Twee, misschien drie softmarkers

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Mrs Hair, Apr 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Wij hadden 2 softmakers (vergrote nierbekkens en 2 ipv 3 vaten in de navelstreng) en onze dochter is helemaal gezond geboren. Nierbekkens waren de hele zwangerschap vergroot maar 4 dagen na geboorte op een echo waren de nierbekkens helemaal normaal.

2. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Wat fijn dat je zo snel terecht kon! Ik duim voor jullie!

Veel sterkte en een dikke knuffel.

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Mauw, ik lees net je verhaal. Wat hebben jullie een verdriet moeten doorstaan, en nog steeds :(

Dan valt mijn verhaal met de twee 'softmarkers' nog heel erg mee, maar helaas is de onzekerheid heel groot.

@ All: Een second opinion krijgen is nog niet zo gemakkelijk. Misschien moeten we daar maar blij om zijn, omdat dit wel bevestigt dat het 'maar' om soft markers gaat. We hebben wel volgende week dinsdag een extra gesprek in het ziekenhuis, vooral voor meer uitleg. De week daarna hebben we een tweede GUO, en in die week krijgen we ook de uitslagen uit België.

In de tussentijd is het moeilijk om het 'los te laten'. Ik blijf maar googelen, spit allerlei medische handboeken door. Soms is dat fijn, soms geeft het extra zorgen. Ik moet het niet doen, maar het is sterker dan mezelf :(

4. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Lief! Maar ieder zijn zorgen, spanning en verdriet, dat moet je niet vergelijken hoor! hihi.

Hoelaat heb je dinsdag het gesprek? Probeer wat afleiding te zoeken (makkelijker gezegd dan gedaan) maar tot dinsdag en de uitslag kun je niets.

Dikke knuffel!

5. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Erg herkenbaar je verhaal. Wij hadden 3 softmarkers bij een 23 weken echo. Bij de 20 weken echo was ons kindje "goedgekeurd". Bij ons dachten ze aan trisomie 18. Uiteindelijk hebben we wel gekozen voor een vruchtwaterpunctie, omdat we de tot 24 weken de zwangerschap konden afbreken. Dit werd ons ook echt aangeraden na veel echo's en een mri. De punctie is nu bijna 3 weken geleden, dus ik hoop dat het goed is gegaan. De uitslag was overigens goed! Maar ik begrijp ook zo je twijfel! Het was alsof ik russisch roulette speelde met m'n kind. Wij hebben ook geïnformeerd naar de bloedtest, maar bij trisomie 18 geeft het maar 85% zekerheid. Ik vertel je mijn verhaal omdat ik je hoop wil geven dat ondanks de softmarkers het wél een gezond kindje kan zijn. Blijf vertrouwen en geloof houden in je kindje!
    Sterkte!
    Ps. Heb je een combinatietest gedaan?

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Als het ons echt aangeraden was, hadden we het ook gedaan hoor. Ik begreep trouwens dat het risico na een vruchtwaterpunctie over is zodra je er geen klachten meer van hebt.

Welke softmarkers hadden jullie? Bij ons werd het risico niet toegespitst op één van de trisomieen. En ze hebben ons ook geen mri aangeboden, maar misschien komt dat nog...? De 13de hebben we de tweede GUO.

7. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Wij hadden een (arachnoidale) cyste in het hoofdje, een te klein kindje (onder p3) en een slechte flowmeting (alsof mijn lichaam iets afstoot).
    We kregen de mri puur voor de cyste. Bij ons kindje is het een cyste die niet vanzelf weg gaat.

Maar je kan altijd zelf om een mri vragen toch? Wanneer krijg je nu verdere uitslagen?

Wat ik op internet lees kan tot 4 weken na een vruchtwaterpunctie je vliezen breken. Maar de gyn zei inderdaad dat het ergste gevaar nu geweken is. Ik heb de 48 uur na de punctie echt NIETS durven doen, alleen maar plat op bed gelegen. In eerste instantie hebben wij de vruchtwaterpunctie ook afgewezen, maar 's avonds heeft de gyn nog een keer gebeld en ons toen toch overtuigd.

Ik herken het wel heel erg dat je zelf alles op zoekt op internet.

8. happy79

happy79 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    2,334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Danchita jij zit in een vergelijkbare rollarcoaster als wij destijds bij onze eerst hadden...die onzekerheid is verschrikkelijk he.
    Even over die cyste. Hadden ze die niet gezien bij de 20 weken echo dan?? Bij onze tweede hadden ze twee cycstes gezien die gelukkig met 24 weken weer weg waren. Hoe weet je nu dat die cyste niet vanzelf weggaat?

9. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Succes morgen met het gesprek!

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Sterkte bij het gesprek morgen!

11. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Hoe is het gegaan vandaag? En is de uitslag vanuit Belgie er al?
    Heb aan jullie gedacht vandaag!

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dank je allen,

Vandaag wat meer uitleg gekregen vooral. De gynaecoloog was heel positief over e NIPT test. Ze balen er echt van dat ze dat zelf niet mogen aanbieden. dus dat was wel fijn... Nu even wachten, volgende week dinsdag zouden we het horen...

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wat een spanning nog de komende week. Gelukkig steunde de gyn je in de keuze voor de bloedtest.

14. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Ms Hair, fijn dat je vandaag iets gerustgesteld bent. Nu nog een klein weekje wachten, ik hoop voor je dat de tijd snel voorbij gaat. Maar ik weet ook wel dat dit soort dagen echt voorbij kruipen.

Happy, bij de 20 weken echo had de echoscopiste niets gezien. Achteraf hebben ze die beelden erbij gehaald en zat er inderdaad al iets afwijkends.
    De cystes die verdwijnen hebben een andere naam die ik vergeten ben, die van ons verdwijnt niet volgens de artsen.
    De 20 weken echo zal dus nu wel extra spannend voor je worden?

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nog geen nieuws hier. Baal nu dat ik niet naar Brussel ben gegaan. Morgen één extra GUO, ik hoop dat daar geen gekke dingen uitkomen...

16. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Pfff, nog langer in spanning... Sterkte vandaag! Duim voor jullie!

17. happy79

happy79 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    2,334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Sterkte! Misschien wel positief nieuws vandaag. Bij ons was de cyste op 24 weken weg. Als er geen echodense darmpjes zijn heb je dus eigenlijk alleen het hartfocusje nog. Dat alleen zou geen reden zijn voor een doorverwijzing. Duim voor een prachtie echo!

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nou, vandaag uitslag uit België, helemaal goed!!

Wel zeker echodense darmen, bleek vandaag tijdens de extra echo. Bloedonderzoek is opgestart, en daar horen we binnen een week meer over.

19. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Yes!!!! Fjoew!!! Wat een opluchting!!!!
    Wat zijn echodense darmen? (Voor ik te hard juich)

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dat kan duiden op trisomieën, taaislijmziekte, een infectie of een aanlegafwijking (met darmobstructie als gevolg). Maar het kan ook komen door bloedverlies in het begin van de zwangerschap, of nog wegtrekken later in de zwangerschap.

Voorlopig maken we ons dus niet al te veel zorgen.

Share This Page