wakker maken voor voeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Do1980, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Do1980

Do1980 Actief lid

Mar 4, 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

ik ben een trotse moeder van een 3,5 week oude dochter (van 15-11) die dysmatuur geboren was (2480 gr en 49 cm lang). Van de kraamverzorging in ZH en thuis moest ik mijn dochter wakker maken voor voedingen, zo elke 3 uur. Nu wordt ze wel wakker voor voedingen. Ik geef borstvoeding op verzoek en 's nachts slaapt mijn dochter zo'n 5-6 uur achter elkaar zonder wakker te worden voor een voeding. Op 3 weken was ze 2780 gram, ik vroeg me dus af of ze 's nachts deze langere ruk qua slaap mag maken? Vaak komt ze overdag vaker dan om de 3 uur (zo om de 2 uur gemiddeld). Het is nog erg zoeken naar een ritme, maar ze lijkt niet ontevreden en heeft flinke plasluier/spuitluiers zowel overdag als 's nachts. Het CB vond dat ze niet overdreven hard groeide, wat ze wel gehoopt hadden gezien haar dysmaturiteit. Daarom twijfel ik of ze die extra voeding 's nachts toch nodig heeft?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoeveel is ze afgevallen in de eerste week? Dat is belangrijk om te weten, want dat bepaald dan de totale groei in de drie weken dat ze oud is.

Hoor snel van je.

Groetjes Adrienne

3. Do1980

Do1980 Actief lid

Mar 4, 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi Adrienne,

mijn dochter was op haar lichtst 2390 gram en was al weer vrij snel op gewicht, ruim voor het einde van de week.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze mag niet langer dan 6 uur zonder voeding, dus is het geen probleem als ze in de nacht langer slaapt. Houdt wel goed de plasluiers in de gaten, en probeer dan wel te wegen op het inloopspreekuur.

Groetjes adrienne

5. Do1980

Do1980 Actief lid

Mar 4, 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel voor je antwoord! Ik ga haar donderdag weer laten wegen :)

Share This Page