twee vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Xaneda, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xaneda

Xaneda Actief lid

5 mrt 2009
    103
    0
    0
    Hallo,
    Eerst even een vraagje over toxoplasmose; kun je dit ook krijgen via
    een wondje? Ik heb namelijk last van zwemmerseczeem en heb dus wondjes tussen mijn tenen. Kan het dan kwaad als je op slippers buiten loopt? Laatst had ik wat water buiten weg gegooid en dat liep zo weer terug over mijn voeten heen.. Met het modder wat er buiten lag, dus daar zou eventueel kattenpoep tussen kunnen zitten..

Vraag 2; ik ben 36 weken zwanger en heb uitslag op mijn buik. Wat zou dit kunnen zijn? Het jeukt heel erg, hebben jullie nog tips?
    Bedankt alvast voor jullie moeite!!
    Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi xaneda,

over de wondjes zou ik me niet te druk maken, want dan zijn er wel heel veel dingen waar je als zwangere aan moet denken. En je bent al 36 weken, dus voor het kindje is het grootste gevaar ook geweken mocht je het toch onverhoopt oplopen. Je zouv oor je eigen gemoedsrust via de vk een bloedonderzoekje kunnen aanvragen voor toxoplasmose, alleen kun je over een evt recente infectie niet heel veel zeggen bij deze test. Doe voor de zekerheid inderdaad maar gewoon altijd iets aan je voeten. En de jeuk op je buik wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je hormonen en vaak helpt mentholgel wel tegen de jeuk. Wanneer je ook jeuk op je voetzolen en handpalmen krijgt, moet je dit even melden aan je vk of gyn.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina