Onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Theebeeb, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hallo

Mijn zoon is nu 2,5 week oud.
    Hij drinkt 7 a 8 flesjes per dag van gemiddeld 100 ml.
    Snachts zit er 4 uren tussen en overdag meestal 3 of 3.5
    Ik probeer tijd te rekken zodat ik naar 6 voedingen ga.
    Overdag slaapt mn zoontje heel weinig, is veel wakker en wil dan veel bij mij zijn of op mn arm liggen. Ik heb het daardoor erg druk en kom niet aan andere dingen toe. Hij heeft geen ritme nog wat bijv slaapjes overdag. Leg hem rond 13.00 wel in bed maar hij slaapt dan niet echt.
    Ik voel me onzeker omdat er nog geen ritme is en omdat hij niet veel slaapt. Ik weet ook niet wat normaal is bij deze leeftijd omdat dit mn eerste kindje is. Hopelijk kun je mij wat advies geven

Groetjes theebeeb

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoeveel weegt je zoontje en welke voeding krijgt hij?

Ilja

3. Theebeeb

Hij woog bij de geboorte 3700
    Voige week vrijdag 3660
    Zijn huidige gewicht weet ik niet
    Hij kirijgt nutrilon standaard.
    7 voedingen van 100 ml ( 3 schepjes voeding per fles)

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ervan uitgaand dar hij weer op geboorte gewicht is zou hij ongeveer 550 ml melk in 24 uur moeten drinken.
    De 7 flessen van 90cc die je aanbiedt is op zich prima. Wat je kan proberen is overdag a 4 uur de fles geven en dan die voor de nacht met wat meer melk.

Wat betreft het slaapritme.....hoe doe je dat nu overdag? Ligt hij boven in zijn eigen bedje, hoe vaak en lang? Krijgt hij veel prikkels overdag?

5. Theebeeb

Vanaf vandaag probeer ik om de 4 uren te voeden met de fles.
    Hij komt wel na 3 uren maar ik doe mn uiterste best om te rekken.
    Ik leg hem sochtends na de voeding in zn eigen bed en smiddags ook even zodat ik ook even kan rusten. Hij slaapt misschien een half uur endan gaat hij huilen. Ik probeer er niet meteen heen te lopen en laat hem soms even 5 min huilen.
    Het kost even tijd en misschien vraag ik teveel van hem om al een vast ritme te hebben.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het is ook lastig om een ritme bij die kleintjes te krijgen. Daarbij zit de ene baby langer op 8 voedingen dan een ander.
    Gaan de flesjes schoon op?

Het terug leggen in bed is prima. Ligt hij geborgen? Dit wil soms wel eens helpen.
    hij heeft het niet te warm/koud?
    En wanneer badder je hem?

7. Theebeeb

Geef nu om de vier uur een fles. Ik bied 120 cc aan per keer. Hij drinkt meestal 100 cc op maar ook weleens 120 cc. Na de fles is hij tevreden.

Hij huilt weinig maar savonds vanaf 18.00 huilt hij, af en toe wel even stil. Hij wil dan ook niet in bed. Ik leg hem dan in de box de hele avond tot aan de laatste voeding om 24.00 dan gaat hij in zn ledikant.
    Ik heb hem in een heel klein slaapzakje. Hij maait nogal met zn armen en de dekens vliegen er steeds af en dan koelt ie af.

Wat ik me afvraag; is het normaal om babys na elke voeding weer in bed te leggen? Of kun je hem ook gewoon beneden houden in de box oid?

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De baby terug leggen in zijn eigen bedje na de voedingen is niets mis mee, maar om hem in zijn box / wandelwagen te laten rusten is ook prima. Als de kleine geen lat van teveel aan prikkels heeft kan het geen kwaad. Je ziet vaak dat kleine kindjes in de avond gaan huilen. Dit is een manier om alle indrukken van die dag te verwerken.

Als je zoontje zo met zijn armen zwaait in bed zou je inbakeren eens kunnen overwegen. Doe dit iom CB zij kunnen je uitleggen hoe je dit moet doen. Misschien slaapt je kleine hierdoor rustiger.

Voedingen gaan prima zo.

Ilja

9. Theebeeb

Bedankt voor je tips ilja!

Deel Deze Pagina