6 maanden sprong

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lizanne84, Sep 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    Onze dochter zit even niet zo lekker in haar vel en slaapt de laatste week echt niet goed. Inslapen is een ramp: krijsen van zodra haar hoofd richting haar bedje gaat, en eenmaal in slaap is ze er na een uurtje of 2 al weer terug en ook dan wordt ze krijsend wakker. Zodra we ze oppakken is het gedaan met krijsen maar haar troosten terwijl ze in haar bed ligt heeft compleet averechts effect = nog harder krijsen, rug krommen etc. Afgelopen nacht heeft ze zo van 3 tot 5u regelmatig liggen krijsen afgewisseld met een stille periode van 15-20 minuten. Toen we haar om 5u dan nog eens een verversten begon ze spontaan te lachen dus pijn zal ze niet hebben lijkt me.

Zou dit de 6 maanden sprong kunnen zijn? Ze kent duidelijk vreemd nu want gisteren heeft ze echt even nodig gehad vooraleer ze door mijn ouders wou gepakt worden. Maar als we dus bij haar bedje staan blijft ze wel keihard krijsen.

Iemand tips om deze sprong (vooral de nachten) door te komen? Zou ze ook weer terug een voeding nodig hebben s nachts?

alvast bedankt voor het meelezen/meedenken

2. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Ja, dat is waarschijnlijk de 6 maanden sprong. Hier gaan de nachten tot nu toe nog goed, maar de dutjes overdag bestaan nauwelijks meer. Ik lees ook veel over kinderen die dan ineens een nachtvoeding willen hebben, dus dat zou je eens kunnen proberen.

Ik zie dat onze kinderen van dezelfde geboorte-datum zijn. Als het goed is, zijn we met een paar dagen van de sprong af :)

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    Hier alleszins goed nieuws van vannacht: ze heeft geslapen van 19u30 tot 7u15 (en dan nog moeten wakker maken!). Om 19u30 wou ze wel weer niet dadelijk gaan slapen en is beginnen krijsen maar heb haar in bedje laten liggen en aaike over haar hoofd gegeven en even bij gebleven (minuutje ofzo) dan toch maar buiten gegaan en gedacht : over 5 minuten kom ik nog wel enes terug. Maar zodra de deur toeging was ze stil! Halleluja :)
    Om 21u even t zelfde en om 22u45 is ze zelf terug in slaap geraakt na 2 minuutjes jengelen. Als dat de komende nacht weer zo gaat zijn we er dnek ik toch wel door ja :)

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Kleine dame ( 20 maart 2015) jengelt/ gilt/ en maak geluiden als een beer hier als ze wakker is.
    Als ik de kamer uitgaat zet ze een keel op en waar ze voorheen iedereen een mooie glimlach schonk is het nu een pruilip en haar hoofdje wegdraaien.
    Overdag best veel slapen ( zelfs rechtop in de kinderstoel) om in de nacht weer te komen voor een flesje ( wat met pure dorst word gedronken)

5. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    zeer herkenbaar.
    Na 2 goede nachten hebben we er nu weer 2 mindere op zitten. En echt weer boos krijsen :( Ach ja, het gaat ooit wel weer beteren he ;)

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hahaha ja eens word het beter!
    Zoonlief van 7 heeft ook een ritne gekregen dus zal ooit ( als ik op de wallen van mijn ogen loopt) bij dochterlief ook zo wel zijn

7. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    hier zoontne van 8 april maar die heeft nu ook moeite met slapen overdag krijsend wakker worden ,moeite met inslapen

en hij krijgt nog zeker twee nachtvoedingen ik geef bv en overdag ook elke 2 a 3
    uurtjes

hij is wel verkouden sinds twee dage em beetje verhoging

hem m vanacht maar inbed genomen dat scheelde weer voeden en meteen weer slapen

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Herkenbaar hoor dl is ook goed verkouden.
    Zij slaapt nog steeds bij ons op de kamer in de co sleeper.
    Heel ego misschien maar nu hoef ik mezelf maar 2 a 3 keer pernacht te rekken voor haar speen en slaap ze weer in...in haar eigen kamer hoor ik het waarschijnlijk te laat en is ze boos en klaarwakker

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hier exact hetzelfde. Krijsen, rug krommen..
    Onze dochter is wel wat jonger maar ik denk ook aan een sprongetje

Share This Page