Temperatuur ? Koorts ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

heb ff een vraagie aan jullie, kyano voelde vanavond wat warm aan dus heb hem rond een uur of 5 getemperatuurt hij had toen een temp van 38,2 ... hij zag er niet ziek uit want deed gewoon lekker spelen alleen viel ineens in slaap rond half 6 :( ( doet tie nooit ) .. Heb hem net weer gemeten en was net 38,7 ... hij heeft net zijn flesje melk opgedronken en viel meteen in slaap ( niets geks aan doet hij anders ook ) hij ligt nu in bed maar het zit me toch niet lekker.... Hij heeft trouwens ook rode wangen en rode bips dus het zouden tanden kunnen zijn maar kunnen ze dan zo'n temp krijgen?

Wat moet ik doen ? Dokter bellen ? laten slapen ? afwachten.... aaaaaa ik weet het niet hij is nog nooit ziek geweest in zijn 1e jaartje en nu ineens wel.... help....

Liefs chantal

2. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    heey chantal

ik zou de nacht gewoon af wachten en vannacht eventueel nog even tempen als dat lukt natuurlijk.

de dokter doet er nog niks aan denk ik omdat hij wel gewoon drinkt enzo.

maar als je het niet vertouwd en niet met een fijn gevoel de nacht in gaat moet je gewoon de dokterspost bellen. volg je eigen gevoel!

ik hoop dat je er wat aan hebt. het is erg moeilijk als je voor het eerst een ziek kindje hebt en je kan beter de dokter voor jan met de korte achternaam bellen dan niet bellen en dat er dan wel wat is toch?

succes

liefs rianne

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je hoeft nu niets te doen behalve niet te warm toedekken. Als de koorts blijft of je kindje drinkt/plast minder of wordt suf dan even contact opnemen met de ha.

4. chantal1984

Oke thanx...

Nou gelukkig heeft hij vandaag genoeg gedronken ( niet meer en niet minder dan normaal ) dus dat zit wel snor .... mijn schoonmoeder komt zo ff een zetpilletje brengen misschien dat dat de koorts wat naar beneden brengt... of raden jullie dit af?

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Zijn de kiesjes niet onderweg? Hier is er 1 door en nog 3 onderweg, en ook iedere keer warm, slecht slapen, rode billen. Ik zou als hij wakker word en je merkt dat hij niet lekker is dat zetpilletje geven, maar niet ervoor wakker maken!

Knuffel voor je mannetje ;)

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zelf zou ik niet zo snel een zetpil geven. Immers koorts is ook ergens goed voor. Als hij nou vannacht nog een keer wakker wordt opnieuw tempen. Luchtig aankleden is wel belangrijk.
    Bij het wakker zijn eventueel wat extra drinken aanbieden.

Hier gebruik ik pas zetpillen boven de 39,5.

Maar wat het allerbelangrijkste is doe wat je denkt dat goed is.

Kwebbel

7. chantal1984

thanx meiden ik kijk ff hoe we de nacht door komen... thanx voor de tips

8. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

ik zou de dokter toch laten komen hoor. maar vermits hij nog speelt betekend dat hij er blijkbaar er niet zoveel last van heeft. maar ik zou het doen voor het geval het erger word

9. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    En hoe is je nacht gegaan?

10. chantal1984

Hoi,

De nacht is heel goed gegaan, hij is niet wakker geworden....

Ik heb hem wel op aanraden van mijn schoonmoeder ( die is kraamverzorgster ) toch een zetpil gegeven....

Ik heb hem net weer getempt en het was nu 37,7 dus het is gelukkig verlaagd, de rode wangen zijn ook weer weg en hij zit nu heerlijk een boterhammetje te eten...

ikzelf heb heel rot geslapen want bij elke kik die ik hoorde dacht ik dat hij het was... :oops:

11. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Kan me voorstellen dat je niet lekker heb geslapen, maar wel fijn dat je mannetje heerlijk heeft geslapen. Heeft de zetpil toch goed geholpen ;)

Deel Deze Pagina