Twee ovulatietesten, positief en negatief???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Max78, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik had vorige maand geen goed gevoel over mijn ovulatietesten van Mat Care. Heb ook geen eisprong kunnen vinden en dat was niet de eerste keer de afgelopen maanden. Dus ik dacht, ik neem de proef op de som...

Nu heb ik sinds gisteren een positieve ovulatietest van Zwanger & Kids en wat denk je de test van Mat Care blijft idd negatief. Zowel gisteren als vandaag. Ik ga er vanuit dat de positieve test klopt (hoewel hij niet knal positief is), maar vreemd is het wel... Ik heb een onregelmatige cyclus, dus twijfel of ik nog verder moet testen...
    Zie hier de foto, links staan de testlijntjes. De bovenste foto is van Mat Care. In het echt is het lijntje lichter.
    Bekijk bijlage 119805

Wat zou jij doen? Ik ga in elk geval even mailen naar Mat Care.

2. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Niemand een idee welke test de waarheid spreekt?

3. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hoi Max,
    Ik ken beide ovulatietesten niet. Ik test altijd met Sensitest en vind gelukkig altijd mijn ei. Ik heb ook nooit andere testen gebruikt.
    Hoe waren je testen vandaag? Misschien dat ze nu donkerder zijn?

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    de bovenste is idd niet positief !
    moet zeggen dat ik met de matcare duidelijk mijn ei kan vinden nog nooit een probleem mee gehad maar ik heb ook nog nooit een andere test gebruikt !
    de onderste is wel positief al is hij nog niet knallend ...

5. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Vandaag geen positieve test meer. Ik had vrijdag en zaterdag een postiteve test (Zwanger & Kids), maar beide niet knal. De piek zal er wel tussenin hebben gezeten..?

Maar de test van Mat Care was dus geen moment positief. Ik heb normaal geen problemen met deze test, maar ik ga ze nu mooi niet meer gebruiken! Vorige maand heb ik misschien daardoor wel mijn ei gemist :x.

6. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik wel vaker gehoord dat de dipstick van matcare geen positief resultaat geeft.
    Ik heb zelf de cassettes van matcare gebruikt die waren bij mij wel positief.

Deze ronde heb ik de cassettes van zw&k gebruikt met als cross check de digitale van cb deze waren allebei positief.

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik heb zaterdag en zondag een posi matcare gehad .. en vandaag is hij echt een stuk minder ... dus ga ik er vanuit dat het klopt ..
    ik moet zeggen dat ik in deze bestelling 2x een slechte kwaliteit van de test had maar gebruik nu ook wat langer urine opname.. dat helpt al wel !

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    #8 Maedra, 10 jan 2011
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011
    Max ik had hetzelfde! Ik heb er ook een draad over geopend, volgens mij zijn de Matcare testen veranderd.

Ik gebruik ze al meer dan een jaar en mijn nieuwste bestelling is opeens anders, de plastic verpakking waar ze in zitten is anders en de testen zelf voelen goedkoper. Ze hebben veel langer nodig om vocht op te nemen en de streepjes zijn minder duidelijk. Ik heb voor de zekerheid ook met Testpoint getest deze dagen en die gaf gisteren bijna positief terwijl Matcare echt nog noiet positief was. Ik vind het echt vreemd! Maar ben wel "blij" om te horen dat ik niet de enige ben, want ik dacht echt dat het aan mij lag.

9. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    @ Maedra Ik ben ook blij jouw reactie te lezen. Ik vond de testen ook ineens van mindere kwaliteit, maar was er niet zeker van. Soms krijg ik ook een soort van onderbroken streepje nu, idd alsof de test neit voldoende urine opneemt. Maar dat is echt van de laatste levering idd. Stom gedoe!

Ik ben echt blij dat ik een andere test heb gebruikt vrijdag. Dat heb ik alleen maar gedaan omdat me dat makkelijker leek op mijn werk. Zie me al lopen met een glaasje om urine op te vangen :$. Maar anders was ik er niet achter gekomen en had ik deze hele ronde gemist, voor mij doen was het namelijk wel erg vroeg in mijn cyclus. We hadden ook nog niet geklust. Voor mij geen Mat Care meer, pfff.

Heb nog geen reactie op mijn mail...

10. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Ow, ik reageer net ook in het andere topic, waarin een verwijzing staat naar hier! Ik had hetzelfde probleem, maar ben goed geholpen, krijg nu de cassettes opgestuurd!
    Blijken toch al behoorlijk wat klachten binnen te zijn gekomen bij matcare, ze waren in elk geval bekend met de klacht, en hadden al contact opgenomen met de fabrikant! Hopelijk is het snel weer verholpen! Gebruik het al 1,5 jaar en nooit problemen gehad.

xxx

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik gebruik ook de ovutesten dipstick van zw en kids en die geeft het bij mij eltijd goed aan teminte, erg duidelijk! die van jou is bijna positief, maar net niet. terwijl hij op de andere dat wel zegt. nou volgens mij komt hij er gewoon aan of hij is er want ze zitten wel erg dicht er tegen aan hoor...dus gewoon klussen!

12. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hier de reactie op mijn mail:
    "Wij zijn inmiddels op de hoogte van de problemen die ondervonden worden met de nieuwe teststrips. Onze oprechte excuses hiervoor.
    Wij hebben een onderzoek op laten starten door onze fabricant.
    Wij zullen je dezelfde hoeveelheid ovulatietesten toezenden maar dan de ovulatietesten Cassette."

Op zich fijn dat ze nieuwe toesturen, alhoewel ik natuurlijk hoop die niet meer nodig te hebben. Toch vind ik dat ze mensen die dit produck besteld hebben na zouden moeten mailen. Ik kom er bij toeval achter...

Deel Deze Pagina