Hallo meiden, Ik ben nu 17 weken zwanger en mijn verloskundige vroeg mij na te denken over een cursus. Hebben jullie er wel of niet voor gekozen en waarom? en wat voor soort cursus doen jullie? Is zwangerschapsyoga erg zweverig? of valt dat mee? liefs Silly
ik heb zelf geen cusrus gevolgd en rede daarvan was omdat iedereen tegen me zei dat je toch alles vergeet tijdens je bevalling nou en als ik terug kijk op me bevallingen kunnen ze daar gelijk in hebben haha ik was zo in mezelf dat ik niks aan nam wat ze zeiden kwa puffen alleen ik deed het waar ik me goed bij voelde en de weeen weg kon puffen maar sommigen hebben er wel baad bij
ik doe er wel aan, en heb er wel wat aan gehad. niet zozeer qua puffen en zuchten, maar de informatie die gegeven werd wat betreft de verschillende stadia van de geboorte, de manieren om weeen op te vangen. wat er gebeurt als het wel een spoedkeizersnee wordt, dat soort dingen. alvast even in de verloskamers van het ziekenhuis kunnen kijken, vragen stellen. yoga is meer om je te ontspannen en ademhalings oefeningen, ik heb de gewonne cursus gedaan, met een paar oefeningen en verder heeeel veeeeel info. (ook nu bij de 2e ga ik weer)
Ik heb me wel aangemeld, maar ik moet het nog afwachten. Mijn cursus begint pas eind november, begin december.
Ik heb me wel aangemeld, en ga volgende week beginnen met zwangerschapsyoga. Is voor mij wel aan de hele late kant, maja kan er niets aan doen.. Ik ga vooral yoga doen om wat meer met de zwangerschap bezig te zijn en vanwege de ontspannigsoefeningen enzo. Ook wordt er dan erg naar de houding gekeken. Lijkt me ook wel prettig. Twee vriendinnen van mij zijn een aantal weken verder dan ik en zij hebben geen cursus gedaan. Eentje is al bevallen en het ging prima!
Ik denk dat het er ook aan ligt in hoeverre je van nature al kunt ontspannen of niet. Ik ben zelf altijd vrij gespannen, dus hoop ik in ieder geval wat aan de ademhalingsoefeningen te hebben. Zo niet, is er ook geen man overboord, aangezien ik het volledig vergoed krijg. Dan ben ik iig weer een ervaring rijker.
Bij de zwangerschap van Aiden heb ik zwangerschapsyoga gedaan. Bevallen met een keizersnee, dus verder niks aan gehad. Al was de yoga zelf wel gezellig en heerlijk ontspannen. Ga nu geen cursus volgen.
Ik wilde in eerte instantie ook niets gaan doen. Toen dacht ik ... Kom op, je bent maar 1 keer voor de eerste keer zwanger. Dus nu begonnen met zwangerschapsgym. Het is vooral erg gezellig om met meiden die even ver zwanger zijn in een groep te zitten. En verder krijg je wel wat goede tips, houdingstips, ademhalingsoefeningen etc. Ik vind het wel leuk, hoort toch een beetje bij zwanger zijn voor mij
Ik ga het ook doen. Ik start medio december, als ik 26 weken ben. Ik vind het denk ik wel waardevol, al is het alleen maar voor de info. Iedereen geeft mij nu al tips, maar ik wil het ook zelf ontdekken. Bij een ander is het toch altijd anders, ieder mens is anders. Daarom wil ik het zelf ervaren. Ik zit er ook nog aan te denken om yoga te gaan doen, maar dan moet ik wat verder rijden. Kijk nog wel even.
