'twee maanden'cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zora, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi,

Er staat al het een en ander aan vragen en informatie op deze pagina over mijn vraag. Omdat ik toch elke keer weer tegenstrijdige antwoorden lees en krijg wil ik heel graag persoonlijk advies.

Begin februari dit jaar ben ik gestopt met de pil. De eerste maand (ongeveer) heb ik toen zo op mijn cyclus gelet. Maar tussen de ontrekkingsbloeding nadat ik stopte en mijn eerst ongi zat ongeveer 30- 35 dagen. De volgende ongi kwam pas na 76 dagen en een aantal negatieve zwangerschapstesten later. De volgende kwam 60 dagen daarna en ik zit momenteel op dag 55 en verwacht mijn ongi dus volgende week ergens. :evil:

Eerst dacht ik nog ik moet geduld hebben het komt wel goed maar nu begin ik de moed een beetje te verliezen. Het is al vervelend als je met een regelmatige cyclus ruim 8 maanden bezig bent, maar ik weet niet eens of ik wel een eisprong heb en of ik op deze manier zonder hulp uberhaupt zwanger kan worden. Daar komt nog bij dat mijn man vroeger geopereerd is aan zijn teelbal wat me helemaal aan het twijfelen maakt. :rolleyes:

Dus wat is verstandig om te doen? Overdrijf ik en maak ik mezelf gek? Of kan er wel degelijk iets aan de hand zijn? Ik vind het zo jammer van de verloren tijd als er wel iets aan de hand is. :(

Alvast bedankt voor de moeite. :D

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Zora,

Wat vervelend dat je geen regelmatige cycles hebt, Je hebt wel een eisprong, anders word je niet ongesteld. Maar wanneer die exact is, is bij jou moeilijk te zeggen omdat je cycles wat langer is maar meestal is het 14 dagen voor je menstruatie. Je kan altijd even naar huisarts gaan voor adviezen en tips. en je kan gaan temperaturen om zo op de juiste momenten gemeenschap te hebben.(zie elders op site)

Heel veel succes!

Imke

Deel Deze Pagina