Hallo verloskundige, Ik heb al enige weken voorweeen gehad, deze waren vervelend maar niet heel pijnlijk. Sinds vannacht heb ik wel behoorlijk pijnlijke krampen in mijn onderbuik, deze komen opzetten als een soort golf van pijn en nemen vervolgens weer af. Na uitwendig en inwendig onderzoek van mijn VK gaf ze aan dat er geen ontsluiting is, en het dus geen ontsluitingsweeeen kunnen zijn. Ze gaf aan dat het waarschijnlijk oefenweeen of harde buiken zijn. Zelf heb ik deze pijn nog nooit gevoeld, zeker niet op deze manier. Ik vroeg mij af of er effectieve manieren zijn om deze oefenweeen op te vangen. Ik heb er namelijk behoorlijk veel pijn aan, en ze komen sinds vannacht vrij regelmatig. Ze houden me ook wakker, ik dommel steeds in en schrik er dan weer wakker van. Af en toe springen de tranen in mn ogen omdat ze echt enorm gemeen aan kunnen voelen. Maar de VK wil nog niets doen omdat er volgens haar niets in de buik gebeurt. Heeft u een tip om hier mee om te gaan? A.s. donderdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een 41 weken controle en dan kijken ze verder. Maar deze oefenweeen komen ongeveer 1 x per 15 minuten, dat hou ik niet vol tot donderdag
Hallo, Wat vervelend dat ze zo pijnlijk zijn. Een warm kruik, warm bad, warm douche kan verlichting geven. Helpt dat niet bespreek het dan met je verloskundige, misschien kan je een nacht gaan slapen in het ziekenhuis met medicatie zodat je wel uit rust. Hopelijk zetten deze oefenweeen zich snel om in ontsluitingsweeen zodat je gaat bevallen. Succes. Groetjes Ineke