Ik heb geen behoefte aan yoga maar vind informatie over de zwangerschap/bevalling/je lichaam tijdens en na de zwangerschap/mogelijke houdingen opvangen weeën en de mogelijkheid vragen te stellen over deze en aanverwante onderwerpen wel prettig. Daarnaast wilde ik graag wel (aangepast) sporten en goede oefeningen doen voor mijn oa mijn bekken/bekkenbodem/benen. Ik heb dus gekozen voor een zwangerschapscursus die bestaat uit een halve sessie sporten (bbb/pilates/oefeningen op muziek) en een halve sessie theorie. Dit wordt gegeven door een (bekken)fysiotherapeut. Er is ook een partnerles en zit ook een hele pilatesles tussen. Contact met zwangeren die ongeveer rond dezelfde periode gaan bevallen vind ik ook leuk.
Ik doe zelf sinds een week of 5 zwangerschapsyoga en het is bij ons totaal niet zweverig. Je leert om goed te ademen, hoe je de weeën op kunt vangen, welke bevallingshoudingen er zijn, etc. Daarnaast doe je allerlei oefeningen om je lichaam soepel te maken en houden, vooral je rug en bekken. En natuurlijk ontspannen. Ook zijn er partneravonden waarbij de partner informatie krijgt over wat hem te wachten staat, wat hij kan doen in het ziekenhuis, hoe hij je kan masseren, ademhalingstechnieken, etc. Door dingen vaak te doen is het de bedoeling dat je er op het moment dat je het nodig hebt (de bevalling) er aan kunt denken. Je partner kan je hierbij helpen door het te zeggen bijvoorbeeld: "denk aan wat je geleerd hebt"
Whaha, die van mij die zou dat waarschijnlijk zeker zeggen, die is altijd zo down-to-earth, dat hij daar echt wel aan denkt. Meestal ben ik juist degene die dat soort dingen vergeet, terwijl mijn man juist degene is die me wakker houdt.
Ik zit momenteel op Zwanger Fit. Dat is hier in de buurt een doorlopende zwangerschap sport avond. 1 keer in de week hebben we een uurtje sport om je lichaam fit te houden en een 4 weekse theorie cursus. Het sport gedeelte gaat door tot 10 weken na de bevalling
ik zeg JA!!!! echt niet om te leren puffen hoor maar ook om ervaringen te delen. weet nog wel dat er momenten waren tijdens mijn bv dat ik dacht oja! vooral bij 9cm toen ik dacht dood te gaan...had ik echt wel helder moment;oja! dan komt t bijna ook fijn om te 'leren' hoe een baby geboren wordt bijv speeldraai had iemand in de groep die t bij de 1e niet had gedaan en er blanco in ging. die heb ik vaak horen zeggen: oh dat wist ik helemaal niet! gebeurde bij de bv in uiteindelijk zh zoveel bij der en ze had geen benul, achteraf wel ik deed ook zwangerfit was bij de plaatselijke bekkentherapeute. half uur inleiding en rondje kletsrn daarna half uur sporten en half uur throrie+ontspanning
Ik heb geen cursus gedaan, vond het totale onzin (en dat vind ik nog steeds) Ik kan me wel voorstellen dat het heel gezellig is met allemaal zwangere meiden. Maar dat was voor mij geen reden om zoveel geld uit te geven voor een cursus. Scheelt ook dat ik tegelijk zwanger was met mijn beste vriendin (scheelde maar 5 dagen!! heel bijzonder) Dus genoeg met haar kunnen delen
Ik begin over 2 weken met zwangerschaps yoga. Lijkt mij ook een beetje laat maar ja 7 weken (7x) voor de bevalling en 2 x na de bevalling
Ik heb zwangerschapsgym gedaan en heb er geen spijt van. Naast dat het gezellig is, leer je veel over de stadia van zwangerschap en bevalling. Ook leer je goed op je houding te letten, waardoor je je lichaam kunt ontlasten. Dat je tijdens de bevalling veel vergeet is absoluut waar, maar dat was voor mij eigenlijk alleen tijdens het persen. Daarvoor heb ik 20 uur weeën gehad en toen was ik heel blij met mijn ademhalingsoefeningen
Zoals je al merkt, heeft iedereen er een andere mening over. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat jij bij je situatie vindt passen. Er valt nl. weinig te zeggen over het feit of het wel of niet 'goed' is, dat is persoonsgebonden.