Hoi allemaal, ik heb vanmorgen een echo gehad en met ons kindje is gelukkig alles goed (elke keer weer een geruststelling...), maar toen de echoscopist de placenta goed bekeek, bleek dat ik nog een klein extra stukje placenta heb. Ze kon niet zien of dat kleine stukje verbonden is met de rest en daarom moet ik met 30 weken terugkomen voor nog een echo. Toen ik vroeg of het kwaad kan, werd ik eigenlijk niet veel wijzer. Ze zei dat het geen kwaad kan, maar dat er wel goed naar gekeken moet worden. Heeft één van jullie dat ook (gehad) en zo ja, wat was de consequentie?
Geen idee, heb je al gegoogeld? Of was het misschien een tweeling waarvan eentje is gestorven? Ik zeg nu iets waar ik helemaal geen verstand van heb, op basis van boerenfluitjes verstand...
Ik kwam met google placenta spuria tegen, een stuk los placenta weefsel dat niet is verbonden met de echte placenta. En placenta succenturiata een stuk placenta weefsel dat wel is verbonden met de hoofdplacenta door ader of slagader. Mogelijke gevolgen werden niet beschreven, dus misschien gewoon een variant van moedernatuur?