twee speen

Discussie in 'Voeding' gestart door Corinne348, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0

Hallo,

Ik heb een vraagje mijn dochter van 6,5 maand drinkt nog steeds met een advent speen twee. Ze drinkt namelijk erg snel en met een drie speen verslikt ze zich.
    Volgens mijn zus gaat ze nu ook moeilijker haar spraak ontwikkelen heeft ze een achterstand klopt dit?
    Zo ja heeft iemand een tip

Groetjes Corinne

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vlgs mij klopt dit niet hoor! Ik heb wel van horen zeggen dat als ze heel lang uit een flessenspeen blijven drinken dat je daarmee een praat achterstand zou kunnen creeeren. De mondhouding en tonghouding is dan namelijk heel passief bij het drinken. Maar dat heeft niks met 1 gaatje, 2 of 3 te maken?!
    Daarom adviseren ze ook bij het CB om met 8 (of met 6?) maanden te oefenen met een tuitbeker/ rietjes beker/ open beker etc.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Er word idd gezegd dat wanneer ze heel lang, alleen maar drinken uit een flessenspeen dat daardoor de spraakontwikkeling achter gaat lopen zegmaar.

Maar dat heeft echt niets te maken met de maat van de speen. Hier zijn we nog nooit over gegaan naar een grotere speen dan de S speen (maat 1) (alleen voor kv met bambix de M speen en een enkele keer de L speen) en de oudste twee praten prima, missen alleen een enkele keer een letter ;) ondanks dat ze nog altijd 2x-3x per dag een flesje krijgen. Ander drinken gaat hier vanaf dat ze het krijgen uit een beker evt niet antilek tuibeker. En de jongste begint ook al aardig goed met sommige dingen verstaanbaar te brabbelen ;)!

Hoe zou het volgens je zus eigenlijk zijn met kinderen die aan de borst drinken ;) haha? Die krijgen helemaal nooit een andere maat speen ;)!

Kortom ik zou het lekker bij de maat 1 of 2 speen houden. En ander drinken dan de melkvoedingen aanbieden in een beker, tuitbeker, rietjesbeker.

4. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Thanks damens jullie zijn geweldig.
    Misschien een domme vraag wat bedoelen jullie met rietjesbeker
    is dat gewoon en beker met los rietje?

Groetjes

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan idd een gewone beker met een rietje nemen maar er zijn ook 'speciale' rietjes bekers, zie plaatje. Die rietjes bekers zijn overigens wel vrijwel altijd antilek bekers, dus maar net of je dat wil. Wil je dat liever niet dan kan je beter kiezen voor een gewoon rietje in een beker ;)!

Bekijk bijlage 52397

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter heeft ook nooit met een andere speen gedronken dan de 2. Nu nog steeds `s avonds een fles warme melk. Verder drinkt ze vanaf 4 maanden uit een glas/beker (echt waar met 4 mnd was het 30 graden en wilde ik haar wat water geven, ze wilde uit mijn glas drinken en geen water in haar fles).

Klinkt leuker dan het is want melk hoort in een fles en daar is ze nog steeds niet vanaf te praten. Ze is nu 26 maanden. Verder drinkt ze uit een plastic beker of een glas. Ze praat als brugman en zegt alle letters. Behalve st=p, sn=p, sl=p.

Rietje had ze met 7 maanden door op vakantie. Er waren veel wespen en daarom gaven we haar een pakje sap als we onderweg waren ipv een open beker.

Deel Deze Pagina