Twee verschillende sokken?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Twee verschillende sokken....

1. Altijd

2. Vaker wel dan niet

3. Soms

4. Nooit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Ik draag altijd twee dezelfde, onze zoon ook. Die sokken sorteer ik namelijk. Die van mijn man sorteer ik niet. Hij heeft 215.899.006 verschillende kleuren, lengten, structuren van donkerblauwe en zwarte sokken. Daar is geen beginnen aan. Soms probeer ik het en leg ze allemaal languit naast elkaar en dan lijkt er alsof er geen enkel paar tussen zit.

Gelukkig vindt hij het niet erg. Hij trekt ook wel eens een blauwe en een zwarte samen aan. Sorrt rebellie denk ik.

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Lekker boeiend haha.
    Maar klopt wel hoor, is meestal ook chaos bij ons thuis :p:D

(Het is nog geen negen uur en we hebben al geverfd, gegeten en nu is dl aan het spelen met duplo... Overal ligt wel wat :):))

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Als ik de was doe dan sorteer ik de sokken en doe ze per goed paar in elkaar ( soms doet mijn dochter dat)
    Ik vind dat altijd het leukste deel van het was opvouwen..

Dus nee...hier geen 2 verschillende sokken

4. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach, ik heb nog niet eens ontbeten (kinderen wel). Dus t kan erger hoor. En het is hier zeker niet alti in d opgeruimd. Maar sokken bij elkaar dat lukt dan nog wel hahaha.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.176
    4.488
    113
    Ik ben duidelijk in de minderheid, maar ik heb nagenoeg ALTIJD verschillende sokken aan.
    mijn man heeft de zwarte sokken geclaimed, en ik heb een heel scala aan kleuren en streepjes/rondjes/bloemen noem maar op. Op de een of andere manier, verdwijnt de helft gewoon.
    Ik was namelijk niet iedere dag, en soms zitten die sokken nog in een broekspijp, of ligt er een in de wasmand in de badkamer en een op zolder, en dan raken ze allemaal door elkaar. Ben ook gewoon te lui om het allemaal uit te zoeken. Overigens probeer ik meestal wel een beetje dezelfde kleur/patroon uit te zoeken, want een groen grijze sok met strepen, en een roze met bloemetjes is idd geen porum.

Mijn kind trek ik overigens WEL 2 dezelfde sokken aan, maar zijn wasmand gooi ik ook altijd in 1 x in de was machine en droger, dan kan er ook niet veel kwijt raken.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Haha grappig. Ik kan juist niet zonder. Als het niet zo vreselijk zou staan, zou ik zelfs nog sokken in mijn slippers kunnen dragen. In de winter draag ik ook 's nachts wel sokken.

Hier bij uitzondering wel eens 2 verschillende, maar dan alleen als de printjes op elkaar lijken. Verder gebeurt het niet denk ik. Maar ik zou mij er ook totaal niet aan kunnen storen.

Die opmerking over dat kindje in de ballenbak met 2 verschillende sokken, tja, dat zou mij waarschijnlijk niets een opvallen en anders zou ik er niks van denken in ieder geval. Boeiend.

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha gelukkig hebben we vooral zwarte sokken :)
    Maar ik ga maar eens aan de was, ik ga m'n sokken zoeken.
    Wat mamameer zegt heb ik trouwens ook!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Dit zou ik geschreven kunnen hebben :)

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

De kinderen hebben alleen maar zwarte sokken en gelukkig zitten ze ook nog eens in dezelfde 'maat groep'.

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    eigenlijk altijd dezelfde
    maar als ik zou moeten opschieten en kan niks vinden dan zou ik best mits het niet zichtbaar is verschillende dragen

11. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Alleen mijn sokken zijn soms chaos. Verder heb ik een heel opgeruimd en schoon huis. Ik ken heel veel huishoudens die wel 2 dezelfde sokken aanhebben en het een grote chaos is in huis;)

12. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vraag me nu werkelijk af hoe je sokken kwijtraakt. Dat is me tot nu toe nog niet gelukt.

De was gaat allemaal in de wasmand en daar haal ik de vieze was uit. Als de was droog is, pak ik het redelijk meteen weg en sorteer ik de sokken.

Hier dus geen verschillende sokken.

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou niet weten waarom niet, als ze maar hetzelfde voelen. Tuurlijk probeer je can alle twintig paar zwarte sokken de juiste bij elkaar te krijgen. Maar het gebeurt ook dat er in een een gat zit, dat die achter de wasmachine ligt, dat je niet helemaal dezelfde bij elkaar stopt. Geen probleem. Zou het wel heel raar vindeb als mensen een sportsok en een pantykousje dragen, maar verder zie ik het probleem niet zo.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja dat snap ik ook nooit en toch gebeurd het. En waar die dingen blijven? Geen idee, ik vind ze ook nooit meer terug.

Vind het wel slordig trouwens dat mensen hun kinderen verschillende sokken aandoen. Dat je het zelf doet oke, maar ik vind het belangrijk dat mijn kinderen er goed verzorgd bijlopen.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik doe dat nooit, vind het echt geen gezicht en onverzorgd staan.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    En als ze 2 verschillende sokken aanhebben is het niet meer goed verzorgd? Dat vind ik dan onzin. Goed verzorgd betekent voor mij, haren schoon, tandjes gepoetst en kleding zonder vlekken aan.

17. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Nope hier altijd dezelfde sokken. Ergens irriteert het me als ik niet twee dezelfde sokken zou aanhebben want dan zouden er thuis dus ook 2 losse sokken liggen :p

Ik snap ook niet hoe mensen twee verschillende sokken kunnen pakken? Je maakt toch een sokkenbolletje of pakketje met de sokken?
    Staat netter en neemt ook nog minder plaats in dan allemaal losse sokken.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het gebeurde hier wel maar sinds alles sokken per persoon worden verzameld in was zakken hebben we nooit geen halve paren meer.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Het is maar hoe je het bekijkt. Mijn kinderen hebben zeker een stem in wat ze aantrekken.
    Ik heb bijv. Een keer een blauw-wit gestreept shirt en blauwe sokken voor m'n dochter klaargelegd. M'n dochter kijkt ernaar, gaat naar boven en haalt rood-wit gestreepte sokken. Ik zeg: maar kijk: blauw-blauw, dat staat bij elkaar (mijn mening) Zij antwoord: gestreept-gestreept. OK, wie ben ik dan om te zeggen trek toch die blauwe sokken maar aan.
    Daarnaast vind ik het ook niet onverzorgd, het zijn altijd schone sokken zonder gaten oid.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat vind ik echt belachelijk.
    Vind het niet verzorgd overkomen en bijzonder kinderachtig eigenlijk.
    Kan mij niet voorstellen waarom een volwassene dat zou doen.

Deel Deze Pagina