Rugweeen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mirre, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hallo,

Jaren geleden heeft een therapeute waar ik toen was ivm rugproblematiek me verteld dat de kans groot zou zijn wanneer ik ooit zwanger zou worden dat ik rugweeen zou krijgen.
    Nu vraag ik me af hoe het komt dat sommige vrouwen die krijgen en andere niet.
    En waaraan zou ze toen al hebben kunnen zien dat die kans aanwezig is dat ik ze krijg?

Frapant is altijd als ik ongesteld moet worden dat ik totaal geen last van m'n buik heb, maar wel meestal wat steken in m'n rug.
    Ook toen ik een mk in juli heb gehad heb ik helemaal geen buikpijn gehad, maar wel een beetje last van m'n rug.
    Ik heb ooit een rughernia gehad, laag in m'n rug...
    Daar ben ik nooit aan geopereerd, maar het is een zwakke plek.
    Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Ben benieuwd wat je me kunt vertellen over rugweeen ..
    Hoe deze in z'n werk gaan en of de manier van bevallen dan hetzelfde gaat...cm voor cm ontsluiting etc.

Gr, Mirre

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mirre,

sorry dat het even duurde voor je antwoord kreeg.
    We kunnen nooit voorspellen wat voor weeën je krijgt. Het maakt ook niet uit, ze geven uiteindelijk allemaal de ontsluiting die je nodig hebt om te bevallen. Bij de een zit het meer in de buik, bij de ander in de rug of benen. Het kan wel zo zijn dat , omdat jouw rug je zwakke plek is, dat je daar meer last van hebt tijdens de weeën. Maar je kunt dus ook best buikweeën krijgen. Gewoon afwachten!

Mirjam

Deel Deze Pagina