Het duurt nog even maar als het straks zomer is hoop ik met mijn mannetje te kunnen gaan fietsen. Ik heb een omafiets die ik graag wil houden want hij fietst heerlijke en hij is pas een jaar oud. Nu heb ik begrepen dat je ook speciale moedersturen hebt om zo toch een kinderstoeltje op je stuur te kunnen zetten, want anders wordt het toch wel krapjes denk ik. Heeft iemand hier ervaring mee?? Kan je deze gewoon bij de fietsenhandel kopen en zijn deze ook geschikt voor oma fietsen?? Groetjes
Volgens mij kun je dat wel erbij kopen, maar het lijkt mij heel erg lomp. Ik wil er juist niet een moederstuur op. Past best hoor, een fietsstoeltje op een gewone fiets! Alleen je kunt er niet meer tussen met een 35 weken zwangere buik ofzo... Maarja...
Hier ook een fietsstoeltje op een gewone fiets. Maar weet niet precies of het met een omafietsstuur lukt. Hier lees je alles over het moederstuur. Moederstuur - moederstuur, moederfiets, fiets, stuur
Ja???? Past dat dan?? Ik heb het idee dat bij een oma fiets het stuur veel dichter op het zadel staat. Maar ik denk dat ik het dan gewoon eerst ga proberen en anders kan ik altijd nog zo'n stuur doen. Bedankt voor de antwoorden
Zou dat ook met een echte oude (1930-1950) kunnen? hij rijd zo heerlijk en ik vind het zo zonde om hem weg te doen.
Ok ok ik heb niet alle ruimte van de wereld om op en af te stappen maar het lukt wel. Het gaat makkelijker als ik mijn stuur even een stuk draai, maar ook als hij normaal staat dan past het. Als ik zwanger zou worden dan gaat het niet meer lukken.
Ik heb ook een omafiets en het kon gemakkelijk hoor! Bij Halfords verkopen ze ook een zadelpen waarmee je het zadel iets naar achter kan zetten en die kost maar 15 euro