Twee verschillende vruchtzakken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ellen, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen

Ellen Lid

4 jan 2007
    50
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb een vraag. Ik heb gisteren een miskraam gehad en er kwam een compleet vruchtzakje met daaraan vast een placenta naar buiten. De verloskundige heeft het zakje geopend en daarin zat een minimensje. We hadden 's morgens i.v.m. bloedverlies en stolsels een echo gehad en het hartje horen kloppen. Alles leek goed. Nadat de verloskundige weg was, kreeg ik weer krampen en kwam er weer iets naar buiten. Het was geen stolsel, maar leek weer een placenta-achtig iets. De verloskundige is weer komen kijken en zei dat het inderdaad wel een placenta leek, maar de navelstreng die daaraan te zien was, was veel groter en dikker dan die van het eerste vruchtzakje. Het weefsel was ook groter en grover van structuur.
    Vraag: Zou het kunnen dat ik al zwanger was, toen ik bijv een maand later weer zwanger raakte? Ik heb zelf het idee, dat de eerste zwangerschap mis is gegaan en dat de tweede op zich goed was, maar door de miskraam van de eerste ook naar buiten werd gedreven. Bestaat dit?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes Ellen

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ellen,

wat naar voor je!
    Waarschijnlijk hoort het toch allemaal bij elkaar hoor. Het kan in elk geval niet zo zijn dat je zwanger was en daarna een maand later weer zwanger raakte. Ik denk dat het laatste inderdaad de placenta is geweest, de navelstreng kan verschillend in dikte zijn aan de twee kanten.
    Sterkte.

Mirjam

Deel Deze Pagina