twee vraagjes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door flixbilly, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hallo,

Ik heb twee vraagjes aan jullie, en hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden voor mij.

Vraag 1: Ik heb sinds ik 17 weken zwanger ben last van hartkloppingen als ik de trap op loop maar ook als ik gewoon rustig zit. Ik heb de verloskundige gebeld en die zegt dat alle zwangeren dat hebben met warm weer. Nu ben ik samen met 3 collega's zwanger en hun hebben er alle drie geen last van ondanks dat we rond de zelfde periode zijn uitgerekend. Ik vind het heel eng en ben bang dat het schadelijk is voor mijn kindje.

Vraag 2: Ik werk in een verzorgingshuis met veel zwaar lichamelijk werk. (tillen) nu probeer ik dit al zo min mogelijk te doen maar soms is dit onvermijdelijk. Nu zit ik elke avond naar mijn werk met een stekende pijn ter hoogte van mijn schaambot en zijkanten van mijn buik. Soms is de pijn stekend en de andere keer gewoon zeurend. Gister had ik zoveel pijn dat ik gewoon de hele avond heb zitten huilen. En hierdoor slaap ik weer slecht in.

Hebben jullie tips voor mij of antwoorden wat dit kan zijn.

Bedankt alvast,

Groetjes Sabrina Jansen

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hartkloppingen heb ik ook van vernomen dat het normaal is.

Wat betreft je 2e punt: TREK AAN DE BEL! Arboarts, leidinggevende, wie dan ook. Je moet lichter gaan werken! Ik dacht namelijk ook dat die steken er min of meer bij hoorden, maar moest van mn fysio naar de arbo. Daar gaf ik aan dat ik "ook van die steken bij mn schaambeen had, en in mn heupen/billen" waarop hij gelijk rechtop ging zitten en zei "Dan heb je NU het maximaal toelaatbare voor je lichaam bereikt" je moet dus echt rustiger aan doen, werkzaamheden aanpassen of eventueel zelfs minder werken... Niet mee door blijven lopen hoor!

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Bedankt voor je reactie.

Ik plan voor volgende week een gesprek in met mijn leidinggevende om het een en ander te bespreken voor mijn werk.

Ik had me voor vandaag en morgen ziek gemeld, omdat ik echt niet kon werken vandaag. Van het weekend was ik al vrij.

Groetjes Sabrina

4. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    1 hartkloppingen heb ik ook last van en zeker met die warme weer. Ik heb het al als ik even licht heb schoongemaakt in huis. Als ik even zit is het bij mij wel weer zo weg.

2 Ik heb ook in de zorg gewerkt met mijn eerste zwangerschap e het is echt zwaar. Je moet idd echt even een gesprek aan gaan dat je wat aangepast werk kan gaat doen. Je moet echt aan jezelf en aan je kindje denken.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hartklopping.. check.. heb ik ook..verevelend voor jezelf maar kan geen kwaad voor de kleine.

De pijn. aan de bel trekken inderdaad, je lijf geeft aan dat ie het zwaar vind en probeer daar zo goed mogenlijk naar te luisteren. Naar een fysio (die bekend is met zwangerschap) als het zo blijft, misschien kan die iets voor je doen en goed dat je je ziek gemeld hebt, even rust voor je lichaam.

6. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    als jij een lagere bloeddruk hebt als je collega s kun jij ook meer last hebben van hartkloppingen

7. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dan zou dat de reden zijn dat ik er meer last van heb.
    Bedankt voor jullie antwoorden.

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Die hartkloppingen heb ik ook, volgens mij al vanaf 9 weken ofzo. Het kan echt geen kwaad. Je hart moet nu je zwanger bent meer bloed pompen, dus harder werken, waardoor je hartkloppingen krijgt.

Toevallig heb ik net een half uur geleden de verloskundige gebeld over pijnlijke buiken. Dezelfde als die jij omschrijft. De vk zei tegen mij dat het erbij hoort, omdat de baarmoeder nu harder groeit..
    Ik vind het altijd lastig, dit soort dingen.. Het kan best zo wezen, maar ik vond het niet echt een bevredigend antwoord.

Als je je veel zorgen gemaakt gewoon even overleggen met je vk/ha en dan met leidinggevende/arbo. Sterkte ermee!

9. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben met mijn leidinggevende in gesprek gegaan en ik heb aangegeven dat ik het werk te zwaar vind. Nu heb ik alleen vanavond nog een avonddienst want deze was echt niet op te lossen maar vanaf 19.00 tot 23.00 krijg ik een hulp erbij die het tillen moet doen.
    Daarna 3 weken vakantie en daarna alleen maar diensten van 7.00 tot 15.30 en dat zijn diensten dat je met zijn 4en staat dus dan kan je makkelijker het werk door een ander over laten nemen. En als het niet gaat dan mag ik naar huis of krijg ik kantoorwerk. Ik ben ook persoonlijkbegeleider en dat is meer op kantoor en dan krijg ik daar meer tijd voor.

Ik ben hartstikke blij dat het zo allemaal geregeld is, want dit is niet bij elke baas mogelijk. :D

Groetjes Sabrina

Deel Deze Pagina