hallo mama's en papa's? Thnks voor het openen voor mijn topic! Ik weet zeker dat mijn verhaal bekend in de oren klinkt en meerdere ouders er ook mee zitten! Mijn zoontje van 16 maanden slaapt nog steeds niet door! soms word hij wakker, wilt wat water en slaapt verder. maar soms een uur later hetzelfde verhaal. Soms lukt het dat hij gwn verder slaapt ondanks het wakker worden! maar de afgelopen dagen waren helemaal een hel. meneer was niet van plan om te gaan slapen, en ik zat daar met een dreumes tot half 12, hij was gwn weer om 6.45 wakker, en ik was kapot! dit houd hij nu nog vol. ik weet echt niet weer het aan ligt! Ik ben momenteel zwanger, en zelf ook moe, en dat ik ook bekkeninstabiliteit heb werkt ook niet echt mee! ik zie mezelf al rennen straks van de ene naar de andere baby Waar kan dit aan liggen dat hij nog niet doorslaapt? hij krijgt sávonds 70ml anijsmelk. voor de rest hebben we een vast ritme! wat raden jullie aan liefs oppasje
Ik herken het zeker. Maar waarom geef je anijsmelk? Ik kreeg dat vroeger ook maar toen was ik al 15 Tsja de tip...de aanrader...die heb ik niet, die is er ook misschien niet. Mijn zoontje is 14 maanden en heeft misschien 4 keer doorgeslapen. Hopelijk krijg je tips dan lees ik mee
Tja, wij hadden met beiden hetzelfde probleem. Ik weet niet of je dit wilt horen, maar ze weten dondersgoed dat mama komt als ze huilen. Bij beide kinderen zijn we eerst langs de huisarts geweest om fysieke ongemakken uit te sluiten, en toen laten huilen. Mijn oudste hield het twee nachten een paar uur vol, verschrikkelijk! Maar sindsdien slaapt hij door. Bij mijn jongste hebben we het toevallig deze week gedaan. Bij hem was 1 avond uurtje huilen genoeg lijkt het. Los daarvan, misschien eens een dagje voor jezelf plannen? Winkelen of sauna ofzo? Kun je weer even bijtanken. Sterkte!
hoi , ja het probleem is dat papa niet in beeld is, dus ik doe echt alles alleen! drm heb ik echt die nachtrust nodig! en ga ik toch maar weer naar hem toe.. maar moet ik hem dan laten huilen als hij de eerste keer al huilt of eerst naar m toe gaan en als hij daarna weer wakker wordt laten huilen? ow en anijsmelk vind hij gwn lekker, en ik wil hem geen dikke pap of iets geven voor het slapen gaan
Ik zou eerst langs de ha gaan om Bijv oorpijn uit te laten sluiten. Ik ga bij begin van het huilen altijd erheen, slokje drinken, speen geven, aan de luier ruiken en weer weg. Ik zeg niks meer, maak ook geen oogcontact. Daarna iedere 5 à 10 minuten even kijken of alles nog goed is op het huilen na dan. Het is Kl*te om te doen want als je de kamer uitloopt gaan ze harder huilen. Het breekt je hart maar het is wel nodig, slecht slapen is voor jouw funest eb slecht voor hun ontwikkeling.
Anijsmelk voor een 16 maanden kindje? Heeft hij misschien last van kiezen of tandjes? Heb je al een keer pyamapapje geprobeerd? Lijkt me niet fijn inderdaad als je zwanger bent en je je rust niet kunt pakken.. 6:45 is hier uitslapen hihi
Waarom wil je geen papje geven voor het slapengaan? Hier een doorslapende dochter vanaf 3 maanden. Ons avondritueel: groente hapje, pyama aan. Even spelen met papa/ mama. Wanneer we merken dat ze moe word papfles en als ze genoeg heeft (hij is nog nooit leeg gegaan) naar bed. In bed 1 knuffel 1 zicht. slaapt ze bijna dan kort muziekje aan. Is ze nog klaarwakker dan lang muziekje aan. (chicco met lichtjes) Mocht ze zeurhuilen dan laten we haar 10 minuten huilen. Misschien heb je hier iets aan. Sterkte
Pap voor het slapen gaan, hoeft niet te helpen voor het doorslapen. Hier een meisje van bijna 20 maanden wat nog niet doorslaapt helaas. Ik ben ook zowat radeloos, we hebben vanalles al geprobeerd. Zijn nu weer opnieuw begonnen met kindival, in de hoop dat dat nu helpt..
