koekje (bakker), stukje worst (slager), stukje kibbeling (visboer), doosje rozijntjes (notenboer), plakje kaas (kaasboer), aardbei of appel (groenteboer).... etc. etc. Ik vraag me af hoe jullie hier mee omgaan want ik wordt er soms nogal gestoord van. Ik kom dagelijks in speciaalzaken. In het begin mocht hij dan af en toe wel en af en toe niet maar dat is gewoon niet duidelijk en zorgde voor krijspartijen als het dan niet mocht... nu heb ik dus maar besloten dat alleen de slager of visboer (toch altijd 1 van de twee) en de groenteman mag, de rest doe ik niet meer... wat vinden jullie? Ik heb trouwens ook een kindje wat aan de zware kant is.... voor de jongste van 10 maanden vragen ze het ook al steeds maar die krijgt nog niks.
Met de bovengenoemde dingen heb ik geen problemen...dat zijn gezond dingen dus laat maar lekker eten. Snoepjes kregen ze op die leeftijd nog niet (jongste nog niet) dus dat mag niet van mij. Moet zeggen dat ik smalle lichte kindjes heb dus daarvoor hoef ik het ook niet te laten.
Hier mag mijn zoontje ook altijd wel wat hebben, de vraag is echter of hij het wil. Het eierkoekje bij de bakker natuurlijk wel, maar het mandarijntje van de groenteboer hoeft hij niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik bijna nooit bij speciaalzaken kom en hij dus alleen op vrijdag op de markt wel eens wat krijgt. Vaak weet ik dit van tevoren, dus ga rond de tijd dat hij normaal ook een tussendoortje krijgt en dat vervangt dit lekkers dan. Buiten het koekje en de kibbeling om vind ik het ook niet zulke verkeerde dingen hoor!
Hier eigenlijk zelden meer dan een dingetje. Maar ik ga ook nooit de ene speciaalzaak uit en de andere in. Dus ja, een vleesje bij de slager mag, en een snoepje bij de bakker ook. Want dat is er dan maar eentje op een dag. En ik moet zeggen, hier vragen ze het ook altijd eerst aan mij, vaak enkel gebarend zodat ik zelfs nee zou kunnen zeggen zonder dat dochter het ooit zou weten. Dat apprecieer ik wel. Geen idee wat ik zou doen als het de ene na de andere was.
Herkenbaar.. Het is natuurlijk een aardig gebaar, en het zijn niet altijd ongezonde dingen. Maar het idee van overal iets te eten krijgen en dus de hele tijd tussendoor lopen snaaien spreekt mij ook minder aan. Omdat t volgens mij geen goede gewoonte is. Mijn kinderen zijn zeker niet te zwaar maar dat betekent niet dat ze geen gezonde gewoontes hoeven mee te krijgen toch?
Wat een gezeur. Ik vind het een hartstikke aardig gebaar en het meeste is nog gezond ook. Hij hoeft het toch niet meteen op te eten? Je kan het ook bewaren tot het moment dat hij normaal gesproken een tussendoortje krijgt. En als je niet wilt dat hij het krijgt dan zeg je nee dankje. Krijspartijen gaan wel weer over als het niets voor hem oplevert...
Ik heb er geen problemen mee, ging zelfs weleens expres bijv net na lunchtijd boodschappen doen omdat ze niet wilden eten. Eer je alle boodschapjes weer hebt gedaan hebben ze hun buikjes ook weer vol.
Ik keek er als kind echt naar uit vroeger. Lekker die stukjes worst enzo op een gegeven moment ben je "te groot" en dan baal je echt even! Zou me er dus niet druk over maken. Als je kindje wat aan te zware kant is ligt de oorzaak daarvan denk ik ergens anders? Een koekje of plakje kaas op een dag is geen drama hoor!
Hier in het dorp vragen ze het gelukkig bijna allemaal eerst aan mij. Maar bij de drogist hadden ze zo'n bakje dropjes staan, waar iedereen in kan graaien. Nou heb ik altijd het gevoel dat vooral verkouden mensen daarin graaien en voor mijn idee hebben ze dan net in hun hand geniest, dus NO WAY dat ik of mijn kinderen daar iets uitpak. En uitgerekend daar vraag die vrouw of ze een snoepje willen. Ik zei: sorry: dat mogen ze niet. Ze keek verbaasd, mijn kinderen beteuterd. Ik ben blij dat de slager (plakje worst) en de bakker (koekje of reepje eierkoek) altijd even bij mij checkt of het mag. Tuurlijk mogen ze regelmatig wat van mij, maar niet altijd en niet alles.
Dat werkt hier niet, dan van mij lust altijd alles, ook als hij net een drie gangen maaltijd achter zn kiezen heeft.
nou, als het 1 ding is kan dat dus wel, maar ik ga toch niet met worst en kibbeling in mn zak rondlopen?... bij de bakker krijgen ze hier een roomboterkoekje.. en dat krijgt mijn kindje sowieso eigenlijk bijna nooit. koekjes zijn hier niet voor elke dag. zoals ik al zei ook omdat hij nogal zwaar is.
Hier vragen ze het ook eigenlijk altijd eerst aan mij, dus: mag zij misschien een...... ? En ik zeg inderdaad ook wel eens nee, of ze mag het meenemen maar dan gaat het thuis in de trommel voor een volgende keer.
Denk dat hanneke het juist andersom bedoelde: niet dat ze net na het eten gaat zodat ze vol zitten en niets meer willen aannemen, maar als ze thuis een keer weinig gegeten hebben, daarna even naar de winkels gaan, zodat ze toch hun buikjes vol hebben met het broodje/koekje/worstje/visje/mandarijntje.......
Wij wonen naast de bakker. Dl krijgt van de bakker altijd een broodkorstje en op zaterdag een klein croissantje of klein krentenbolletje. In de supermarkt krijgt dl van 1 jongen die er werkt altijd een appeltje. Verder krijgt dl eigenlijk niks. Als we een keer in de stad zijn vragen ze het wel altijd. Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee, mits het geen chocolade is.
Ligt aan de tijd. Bij de supermarkt krijgen ze een biscuitje maar als we tegen etenstijd gaan zeg ik nee. Verder krijgen ze bij de supermarkt vaak een plakje boterhamworst en een enkele keer bij de bakker een Nijntje broodje. Het ligt eraan of je op 1 dag naar al die winkels moet haha dan zou ik ook niet alles accepteren!
Kom denk te weinig in winkels waar ze eten aanbieden..,maar mijn zoon van twee mag alles van mij, Doe vaak einde vd ochtend boodschappen en krijgt bij de bakker een broodje, bij de slager en/of supermarkt een worstje. Zie daar geen kwaad in. Eet hij tussen de middag minder...had hij misschien ook wel brood met worst gehad
De vette dingen zou ik ook niet zo blij van worden. Maar nee is nee lijkt me. Vaak sluipt zoiets erin en heb je een krijsend kind als hij iets niet mag.
Je kunt aan de bakker vragen of hij ipv roomboterkoek een bolletje heeft ofzo. Hier kom ik bij de bakker en slager en krijgt dan een bolletje en een plakje worst. Geen probleem. Ik kan er juist van genieten als hij wat lekkers krijgt en hoe hij dat heerlijk zit op te peuzelen. Maar hier ook een lang en mager keind In de supermarkt pak ik voor hem ook vaak een blokje kaas (en voor mezelf) Heb pas 1x geweigerd toen ze mijn toen vier maanden oude zoontje na het babyzwemmen een bekertje pepernoten wilden geven