende ofzo, en je doet eerst inschrijven en je geeft 3 voorkeuren aan en je maakt pas later je keuze. Geen inschrijfkosten
    Heel makkelijk dus
    Maandbedrag wordt gebaseerd op je inkomen, en in ons geval is dat moeilik want wij hebben een variabel inkomen en kunnen eigenlijk geen duidelijkheid daarover geven en komen de kosten dus vrij hoog (92,-)
    Maar goed, geeft niet,ik vind dat mijn meissie lekker naar PSZ moet kunnen
    Afin, de eerste keuze was een nette PSZ, kon het er wel mee vinden dat ze daar heen zou gaan, de 2 andere keuze's waren voor mij meer verplichte reserve's

Nu was ik gisteren ergens buiten mijn woonplaats (aan de rand van) en daar zag ik een PSZ die mij echt aanstond
    Dus ik googlen en daar kwam ik er tot mijn verbazing achter dat ze daar iets anders te werk gaan
    Je moet betalen bij inschrijven en je staat dan per direct vast voor daar
    maar het maandbedrag is 62,- ongeacht je inkomen (hoe fijn!)

Kwa pedagogische werkwijze verschillen ze niet veel, alleen kwa regelement wel en tijden wel

Nu zit ik dus in dubio tussen deze twee,want ze hebben allebei voor en nadelen,maar ik moet de keuze wel een beetje rap maken aangezien die buiten mijn stad natuurlijk ook vol is anders.

Waarop hebben jullie de keuze gebaseerd voor jullie PSZ?
    Wat was een grote rol wat mee speelde?
    En een eventueel gouden tip ,waarvan je zegt,daar moet je echt op letten?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kun je niet eens bij beide gaan kijken, je kindje even laten meedraaien? Wie weet kun je dan een beslissing maken?

Wij hebben gekozen voor de peuterspeelzaal bij de basisschool waar wij dochterlief heen willen doen. We hebben haar nog niet ingeschreven bij de basisschool omdat we via deze weg (ze start volgende maand) willen kijken of deze onderwijsvorm bij haar past en het klikt met het bestuur en dergelijke.

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij hebben onze dochter op het KDV zitten en om die reden gaat zij niet naar een PSZ. Als dit wel het geval zou zijn, zouden wij waarschijnlijk kiezen voor een PSZ die bij de basisschool hoort waar zij later naar toe zal gaan. Uiteraard moet het gevoel goed zijn, want je laat je kindje niet achter op een PSZ (of KDV) waarmee het niet klikt. Bij de keuze van het KDV hebben wij gekeken naar de pedagogische benadering, veiligheid van de ruimtes en speelgoed en de locatie.

Succes!

Deel Deze Pagina