Wat is wijsheid?

Discussion in 'Flesvoeding' started by SophieW, Oct 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

hoop dat jullie me wat tips kunnen geven mbt mijn 3 weken oude dochtertje.

Ze heeft de eerste 10 dgn BV gehad, daarna over op FV, nutrilon HA. Dat krijgt ze nu 14 dagen. Ze is begonnen met 6*100ml voeding(90+3)
    Maar ze lust wel meer. Afgelopen maandag op advies van CB verhoogd naar 110ml voeding.

Ze heeft vanaf dag 1 wel last van krampjes, naar wat ik begrijp van anderen niet extreem, en vanaf dag 5 krijgt ze synababy.

Sinds de flesvoeding poept ze 1x in de 2 dagen, wel smeuiig. En groenig.

Ze heeft sinds gisteren en vandaag erger dat ze aan het kwijlen/belletjes blazen is, en ook geeft ze regelmatig (4-5x daags) wat over (mondje of 2 zoiets), niet erg veel maar dit deed ze voorheen niet. Krampjes worden erger, vandaag overdag de hele tijd op en af last gehad (15 min slapen, weer wakker, huilen, weer in slaap vallen etc) Je merkte dat ze erg moe was maar slapen ging niet.

o en sinds een aantal dagen verslikt ze zich wel eens tijdens een voeding, een keer hoesten en dan weer verder eten. Ze doet ongeveer 15 min over een voeding met een dental 2 speen van difrax.

Ze eet goed, zou duidelijk wel meer lusten. Krijgt 7-11-15-19-23 en in de nacht(meestal 2.30 komt ze zelf)

Vraag is wat wijsheid is, andere voeding bv omneo? of nutriton erdoorheen? Of niets veranderen? Of nog iets anders? Misschien ben ik ongeduldig en hoort het er wel gewoon bij?:(

Hoop dat jullie een idee hebben, alvast heel erg bedankt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien de flessen op verzoek geven en stoppen als zij stopt, zodat ze niet te vol komt te zitten?

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Wat is haar gewicht? Ben je met een reden hypoallergeen gaan geven?

4. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat minder geven niet de oplossing is, het is ook vaak langer na het eten (1 uur of meer) dat ze wat overgeeft.

Haar gewicht was afgelopen dinsdag 4100 gram (toen precies 3 weken) en ze was toen in een week tijd 200 gram aangekomen.

Ik geef HA omdat zowel mijn man als ik hooikoorts hebben en dat door iedereen werd geadviseerd.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je geeft een 2 speen? Waarom? Je kan best zo klein mogelijke speen geven. Wij hebben bij dochter allerlei krampjesspul geprobeerd, hielp niets. Bij zoon geen spul en was net zo erg als bij haar.

Groene poep is normaal bij HA voeding. En krampjes en reactie bij overstappen ook. Waarom denk je aan omneo of nutriton? Zelf lees ik daar geen aanwijzingen voor, gewoon de tijd geven te wennen.

Share This Page