Hallo, Graag zou ik iets willen vragen. Mijn zoon is bijna 7 maanden en ik wil afbouwen met de bv. Hoe moet ik dit doen? Hij drinkt overdag nog 6 a 7x en 's nachts ook nog 1x. Ik las dat je per week/aantal dagen 1 voeding moet laten vallen. Hoe hoeveel fv moet ik hem dan geven en hoe kom ik dan uiteindelijk op 4 flessen? Groeten Wennepen
Hoi, Het klopt dat je 1 voeding per week laat vallen/ vervangt voor kunstvoeding. Hoeveel kunstvoeding is afhankelijk van het gewicht van je kindje. gewicht x 150 / door aantal voedingen. Ga eerst alles vervangen naar kunstvoeding. Als je BV helemaal is afgebouwd, dan ga je voedingen samen voegen/minderen zodat je gaat werken naar 4 voedingen per dag. Waarschijnlijk gaat je kindje dit ook zelf wel regelen, gezien KV zwaarder op de maag valt. Groetjes Saskia
Hallo Saskia, Bedankt voor je reactie. Ik vind het erg spannend om af te gaan bouwen en ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben toch wel bang dat ik het voeden ga missen, is het misschien mogelijk om wel de ochtend en late voeding te kunnen blijven geven of zal de productie zo achteruit gaan dat dat niet meer gaat? Groeten Wennepen
Hoi. Dat is zeker mogelijk! Deze voedingen bouw je gewoon niet af en blijf je je kindje voeden. Doe het afbouwen rustig aan, zodat je lichaam zich kan aanpassen aan deze frequentie van voeden. Groetjes Saskia