Baby bijna 6 maanden, wat zal ik aanpassen in eetschema?

Discussion in 'Voeding' started by Momfulness, Mar 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Juliën is volgende week 6 maanden en ik wil zijn eetschema gaan aanpassen. Hij eet zijn fruithapjes met hele lange tanden en groente vind hij echt heel vies. Verder wel de 4-6 maanden liga's geprobeerd, maar daar stikt hij bijna in.

Dit krijgt hij nu:

Rond 07.00 uur: 210 + 7
    Rond 10.00 uur: beetje fruithap
    Rond 12.00 uur: 210 + 7
    Rond 15.00 uur: beetje fruithap
    Rond 17.00 uur: 210 + 7
    Rond 21.00 uur: 210 + 7

Vanaf morgen krijgt hij Nutrilon Standaard 2 in zijn fles.

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Kan het misschien zijn dat hij al zoveel binnenkrijgt met de melk dat hij gewoon geen trek meer heeft in fruit en/of groente...?
    Mijn zoontje krijgt 3 x 180/6 en 's avonds 210/7 met rijstebloem. Hij mist echt zijn fruit als we 't een keertje overslaan :)
    Je zou dus misschien kunnen proberen (1 van) zijn flessen wat kleiner te maken? Dan krijgt hij vanzelf meer trek in andere dingen. Toch?

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

MvS, goed idee!

Ik ga gewoon zijn 2e fles even wat verlagen naar 180. Hij drinkt sinds kort ook minder.

Zijn laatste fles is 210+7 en 3 rijstebloem.

Hij kan wel heel slecht stukjes eten nog. Net als liga's daar stikt hij steeds in.

4. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Die van mij heb ik zelfs nog nooit stukjes gegeven, hoor :D Dat komt vanzelf wel. Wilde wel dit weekend eens gaan proberen met die Liga 1e stap. ben benieuwd ;)

Ik hoop dat het voor jouw zoontje helpt als je zijn fles wat verlaagt! Zou wel lekker zijn. Succes!

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    hey dames mijn zoontje krijgt nu groente en fruit.. dit is zij schema... t lijkt me n beetje veel...

7u bv
    9u bv
    11u pap
    2u groentehap
    4u fles 180cc +6
    18u fruithap
    20u bv
    22u bv

(bv is niet zoveel.. ong 70-80cc per keer! en soms drinkt ie maar heel kort aan de borst!) hoop dat hij voldoende melk krinjgt!

6. Bowen

Bowen VIP lid

Jul 21, 2008
    7,344
    0
    0
    OV
    Luna,

Hier wou Niels ook geen fruit of groente. Als hij de lepel zag komen dan deed hij zijn mond gewoon niet open terwijl hij dus nog helemaal niet wist wat hij kreeg. Dus toen ben ik de fruit en groente gaan geven een half uur tot kwartier voor de flestijd. Dus al wel beetje trek. En nu gaat het er in en is hij aan de smaak gewend. En nu hij dus net een fruit of groentehap heeft gehad maakt hij de fles van 210/7 ook niet leeg. Misschien eens zo proberen?

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    die eerste stap liga zijn speciaal om te verkruimelen.. Geen wonder dat je kindje daar half in stikt..:D:D

Stap 2 heb ik vanmiddag zo aan Gijs gegeven.. Die "smelten" wel iets, maar vond dat ie er ook vrij makkelijk grotere stukken af kon "bijten"..
    De "berenkoekjes"van Bambix vind ik beter..

Fruithap gaat hier ook beter dan de 'warme" hap..

We zitten nu in de "na een halve fles heb ik wel genoeg er van dus maak maar pap van de rest- fase".. die pap gaat er vervolgens prima in..

Share This Page