Hoi Saskia / Mirjam, Mijn zoontje is 5 weken jong. Sinds kort drinkt hij slechts 1 borst per keer. Dit doet hij overigens ook nog eens binnen 10 minuten. De andere borst wil hij daarna echt niet meer hebben. Mijn eerste vraag is eigenlijk: wat doe ik met de borst die niet leeggedronken is? Die wordt immers niet om de 2 a 3 uur gestimuleerd? Omdat ik bang ben dat m'n productie er onder te lijden heeft, kolf ik nu steeds de andere borst leeg. Is dit echter wel nodig? Daarnaast heb ik nog een vraag m.b.t. spugen. Na de voeding spuugt m'n kereltje naar mijn idee meer dan een mondje terug. Ook zitten er regelmatig dikke slijmslierten en brokken in. Dit is pas sinds kort. Tijdens het spugen maakt hij 'stik'geluidjes en de spuug komt er dan in golven uit. Eerst was dit nog helemaal niet. Wat kan dit zijn?
Hoi. Je bied 1 borst per voeding aan. De andere borst alleen als hij niet tevreden is na 1 borst (maar dat is jou kleintje wel) Je hoeft de andere borst niet leeg te kolven. Je productie zal gaan werken op vraag en aanbod. Dus je borsten worden om de +/- 6 uur leeggedronken en dat is prima. Het spugen lijkt op reflux klachten. Als het zo heftig blijft even langs de huisarts gaan om na te laten kijken of het echt reflux is en wat je eraan kan doen. Groetjes Saskia