De eerste vraag die in me opkomt is: waarom wil je zoon niet slapen? Te moe? Niet moe genoeg? Pijn? (Is dit uitgesloten?) Verlatingsangst? Honger? (Eet hij wel genoeg overdag?) Enz Een kind van 15mnd heeft geen pap nodig voor het slapengaan, tenzij hij overdag te weinig eet en daar snachts last van heeft. Pap helpt dan meestal ook niet.
hoi, Mijn zoontje krijgt geen pap voor het slapen gaan. het is gewoon een beetje melk verder niets. Pijn heeft hij niet want ik ben al langs ha gwdt. Heb het bedje anders gezet. en hij eet genoeg overdag. drinkt ook genoeg verder. Er komt nu wel een tandje door, maar dat heeft met al die andere maanden niets te maken... Dus ik ben best wel radeloos.... hij krijgt alle aandacht. ik zou het dus verder gewoon echt niet meer weten... Wat is trouwens kindival??
Kindival tabletten | VSM Geneesmiddelen voor oplossingen bij schaafwondjes, zonnebrand, eczeem, hoest en griep
ow die heb ik nog in huis staan maar nooit gebruikt, zal er eens gebruik van gaan maken dan maar! het kan een oplossing zijn, maar mijn vraag ligt gewoon "waarom"? jammer dat hij nog niet kan praten
Ik wil je niet ontmoedigen maar het feit dat ze nu doorslaapt wil nog niet zeggen dat dit altijd zo blijft helaas
Misschien pedagogisch niet helemaal verantwoord, maar ik zet een flesje water in de hoek van zijn bedje. Hij slaapt van 19u tot 7u, en smorgens is het flesje leeg.. En hoe moeilijk ook, inderdaad niet gaan kijken, waarschijnlijk is het gewenning dat je gezellig een paar x langskomt 's nachts. Wij hadden dat ook, was even 2 nachten afzien (je kind laten huilen is nog moeilijker dan er 5x per nacht uit gaan) maar daarna was het over!! Dus mijn tip, flesje water mee naar bed, en niet meer gaan kijken succes!
VSM Kind 0-6 Kindival tabletten is een homeopathisch geneesmiddel voor gebruik bij onrust en slapeloosheid. maar je kunt beter inderdaad het 'waarom' gaan bekijken. Zijn er misschien kiezen op komst? bobbels dus in zijn mond. Die veroorzaakte hier slapenloze nachten omdat het pijn doet als ze liggen.. Bedje iets hoger gezet toen (hoofdeinde) en zetpil gegeven en sliep als een roosje.
Tja het "waarom" is hier ook een vraagteken. Medisch is er niets aan de hand, ze heeft problemen gehad met blaas en met de oren. Maar beiden zijn onder controle nu. Ik weet het ook echt niet meer.
ook die tactiek heeft hier niet gewerkt, 4 nachten ellende met laten huilen en daarna sliep ze 2 nachten tot half zes en daarna was het weer meerdere keren per nacht wakker..
Esmée sliep tot 15 maanden niet door. Iedere nacht er 2x uit. Ik heb haar Toen in een groot bed gelegd. Mevr slaapt nu van 7 tot 8 uur half 9. Echt Heerlijk. We hadden ook alles geprobeerd en dit was onze laatste daad..Succes want 't breekt zo erg op.
hier ook een niet doorslaper. maakt hier ook niets uit wat we doen. Wij hebben ons er bij neergelegd. zijn allebei altijd wakker als ze wakker is. het is nu meestal maar 1 x soms 2 x. ze krijgt 1 x een fles als troost niet omdat ze hem nodig heeft perse maar ze slaapt er makkelijker op. Als je nu zwanger bent is het een optie om dan om haar een dagje uit te besteden aan oma/vriendin, dat jij even bij kan slapen? of bij oma logeren bijv. ..