Beste verloskundige, Bij33+4dgn groeiecho gehad. Waardes zijn als volgt Bpd 87,0 Hc 309,0 Ac308,0 Fl 63,4 Hc/ac 1,0 Bpl/fl 1,37 Geschat gewicht nu 2380 gr Mijn vraag is of dit een beetje normaal is. Ik maak mij zo een zorgen om het gewicht, aangezien mijn dochters behoorkijk flink waren oudste 3948 bij 38+6 en de jongste 3820 bij 37+6. Bij de jongste heb ik geen persweeen gehad en vond het zo vreselijk zwaar om haar op eigen kracht eruit te krijgen. Hoe zwaar denken jullie dat dit kindje gaat worden. Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen, want hoef pas over 1,5 week weer naar vk. Verder ligt de placenta nu voor het eerst op de voorwand. Is dit nog nadelig voor de nageboorte? Bij de vorige twee bevallingen heb ik een prik gehad met oxytocine direct na de geboorte van mijn dochters en kwam de placenta vrijwel meteen. Is dat een goed teken, verwacht je bij een derde dan ook niet zo snel dat ie niet loslaat? Sorry voor alle vragen maar ben behoorlijk nerveus voor de bevalling. Groeten saskia Alvast erg bedankt.
Vergeet nog te vermelden dat ik ook veel vruchtwater heb. Diepste poel 8.6 cm Vw index 19,9 cm Is dit erg? Op internet lees je dat t kindje een afwijking kan hebben?
Hallo, Op basis van de metingen kan ik niet zeggen hoe het met de groei is. Ik moet dat zien in een schema, dus waar het zit tov het gemiddelde, dit staat op de uitslag van de echo. Dit moet je met je verloskundige bespreken. Op basis van deze gegevens kan ik niks zeggen over het geboortegewicht daarvoor wil ik een buik zien en voelen. Het gewicht wat nu gezegd is, blijft een schatting. De laatste weken van de zwangerschap komen de baby's gemiddeld 150-200 gr aan. Veel vruchtwater kan een momentopname zijn doordat de kleine net de blaas heeft geleegd dan is het vruchtwater meer, kan ook veroorzaakt worden door bijv. suikerziekte. Teveel vruchtwater word gelukkig heel vaak niet veroorzaakt door afwijkingen en hoort dat gewoon bij jou. Bespreek even met je eigen verloskundige de echo, zij heeft namelijk de uitslag op papier en die kan deze goed beoordelen. Ik kan dat niet op basis van de gegevens die ik nu van jou heb. Groetjes Ineke
Oke jammer maar toch bedankt voor je antwoord. In de curve zit alles op de middenlijn alleen t buikje zit tussen de middellijn en de bovenste. Ik ga mijn vk even bellen of ik iets eerder een afspraak kan krijgen maak me toch ongerust. Groeten saskia
Hallo, Als het tussen de middellijn en bovenste ligt en de rest middelijn, is het kindje mooi qua groei en niet te groot. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Groetjes Ineke